Dax att ge upp?
Jag lever med en man med en dotter som han har tillsammans med en kvinna som har samma beteende som du beskriver. Dottern är yngre än vad din bonus är men jag har börjat att göra små beräkningar hur hennes tonår kommer att se ut, dvs när hon blir mer självständig och kan välja att vara mer hos den ena eller den andra. Jag har inga som helst planer på att lämna och jag tror att dottern kommer att vilja vara hos oss där det finns stabilitet. Vi har börjat att märka att dottern har börjat att få en uppfattning om mammans beteende. Jag kan inte säga att mamman ljuger, jag tror helt enkelt att hon upplever sin omvärld på ett annat sätt. Hon har maniska och låga perioder som är tydliga för oss andra och min sambo har genom socialtjänst kommit överens om specifika kommunikationsvägar.
Ni har levt så länge tillsammans att de tuffa åren som ni har framför er kommer att kännas som en kort period och ha med er att det troligtvis inte är en endaste själ som tror på mammans utspel om din man och om dig. De flesta vettiga människor spräcker den ballongen tidigt. Resten behöver ni inte bry er om. Fokusera på att forma en ung människa till något riktigt bra och när hon är vuxen så kommer hon att se tillbaka på sin barndom och förstå vem som var där och som hon kunde lita på.