Här samlas alla nattugglor!
Rise and shine!
Idag är fredag 😀.
Jag hoppas ni får en fin dag att ni unnar er lite fredagsfika. Kanske även en öl på en uteservering?
Simma lugnt!
Rise and shine!
Idag är fredag 😀.
Jag hoppas ni får en fin dag att ni unnar er lite fredagsfika. Kanske även en öl på en uteservering?
Simma lugnt!
Nästa gång det inträffar, enbart ettor alltså, så är det högst osäkert om det här forumet ens existerar! Det är nåt magiskt med 1111, inte binärt för det motsvarar 15 (decimalt så motsvarar det 10001010111. Men 4 raka vinster i något, 4 Ess i poker har liksom lite power i sig! Lite vinnarmentalitet, best of the best feeling typ!
Så nu snor jag inlägg #1111 helt skamlöst! ☺️
Jag vet att vi sa 1111 och 1666 men jag tycker 1234 och 1500 bör räknas som bedrifter as well.
Här saknar vi årstider, det är sommar jämt och det är inte värst stor skillnad vad gäller längden på dag och natt. Jag är ju en människa som gillar ljus....men som får energi på natten! En sann nattuggla!
Fint att du är på bättringsvägen förresten! Kämpa på!
Det här är min favoritårstid, när det blir ljusare och ljusare, det börjar kunna anas grönt, och fåglarna kvittrar som galna (speciellt koltrasten, det är så vackert).
En för mig ovanligt produktiv helg är till ända. Solen har gett mig energi.
Nu önskar jag bara att jag kan ta tag i mina dåliga kostvanor och hitta tillbaka till mina nivåer av motion.
Vad kämpar ni med?
När man bor ensam får man skämma bort sig själv på lunchen! Fixade en skaldjurspaj med dill och vitlöksstuvning som blev väldigt god. En torr Cider till gjorde inte saken sämre.
Nu när sommaren kommer rusande med stormsteg, så ska vi kanske reda ut vilken som är den godaste glassen enligt oss Nattugglor? 🤔 Idag åt jag en Magnum Double Gold Billionaire. Den var helt okej, men jag är uppvuxen med lite vuxnare smaker så som kaffekonjak från Kling. En annan favorit är saffransglass från Lejonet & Björnen 🍦
Ni är verkligen fina, ni i tråden. Jag kikar in lite då och då när orken finns och jag är vaken.
Jag är lite upp och ner, mer än vanligt just nu. Antingen sover jag jättemycket eller inte alls.
Jag är långledig från jobbet den här veckan, så det är skönt och välbehövligt. Har egentligen mycket på att göra listan, men hittills har jag inte fått något vettigt gjort.
I morgon behöver jag åtminstone laga ett staket till hästarnas hage och städa lite. Någon av ungdomarna får klippa gräset. Mer än så blir det nog inte, tror jag.
Känner mig rastlös, men oförmögen att samla ihop mig just nu. Själ och sinne svävar ut åt alla möjliga håll, omöjliga att fånga in och hålla styr på.
I helgen som kommer skulle jag ha jobbat (fre till sönd natt), men då har jag tagit semester. På måndag är det nämligen en väldigt sorglig årsdag. Då är det ett år sedan min man dog ifrån mig, våra barn, släkt och vänner.
Ett år, men det känns som ett andetag bara... Jag har hans stora t-shirts som nattlinne. Då känns han ibland nästan lite nära. Som om jag nästan kan förnimma hur han andas strax bakom min nacke...
I natt kan jag inte sova. Jag har bingeat senaste säsongen av Tyst vittne större delen av dagen och kvällen. Nu är den slut och jag letar efter något annat att förströ mig med. Bra, men lagom lättsamt ska det vara.
Yngsta dottern sover i soffan bredvid och katten och hunden i sina bäddar intill. Det känns tryggt och gott. Jag har så mycket att vara tacksam för i livet. Så mycket glädje och kärlek. Och så den djupaste brunnen av sorg samtidigt. Det är så det är att vara människa. Allt i en salig blandning av känslor, minnen och upplevelser...
Det var nog allt som ville ut genom fingrarna till er just nu. Ha en fin sammetsnatt, alla nattugglor