Inlägg från: Anonym (Vim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vim)

Hem och bil vandaliserad av minderåriga.

Personligen hade jag inte pratat med barnens föräldrar i det här läget. Vad finns att säga liksom? Omfattningen av skadorna kommer att framgå i polisanmälan och i kontakten med försäkringsbolagen. Om barnen vill be om ursäkt kan det ske när det formella är överstökat. Förmodligen vill föräldern göra upp om saken utan Polis. Soc mfl, men jag tror ni på lång sikt gör barnen en otjänst genom att göra så. Hade det varit en enda ruta möjligen, men det här här ju omfattande vandalisering. 

Jag hade i ditt läge anmält omedelbart till Polisen och försäkringsbolaget och sen låtit ärendet ha sin gång där. Sen, när det är klart, kan ni träffa barnen i pedagogiskt syfte, om ni vill. 

• Anonym (Vim)
    Anonym (Brottsoffer) skrev 2022-05-09 13:23:43 följande:

Kan man polisanmäla bara hälften av barnen eller måste man polisanmäla samtliga?

Du polisanmäler händelsen. Sen utreder polisen vad som hänt. De kommer då be er berätta allt ni vet. Förmodligen vill de ha film från bevakningen. Eftersom det gäller barn kommer Polisen kontakta Soc. Det senare verkar ju tyvärr välbehövligt i två av fallen. 

Svar på tråden Hem och bil vandaliserad av minderåriga.