Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
Förbud mot ejakulation utom i barnalstrande syfte är vägen att gå. Alla barn skulle få födas önskade.
Fint av dig att du vet det i förväg hur du skulle agera. Eller vänta nu, det kan du ju inte veta. Justja.
Jag som inte kanske tänler gifta mig då, menar du att jag inte får ha sex? Har en fin samborelation. Och menar du att alla gifta par vill ha barn?
Det andra styclet är ren lögn och antiabortpropaganda så det bemöter jag inte.
I Sverige dödas inte fostret före aborter. Därför händer det att det fortfarande lever när det kommer ut. Det andas och rör på sig. Nu slår personal som mår dåligt av detta larm till Socialstyrelsen.
Till skillnad från i andra länder är det inte praxis i Sverige att, i samband med en sen abort, döda fostret innan graviditeten avbryts. Det innebär att fostret ibland fortfarande lever när det kommer ut.
? Det känns fruktansvärt att låta fullt friska foster ligga och dö framför våra ögon, men vi kan ingenting göra. Eller rättare sagt: vi får inte göra någonting. I så fall bryter vi mot lagen, säger en sjuksköterska som Dagens Medicin pratat med, men som vill vara anonym.
Nej du har rätt - du kan inte tänka dig det. Varför vill du förstöra kvinnans liv? Förstår du inte hur många som kommer ta livet av sig på grund av det du förespråkar? Varför är de kvinnornas liv så obetydliga enligt dig?
Alla våldtäkter är inte fader okänd heller. Ska en kvinna som blir våldtagen av sin pojkvän och gravid sen tvingas ha en komtakt med den mannen resten av sitt liv? Förstår du ens konsekvenserna av det du förespråkar? Nej.
Du vill förstöra livet för många kvinnor. Allt annat är sekundärt. Du tänker inte på kvinnorna. Du bryr dig inte om kvinnorna. Du är naiv och kortsiktig:
Flera gjorda studiet visar att genomförda aborter ger en kraftigt ökad risk för psykisk ohälsa hos kvinnor. Leder till ökad risk för missbruksproblematik, depression och ångest.