Dax att ge upp?
Är bonusvuxen till en tjej på numera 14 år. Föräldrarna separerade för 6 år sedan. Jag träffade pappan för 5 år sedan och lärde känna dottern för runt 4 år sedan.
Älskar både pappan och dottern men mammans beteende som spiller över på dotterns och min relation börjar få mig att känna att jag bara vill skita i allt och ge upp.
Mamman avskyr mig. Hälsar jag på henne vänder hon bort huvudet bokstavligt talat även när dottern står brevid. Mamman sprider rykten om mig och pappan, att hon fruktar för sitt liv om hon pratar med oss, att vi ska slå henne osv. Grejen ör bara att vi försöker och har försökt vara trevliga och respektfulla mot henne sedan dag ett men har bara mötts med att hon skriker och gapar, slänger luren i örat på min partner, ljuger, gör sig onåbar om nögot rör dottern som hon inte håller med om osv. Dottern gillar mig när vi väl ses men får skuldkänslor för detta hemma hos mamma och då svänger dottern totalt och hittar på saker om mig och pappan som är helknasiga. Mamman har något psykiskt strul med ätstörningar skulle jag tro föe hon skriver ofta till min partner att dottern när dåligt över att han och jag frågar vad mamman äter för mat och vart hon är ute och går osv. Grejen är ju såklart att vi aldrig pratar om nägot sånt med dotter , det är ju helt bissart i min värld att vi skulle bry oss om sånt. Hon säger också till dotter och folk i orten att pappa och jag ör dumma i huvudet, att jag är en jövla primadonna för att jag har utbildning och jobbar heltid.
När hon började sprida att hon trodde att jag och pappan skulle misshandla henne började jag känna att nu räcker det för mig. Dottern hamnar ju i mitten av allt skit och lyssnar på mammans tuggande hela dagarna. Den fina relation hon o jag försöker bygga upp raseras hela tiden. Jag förstår att dottern försöker göra mamma nöjd, det ligger ingen skuld på henne alls.
Pappan försöker prata med mamman men det ör som en vägg så fort de inte är överens. Dottern har börjat "hota" pappan med att inte träffa honom mer om han inte blir ihop med mamma igen osv. Hon vill väl det ska bli lugnt, att mamma ska vara glad. Jag känner att jag vänt ut och in på mig själv för att vara trevlig mot mamman, stått o tagit lögner och skrik och gap i åratal medan jag aldrig sagt ett ont ord tillbaka till mamman eller nånsin sagt ett negativt ord om henne till dottern. Pappan ångrar nu i efterhand att han inte gick till domstol när de separerade rörande vårdnaden men känner att det ör för sent nu.
Blir väl rörigt, skriver från mobilen.
Vet inte vad jag vill komma fram till, kanske undrar om någon annan varit med om något liknande och hur ni löste det.