• Axel67

Hjälp mig bli nykter

Jag har varit nykter i 14 år nu första juli.  Herrejävlar vilken kamp det var första 3 åren .  Som människa är det absolut svåraste i livet, kampen inom dig.  Det är Du som måste göra jobbet.  Inga tabletter eller nåt annat gör det för dig.  Du , Du Måste göra jobbet.  Förstår du vad jag säger??   Dom som inte varit där, har inte en jävla aning . Bara åsikter.  Gå på möten . Flera om dagen. AA och NA . Jag Vet .  Det kan bara bli bättre.  Detta min vän kan jag faktiskt svära på mina barns liv.  Hjälp finns att tillgå men, Det är Du som måste göra jobbet. . Ge dig själv den möjligheten. Och tiden.   Och vad fan , om du inte mår bättre efter 7-12månader finns ju möjligheten att börja igen.   Ge dig själv en ärlig chans. Jag vet att du lyckas, om du vill.    Hör av dig , om du vill 

• Axel67

Det spelar ingen roll om du väljer att ta ett återfall....fattar du? Det är bara att börja om . Finns ingen skam i kämpa. Tvärtom.  Det tog mig , personligen , tre år att bli av med suget Tre år.  Men hoppas och tror att du förstår/ fattat att suget kan slå till . Även efter 14 år nykter så ...  Då stannar jag upp,  tänker Va?? Och skrattar åt mig själv..  Det är så   psykiskt fysiskt själsligt  att vara fri.  Du klarar det. Glöm inte bort att det är Du som måste göra jobbet.  Till er andra som inte fattar vad jag pratar om vill jag säga, bra .

Svar på tråden Hjälp mig bli nykter