Hjälp mig bli nykter
jag behöver hjälp att sluta dricka, dricker massa vin hela dagarna.
Sluta köpa vin.
Sök hjälp på Vårdcentralen. Var ärlig och säga sanningen att du har problem med alkoholen och behöver hjälp. Du verkar ha insikt och vet du dricker allt för mycket det är en bra start för då är du förhoppningsvis redo att jobba hårt för att bli fri och nykter. Vad för orsaker finns det till att du dricker? Är också en viktig sak att ta reda på för att det ska hålla i längden. Lycka till! Sök stöd och berätta även för vänner anhöriga mm
Prata med vården och sök hjälp därifrån. Och det första du gör är att kontakta AA! Ingen här kan hjälpa dig sluta dricka, du måste själv ta tag i det.
Du klarar det aldrig jättevårt att bli av med alkoholberoende
Du klarar det aldrig jättevårt att bli av med alkoholberoende
Jag har varit nykter i 14 år nu första juli. Herrejävlar vilken kamp det var första 3 åren . Som människa är det absolut svåraste i livet, kampen inom dig. Det är Du som måste göra jobbet. Inga tabletter eller nåt annat gör det för dig. Du , Du Måste göra jobbet. Förstår du vad jag säger?? Dom som inte varit där, har inte en jävla aning . Bara åsikter. Gå på möten . Flera om dagen. AA och NA . Jag Vet . Det kan bara bli bättre. Detta min vän kan jag faktiskt svära på mina barns liv. Hjälp finns att tillgå men, Det är Du som måste göra jobbet. . Ge dig själv den möjligheten. Och tiden. Och vad fan , om du inte mår bättre efter 7-12månader finns ju möjligheten att börja igen. Ge dig själv en ärlig chans. Jag vet att du lyckas, om du vill. Hör av dig , om du vill
Jag har varit nykter i 14 år nu första juli. Herrejävlar vilken kamp det var första 3 åren . Som människa är det absolut svåraste i livet, kampen inom dig. Det är Du som måste göra jobbet. Inga tabletter eller nåt annat gör det för dig. Du , Du Måste göra jobbet. Förstår du vad jag säger?? Dom som inte varit där, har inte en jävla aning . Bara åsikter. Gå på möten . Flera om dagen. AA och NA . Jag Vet . Det kan bara bli bättre. Detta min vän kan jag faktiskt svära på mina barns liv. Hjälp finns att tillgå men, Det är Du som måste göra jobbet. . Ge dig själv den möjligheten. Och tiden. Och vad fan , om du inte mår bättre efter 7-12månader finns ju möjligheten att börja igen. Ge dig själv en ärlig chans. Jag vet att du lyckas, om du vill. Hör av dig , om du vill
Två insikter fick mig att sluta.
Det funkade inte för mig att minska på drickandet utan jag måste sluta helt och jag förstörde livet för de som var medberoende.
Själva suget försvann på några dagar sedan får man ständigt vara vaksam på att inte hamna i situationer där det kan bli ett återfall.
Lycka till!
Hur har du tid att dricka vin hela dagarna? Har du inget jobb eller annan sysselsättning?
Hur har du tid att dricka vin hela dagarna? Har du inget jobb eller annan sysselsättning?
Sen kan man vara periodare, lr helg alkis.. du har fördomar som ja hade ang alkoholister..
Det spelar ingen roll om du väljer att ta ett återfall....fattar du? Det är bara att börja om . Finns ingen skam i kämpa. Tvärtom. Det tog mig , personligen , tre år att bli av med suget Tre år. Men hoppas och tror att du förstår/ fattat att suget kan slå till . Även efter 14 år nykter så ... Då stannar jag upp, tänker Va?? Och skrattar åt mig själv.. Det är så psykiskt fysiskt själsligt att vara fri. Du klarar det. Glöm inte bort att det är Du som måste göra jobbet. Till er andra som inte fattar vad jag pratar om vill jag säga, bra .