Hem och bil vandaliserad av minderåriga.
Hej,
För att fatta mig kort så har jag, och 4 grannar fått våra fordon och hem vandaliserade av tre småkillar (12-15) år gamla.
De har kastat handbollstora stenar på våra bilar, ytterdörrar, fasader och fönster, vilket resulterat hos mig, krossad ruta, sprickor i fasad (stenhus), skadad ytterdörr samt en buckla och 40cm repa på min bil.
En granne jagade rätt på en av de tre killarna. Han vägrade givetvis uppge namn och adress, men tillslut så fick vi hans föräldrars nummer. Det blev en lite uppståndelse när grannen fångade in honom, och en av de som kom ut, följde killen hem och rapporterade till mamman vad som hänt, och lämnade grannens nummer.
De hade nu ringt och ville "prata om saken". Deras son hade sagt att han inte gjort något. Dock har jag själv och 2 grannar övervakning som tydligt visar vad killen gör.
Grannen sa att han kommer ta detta vidare, polisanmäla, endera enbart denne kille, och om han berättar vilka vännerna var, så även dem.
Vad kommer hända nu? Killen är ju under 15. Jag ett fönster som måste bytas, en dörr som måste lagas och en bil som måste repareras. Jag vill inte betala en krona för detta.
Polisanmälan är kanske det som jag måste göra. Men hur får jag ersättning för skadorna. Jag personligen bryr mig inte om vännerna anges eller ej, jag vill bara ha mina skador reparerade. Jag vill ju inte att mina försäkringar skall påverkas för dessa ouppfostrade ungar inte vet rätt eller fel.