Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Här samlas alla nattugglor!

FredrikLiksom skrev 2024-10-31 22:29:25 följande:
    Jag bara slänger ur mig det: landskapsarkitekt.
    Spännande förslag Fredrik! 🤩
  • Eurydike
    Anonym (Enormt förmögen?) skrev 2024-11-02 00:10:14 följande:

vad gör en nattuggla

Det är lite så och så med den saken. Ofta är den vaken på natten, men även nattugglor sover ju ibland. Nattugglan skall inte förväxlas med ruggugglan, som har ett mycket mer oborstat utseende. Sammanfattningsvis kan man nog säga att nattugglan tycker att natten är dagens mor och inte tvärtom. Hoppas det var svar nog! /Nattugglan 🦉
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-11-03 14:57:11 följande:
    Tack! Jag hoppas att du aldrig behöver föreställa dig hur det känns heller. Förr var framtiden alltid långt borta. Nu är väl framtiden här och det går inte längre att skjuta upp allt vad den fört med sig. Jag har som levt i stundens fascination, men aldrig åstadkommit något. Sådana här händelser gör att man inte riktigt vet hur man ska förhålla sig till det. Förändrad känsel i fötterna, de har känts kalla fast de inte varit det, ibland inte känt om jag blivit blöt om dem ute. Förändrad känsel i delar av benen, tyg har gjort ont ibland, men åtsittande kläder har aldrig varit min grej riktigt ändå. Kraftig svaghet och hjärndimma har funnits med. Haft svårt att gå några sträckor att tala om. Men en del symtom har blivit bättre!
    Det hoppas jag med och det är verkligen hemskt att du har drabbats! Jag förstår hur du menar med att framtiden som var långt bort nu är här. Nu vet jag inte allt om dig (såklart, för det hade varit väldigt läskigt) men jag är säker på att du har åstadkommit mycket, men att din blick är lite grumlig när du ser på dig själv och dina egna handlingar. Det är nästan som att du ser det stora i andra, men det lilla i dig själv. Skönt att du fick segla till Island innan hälsan försämrades! Det var en häftig resa att följa till och med så här på avstånd. Att inte veta hur man ska förhålla sig är nog väldigt vanligt i din situation och jag funderar på om det finns några stödgrupper för människor som går igenom samma sak? Oj! Det låter verkligen som obehagliga och oförutsägbara symtom. Sin egen kropp och dess upplevelser brukar man ju kunna lita på. Kan tänka mig att det känns både sorgligt och skrämmande på samma gång! Fint att det finns en liten ljusglimt på så vis att vissa symptom har blivit bättre!
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-11-11 23:54:22 följande:

Eftersom jag inte vill förstöra denna tråden alltför myket men vet att det finns en och annan litteraturkritiker (?)/läsnörd(?) här så skulle jag bli genuint glad om någon tar sig ann mitt senaste mini-alster längst ner i min svammeltråd (2 delar av 3 upplagda). 

Ni har full tillåtelse att slita mig i stycken med kritik i den tråden.

Tack för tipset Aniiee! Jag ska kika på texten, men kan inte lova att jag vågar mig på att kommentera den. Det känns så läskigt på något vis, även om texten säkert är bra och jag garanterat inte skulle slita dig i stycken med kritik ☺️
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-11-12 21:58:46 följande:
    Gör gärna det. Jag ska lägga till den tredje delen idag el imorgon också. Det är bara helt kort, kommer ta dig 3 minuter att läsa max. 

Och, eh.... Företäll dig Lucanis med en rejäl italiensk brytning.... =P
    Har börjat läsa nu och ser fram emot den tredje delen! Jag har hela natten på mig att läsa, så tre minuter är verkligen ingen tid alls. Okej! En rejäl italiensk brytning alltså 😄
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-11-12 22:00:50 följande:

Jag hittade Mumin-pepparkakor i affären idag..... 

Det har jag nog aldrig hittat tyvärr 😔
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-11-14 22:55:27 följande:
    De är nya från i år, så de kanske dyker upp hos dig senare.
    Eurydike skrev 2024-11-14 22:42:01 följande:
    Har börjat läsa nu och ser fram emot den tredje delen! Jag har hela natten på mig att läsa, så tre minuter är verkligen ingen tid alls. Okej! En rejäl italiensk brytning alltså 😄
    Working on it...
    Aha! Jag förstår! Då får jag hålla tummarna för att de hittar hit också 🤎 Det där ska föreställa ett pepparkakshjärta btw. Ingen stress med texten!
  • Eurydike

Nu har jag köpt melatonintabletter som kanske kan hjälpa mig att vända på dygnet! Det är en snabbkur på några dagar som är till för att bota jetlag. Jag har ju kronisk jetlag, så vi får hålla tummarna för att det blir bättre. Imorgon ska jag ta första tabletten 😊

• Eurydike
    RaYzLeR skrev 2024-11-24 11:54:46 följande:
    Varför vända på dygnet? Det är ju så mysigt att vara vaken på natten, kolla ut genom föstret på snön i mörkret. Glad

Fast jag har blivit så trött om kvällarna, så jag orkar inte vara vaken på nätterna längre. Det var mest när jag drack öl som jag satt vaken länge på nätterna framför Flashback och Familjeliv. Skrattande
    Ja, det är mysigt! Men det har spårat ur totalt och jag är lite less på det nu 😅 Jag dricker inte ens kaffe längre och somnar ändå typ kl 6 på morgonen. Tänkte att jag ska prova ett annat liv och en annan tid och se om jag trivs bättre 😃

Jag förstår precis! Vad duktig du är som har slutat dricka öl 😊 Bra jobbat och du är värd en applåd! 👏
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!