• Anonym (bonusbarn)

Bonusbarn som är nära en i ålder och respekt?

Jag är tre år äldre än mitt bonusbarn. har inga egna barn åtminstone inte ännu. Får se. Jag kommer väldigt bra överens med mitt bonusbarn, men det är som att vi är vänner. Jag märker tydligt att bonusbarnet uppskattar mig, gillar mitt sällskap, och accepterar mitt och pappans osv. men när det kommer till de lite mer auktoritära delarna av föräldraskap så vill hon inte lyssna och tar mig inte på allvar.

Är den delen av att vara bonusmamma något jag helt enkelt måste ge upp? Skall man resignera och vara barnets kompis i de lägena och låta den biologiska föräldern ta de bitarna?

Barnet är myndigt, och det behövs väldigt sällan att jag känner att jag behöver vara förälder, men det har hänt vid några tillfällen att jag önskade att barnet respekterade min auktoritet. 

• Svar på tråden Bonusbarn som är nära en i ålder och respekt?
  • Anonym (Trio)

Men vad tror du själv? Bonusen är vuxen och i stort sett jämnårig med dig, vad skulle du möjligtvis ha att vara förälder/auktoritär om för den personen? 

• Anonym

Jag tror att ts skojar med oss.

• Anonym (haha)
    Anonym (bonusbarn) skrev 2022-06-10 16:31:42 följande:
    Bonusbarn som är nära en i ålder och respekt?

Jag är tre år äldre än mitt bonusbarn. har inga egna barn åtminstone inte ännu. Får se. Jag kommer väldigt bra överens med mitt bonusbarn, men det är som att vi är vänner. Jag märker tydligt att bonusbarnet uppskattar mig, gillar mitt sällskap, och accepterar mitt och pappans osv. men när det kommer till de lite mer auktoritära delarna av föräldraskap så vill hon inte lyssna och tar mig inte på allvar.

Är den delen av att vara bonusmamma något jag helt enkelt måste ge upp? Skall man resignera och vara barnets kompis i de lägena och låta den biologiska föräldern ta de bitarna?

Barnet är myndigt, och det behövs väldigt sällan att jag känner att jag behöver vara förälder, men det har hänt vid några tillfällen att jag önskade att barnet respekterade min auktoritet. 

Haha, glad fredag!!
  • Anonym (bonusbarn)
    Anonym (Trio) skrev 2022-06-10 16:34:56 följande:

Men vad tror du själv? Bonusen är vuxen och i stort sett jämnårig med dig, vad skulle du möjligtvis ha att vara förälder/auktoritär om för den personen? 

vara hemma en viss tid, gå och lägga sig så hon orkar gå upp till det hon måste göra nästa dag, såna saker. 
  • Anonym
    Anonym (bonusbarn) skrev 2022-06-10 16:42:05 följande:
    vara hemma en viss tid, gå och lägga sig så hon orkar gå upp till det hon måste göra nästa dag, såna saker. 
    Tomte
  • Drottningen1970

Du ska varken vara förälder eller auktoriär gentemot mot ett nästan vuxet bonusbarn. Vad är det för tokiga idéer?

• Anonym (bonusbarn)
    Drottningen1970 skrev 2022-06-10 16:46:38 följande:

Du ska varken vara förälder eller auktoriär gentemot mot ett nästan vuxet bonusbarn. Vad är det för tokiga idéer?

Men om hon har föreläsningar nästa dag på morgonen och ändå sitter och ser på stranger things klockan 1 på natten? 
  • Anonym (bah)

Jag hade en "bonusmamma" för några år sen som trodde att hon skulle "mamma" mig. Det kunde hon totalt glömma, jag var 19, nästan 20 år och dessutom mycket mognare än henne och hade mer livserfarenheter och hade "gjort det viktiga" som att ta körkort. Ändå trodde hon att hon kunde tala om för mig hur jag skulle leva mitt liv, över huvudet på min pappa dessutom. Det hade hon inget för. Pappa gjorde dessutom slut efter ett tag när han fattade att hon försökte styra mig och "vara en aukoritet som mamma". 

• Anonym (haha)
    Anonym (bonusbarn) skrev 2022-06-10 16:51:10 följande:
    Men om hon har föreläsningar nästa dag på morgonen och ändå sitter och ser på stranger things klockan 1 på natten? 
    Det är naturligt bara okej att se Breaking bad, inte Stranger things till kl ett på natten. Låter som att pappan misslyckats med sin uppfostran här. Dags att du kliver in och tar ett ordentligt tag om flickans fostran innan det börjar går rikigt utför
Svar på tråden Bonusbarn som är nära en i ålder och respekt?