• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Tow2Mater
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-07-20 18:11:23 följande:

I det här fallet så är kvinnans liv och önskan en prioritet över ett embryo rätt till liv.
    Vilket fall?
  • Anonym (Spiralbarn)
    Tow2Mater skrev 2022-07-20 18:13:59 följande:
    Vilket fall?

I alla fall där en gravid kvinna önskar abort
  • Gullvivor
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-07-20 18:11:23 följande:

I det här fallet så är kvinnans liv och önskan en prioritet över ett embryo rätt till liv.
    Nej. 
  • wilmajansson
    Gullvivor skrev 2022-07-20 18:26:10 följande:
    Nej. 
    Misstänker att du är väldigt religös? Är det inte bättre att DU själv inte gör abort och skiter i hur andra gör?
  • Anonym (Spiralbarn)
    Gullvivor skrev 2022-07-20 18:26:10 följande:
    Nej. 

Nej? Jo I Sverige är det på det viset. Tragiskt att det ifrågsätts och försvåras i USA dock.
  • Gullvivor
    wilmajansson skrev 2022-07-20 18:31:22 följande:
    Misstänker att du är väldigt religös? Är det inte bättre att DU själv inte gör abort och skiter i hur andra gör?
    Har du missat att tråden handlar om det som skett i USA? Då är det inte så konstigt att lyfta frågan om abort och diskutera det.

När det gäller Sverige bryr jag mig inte ett dugg om varken lagstiftningen eller när folk gör abort. Den som försöker röra abortlagstiftningen i Sverige får fingrarna avhuggna så det är ett hopplöst fall där. Men bra att det ändå börjar diskuteras med tanke på det i USA.
  • Anonym (Wtf)
    Gullvivor skrev 2022-07-20 18:49:40 följande:
    Har du missat att tråden handlar om det som skett i USA? Då är det inte så konstigt att lyfta frågan om abort och diskutera det.

När det gäller Sverige bryr jag mig inte ett dugg om varken lagstiftningen eller när folk gör abort. Den som försöker röra abortlagstiftningen i Sverige får fingrarna avhuggna så det är ett hopplöst fall där. Men bra att det ändå börjar diskuteras med tanke på det i USA.
    Ja, bra att det diskuteras förstärkning av den lagliga rätten till abort!

Jag fattar inte folk som anser att barn ska vara en bestraffning för 15 åriga flickor som har sex. "Ajabaja, du hade sex, plums här får du ett barn som straff.". Vad är det för galningar egentligen?
    För att inte tala om fallet med  den gravida 10-åringen, tydligen ska hon straffas för att hon blev våldtagen. Var har dessa människor hjärnan egentligen?
  • Gullvivor
    Anonym (Wtf) skrev 2022-07-20 19:04:30 följande:
    Ja, bra att det diskuteras förstärkning av den lagliga rätten till abort!

Jag fattar inte folk som anser att barn ska vara en bestraffning för 15 åriga flickor som har sex. "Ajabaja, du hade sex, plums här får du ett barn som straff.". Vad är det för galningar egentligen?
    För att inte tala om fallet med  den gravida 10-åringen, tydligen ska hon straffas för att hon blev våldtagen. Var har dessa människor hjärnan egentligen?
    Du får det att låta som att man trollar in barnet i livmodern som straff? Det är ju ett resultat av att ha sex. Och nej, barn är inget straff utan tvärtom en gåva. Så det är väl 15-åringen som bör ändra syn och inte se det som ett straff. 
  • Anonym (Såtrorjag)
    Gullvivor skrev 2022-07-20 18:02:29 följande:
    För att hon bär på ett liv och det inte är rimligt att släcka det livet för att man inte har någon lust att bli förälder. Har man sex så bör man känna till att det kan leda till barn, och vill man absolut inte ha barn så ser man till att man är skyddad, t.ex med två preventivmedel. 
    Och om allt fallerar? Får man dispens till abort i din bok då?
  • Anonym (Såtrorjag)
    Gullvivor skrev 2022-07-20 19:14:16 följande:
    Du får det att låta som att man trollar in barnet i livmodern som straff? Det är ju ett resultat av att ha sex. Och nej, barn är inget straff utan tvärtom en gåva. Så det är väl 15-åringen som bör ändra syn och inte se det som ett straff. 
    Barn är ett biologiskt resultat av fortplantning. Vare sig en gåva eller ett straff.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA