Inlägg från: Elefantmannen2 |Visa alla inlägg
  • Elefantmannen2

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (Karin1) skrev 2022-06-10 16:31:15 följande:
    Du spekulerar alltså endast i avgränsat moment: 
    Annan adekvat frågeställning förnekar eller avvisar du alltså?
    Vi tar i så fall vad vi har att gå på:

"Sannolikt ställer man inte frågan för att man vet att den är sårande, medan ingen mår dåligt över något man inte känner till?".

Artiklar påvisar att den bedragne visst "känner in" (om personen ifråga inte är känslomässigt avstängd eller emotionellt distanserad) när partnern vänstrar. Den otrogne sänder vid försök till "dold otrohet" icke verbala (i sitt kroppsspråk och fysiska uttryckssätt) och verbala budskap (felsägningar, skumt historieberättande osv) samt motsägelsefulla signaler. Sinnesstämningen skiftar på ett obehagligt sätt inför den bedragna. Dem som känslomässigt "luras bäst" med att föra sin kvinna/man och familj (barn tar stor skada av ex vis pappas otrohet mot modern) bakom ljuset är ofta behäftade med en narcissistisk eller psykopatisk personlighetsstörning. Psykologiskt klarar de av sitt "dubbelspel", sin mörkläggning och sitt manipulerande bäst i alla kategorier. De har det liksom i sig, ofta från start. Värt att fundera kring innan man sjunger den otrogne bedragarens lov alltför konsekvent. 

"Rörande att fråga sin partner om man får träffa andra. Väldigt många gör ju inte det, som bekant. och då funderar jag över varför". 

Ja, den frågan är något vi tillsammans får klura ut varför den är så sårande att ställa (din egen fundering och input). 
    Därtill tänker jag trohet är något som värderas mycket högt inledningsvis av en relation. Båda parter är i allmänhet rörande överens. Det kan därför ta emot eller kännas som "ett svek" (eller fräckt rentav) att plötsligt vilja "omförhandla förhållandets fundament". 

Jag förstår inte riktigt. För min del upplever jag dina textmassor all over the place i avsaknad av röd tråd och stringens. 

Vad menar du att jag avvisar eller förnekar något? Det är ju DU som misstolkat två meningar och ifrågasätter det. Då är det väl det jag svarar på och det betyder inte att man förnekar något annat. 

Påstår du att alla alltid märker om partnern är otrogen? Vad har psykopater och narcissister med saken att göra? Varför försöker du skapa en sanning om att barn tar skada av pappans(!?) otrohet mitt i allt?

• Elefantmannen2
    Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 22:32:12 följande:

Elefantmannen2. Jo, läs på lite om otrohet. Gärna de artiklar som hänvisas till i tidigare inlägg här. I de allra flesta fall finns tecken på otrohet (den bedragna ville oftast tro den andre om gott och ägnar sig inte åt förhör eller snokande) och det inverkar på dynamiken i relationen och i familjen. Det är ingen liten sak att hantera känslomässigt för den som undrar vad som pågår. 

Den som en gång blivit bedragen ägnar sig åt att reagera och agera på dessa tecken senare i relationen om det uppdagas eller i ny relation. Det skadar kort och gott en människas förmåga att känna tillit. 

Googla lite på "att hantera svek" "hantera otrohet". Gärna engelska också så det du hur relevant eller intressant att läsa om som det anses vara. 

Har du något som helst intresse att ta in vad andra anser än vad du tycker? 

Vad har hantering av svek med upptäckten av det att göra? 

Det är ju totalt orimligt att påstå att 100% av otroheterna, oavsett hur man nu vill definiera just det, blir upptäckta. I just det fallet behöver jag inte gå längre än till mig själv för att klargöra. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 23:12:40 följande:
    Du ifrågasätter i ditt senaste svar att "alla" skulle märka av otrohet och du undrar vad narcissistister och psykopater har med frågan att göra: de enda som verkligen kan ljuga utan att avslöja sig är just det. De andra har oftast en massa "tells" när de ljuger.

Ett par där tilliten fallerar pga av ena partens oförmåga att hålla sig till relationen äventyrar också sannolikt en trygg familjesituation för barnen. Det är inte en bra förälder. 

Så vad har hantering av svek med upptäckten därav att göra? 

Så, du har nu ändrat till att alla otroheter utom de som psykopater ligger bakom upptäcks av partnern? 

• Elefantmannen2
    Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 23:38:43 följande:
    Nej, du har redan fått svar. Det blir inte bättre för att du ställer samma fråga fler gånger. Du lär inte fatta för att jag förklarar en gång till. Läs på lite om vad svek gör med relationer. 
    Nej, du blandar ihop inlägg. Jag har inte ändrat något. 
    Jag förtydligade det du inte förstod. 
    Men jag har inte diskuterat vad svek gör i ett förhållande. Och definitivt inte med det nicket du adresserar mig från nu. Då blir det väldigt rörigt om du vill att jag ska läsa på om det istället för att ha synpunkter på det jag faktiskt skrivit något om. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 23:59:20 följande:

Elefantmannen2, vi är flera som tycker att du mest svamlar och upprepar frågor. 

Ok. Konstruktivt svar. 

Det är jättemånga som tycker att du beter dig kraftigt förvirrat, hö hö. 
    Blöja. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 00:28:43 följande:
    + 1
    Ha ha ha. Satt just och undrade hur man man kunde övertrumfa dagisretoriken. Du inte bara lyckades. Snabbt gick det också. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 10:09:32 följande:
    ... Okej = Ditt på forumet delade statement. Du menar alltså dina otrohetssvek svårligen upptäcks av din bedragna partner. Hur kommer det sig mån tro?! 

Som nämnts i tråden uppträder narcissister och psykopater mest bedrägligt: a) för sin partner med lätthet bakom ljuset. "Äger sig själva och sin sexualitet" ( på bekostnad av partnerns och familjens lycka) lyder argumentet. b) ljuger easy utan omsvep c) visar inga tecken på samvetsbetänkligheter. Du menar väl ändå inte att du kvalificerar dig på samtliga punkter?

Hantering av svek har ALLT att göra med äktenskapets överlevnad. Varsågod och masa dig iväg till terapirummet. Tillsammans med din partner när du känner dig redo att komma ut ur garderoben! Become clean! Ni lär ha issues att arbeta er igenom. Och sådant tar tid. Troligen det tidsspann som din trolöshet pågått. Vilket bara du själv vet något om. Enskild terapi kan oxå vara av godo om otrohetsmönstret verkat över tid.

Ta vidare (BKA) s tips om att sätta dig in i otrohetssvek. Googla på "otrohet", "trauma" och "läkning av otrohet". Så frångår du rollen som en empatilös novis när du för fram enstaka argument av ad hominem karaktär (lämnar sakfrågan och går till personangrepp mot flera skribenter) här och var. 

Lycka till! 

Du vill gå så långt som att utmåla mig med personlighetsstörning för att få in din fyrkantiga kloss i det runda hålet?

Samma person som korshänvisar till sig själv under andra nick i rent schizofren anda vill diagnosticera andra? 

För att hantera en otrohet måste den för upptäckas, eller hur. Och det är det jag diskuterar. Så, jag frågar igen, hur ska det upplysa mig i ena ämnet att läsa om konsekvenser av det?

Du beter dig inte bara ologiskt och ohederligt åt i argumentationen, det här tramset är rent obehagligt. 

Jag kommer inte att svara på något från något av dina nick. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 18:20:58 följande:
    Besserwisseregenskaper? Hmm, sådana påståenden tål verkligen begrundas inte sant? Du är förstås hundra på att du inte är meningsfrände till Elefantmannen2? Så snart Nicket i farten och när argumenten tryter landar nämligen diskussionen ungefär där... I ad hominem angrepp framför genuina engagemang i sakfrågor. Smittar retorikmetoden av sig mån tro? 

Nåväl, vad anser du om topic då? Opinions där? För gärna diskussionen framåt med konstruktiv input på trådstarten.

Dra inte in mig i dina tirader, tack. I inlägget efter du accepterade att jag inte vill ha med dina nick att göra, no less. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 20:17:12 följande:
    Här besvarar du Elefantmannen2 en post till Anonym (24?). Samma grabb som plojar vid tangentbordet? Läs om. Läs rätt. Posten till dig:
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 18:07:27 följande:
    Vår diskussion blir givet c'est fini när du konsekvent vägrar tillföra något av värde. Det vill säga något i trådens ämne istället för allt runt-omkring-trams du upptar tiden med.

Insinuerar varken det ena eller det andra eller personlighetsstörning hos någon. Det är upp till var och en att professionellt gå igenom en mer tillförlitlig Bucket List än här tillsammans med en legitimerad terapeut. Om personen ifråga går på något särskilt spår gällande sitt otrohetsmönster. Det är inget jag tar ställning till mer på djupet. Vare sig lekmannamässigt eller professionellt i ett öppet forum! 

Kör med Ett Nick eller rättare sagt En Anonym Signatur. Stärker knappast mina påståenden med hjälp av en adderad Signatur som jag "fuskat mig fram till". Därav är det omöjligt för mig att korshänvisa till mig själv under "andra nick". Återigen landar mycket i det här tvivelaktiga sidospåret till dialog på dagisnivå typ: "Han som sa det han va' det". Något för Herrn att eventuellt begrunda vad gäller dubbla Nick/Signaturer?

Noterade faktiskt när du ändå berör saken, En särskild skribent som "i stridens hetta" förmodligen körde med dubbla Anonyma Signaturer i tråden; argumenten tröt. Emellertid gick "strategin" om intet.  Observanta skribenter tog udden av manövern. 

Slutligen för du en återkommande fråga som jag uppfattar TS faktiskt aldrig berört. Själva UPPTÄCKTEN. Om/När/Hur en otrohetsaffär uppdagas. Endast en delfråga som trådskaparen hittills inte lyft. Din argumentation blir om än intressant mycket ensidig. På något sätt vill du närmast banka in din enmansfråga i oss alla som kikar in i tråden. Vad står agerandet för? Om du vill diskutera vidare med andra debattörer, säg gärna något om varför just det momentet fastnat?    
    Vad snackar du om? Jag bevarar din post. Och ber dig lämna mig utanför ditt trollande. Respektera, tack. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 22:02:11 följande:
    Lugna ned dig litet. Lägg av med att komma med misstänksamma påståenden som ingen grund har. Avskyr verkligen nämna diagnoser så jag avstår! Vill passa på att be dig om ursäkt för att jag skrev att du inget av värde skriver, för det menade jag ej. Däremot anser jag fokus läggs på helt fel saker om man fastnar i personangrepp och därför missar sakfrågan (topic). 

Skälet till att jag alls kom in på narcissism och psykopati har att göra med ämnet i sig och kontexten. Inget annat.

Är faktiskt relativt ny här på forumet och har inte funnit min lunk. Vet som sagt inget om hur man trollar..... eller använder sig av flera Nicks eller flera Anonyma Signaturer.... Vet någon något mer än jag???

By the way - Är tråden vi skriver i en s k "trolleritråd" när TS (Turbopappa) sedan länge inte deltar i diskussionen i sin egen tråd? TS ska väl hålla efter sitt ämne och sin riktning pyttelitet i alla fall? Eller har jag fel där?
    Dra inte in mig i ditt förvirrade enpartssamtal, tack. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-13 07:49:57 följande:
    Vem drar in vem i sin confusion?

Otydlighet på plattformen kreerar du genom poisining the well och ad hominem attacker gentemot samtliga skribenter du bollar med. Skippar sakfrågor och lägger ned mest krut på det ovidkommande. Alla kan dock utvecklas om viljan till konstruktivitet existerar inombords. Samt om tydliga gränser sätts. Punkt.

Läs igenom detta som du upprepat flera gånger. Och sedan funderar du över budskapet. Du gör exakt det du anklagar någon annan för. S.k. projicering. 

Du drar in mig i tjafs med andra skribenter och påstår att jag citerar fel när jag inte gör det. Skapar intriger som inte finns. Och försöker sedan skriva andra på näsan om forumregler. 

Vissa ett uns respekt, släpp din fixering, och lämna mig utanför. Tack. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-13 17:47:19 följande:
    Diplomati på hög nivå?

Alla ansvarar för sitt och vad som tillförs på forumet... Individer med lingvistisk  insyn tyder om nyanserade och kloke Anonym (Bka) och jag verkligen skriver på samma vis; ja, det vore smickrande för mig om någon köpte tanken. Sanningen är att Anonym (Bka)'s språkliga förmåga, sunda och tydliga sätt att sätta ned foten utmärker sig! Sällan jag. Moderator har av oklara skäl tolkat citatet som följer som mitt eget. Det hamnade i mina meddelanden efter att du i tråden hävdat (på vilka grunder?) underbare Anonym (Bka) och jag samma skribent. Vi har inte samma presentation, mejl och uttrycker oss lite olika. Fishy verkligen.

Vem mejla om något spårar ur ifall det inte går att posta uppenbara missförstånd till moderator? Någon som vet?

"Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 22:32:12 följande: "Elefantmannen2. Jo, läs på lite om otrohet. Gärna de artiklar som hänvisas till i tidigare inlägg här. I de allra flesta fall finns tecken på otrohet (den bedragna ville oftast tro den andre om gott och ägnar sig inte åt förhör eller snokande) och det inverkar på dynamiken i relationen och i familjen. Det är ingen liten sak att hantera känslomässigt för den som undrar vad som pågår.

Den som en gång blivit bedragen ägnar sig åt att reagera och agera på dessa tecken senare i relationen om det uppdagas eller i en ny relation. Det skadar kort och gott en människas förmåga att känna tillit.

Googla lite på "att hantera svek" "hantera otrohet". Gärna engelska också så ser du hur relevant eller intressant att läsa om som det anses vara.

Har du något som helst intresse att ta in vad andra anser än vad du tycker?
    Vad har hantering av svek med upptäckten av det att göra?".

Utan tvivel det mest klarsynta och insiktsfulla inlägget i tråden för TS's del! Feedbacken verkligen "On topic" i jämförelse med mångt och ett mycket bra redskap i TS's beslutsprocess. "Tänka först och handla sen". "Hur göra?". 
    Önskar stycket vore mitt till er alla :) men så är tyvärr inte fallet. Skriver "till er" när jag vänder mig till alla och inte till någon specifik läsare.

Lämna mig ifred. Enklaste instruktionen.

Antar att "underbara" Bka också vill stå utanför dina skevheter och undrar lite varför hen dras in i den här posten riktad till mig? 

Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?