kokosnötmjölk skrev 2022-10-09 00:33:48 följande:
Jo, kaffe har jag hört kan ställa till det med sömnen. Jag dricker inte (och har aldrig druckit) kaffe, te eller energidryck så har inget sånt jag kan ta bort. Drygt med mardrömmar, jag drömmer också mycket (när jag väl sover då
) och ja, otäckt är bara förnamnet när drömmarna är så där realistiska.
Tack! Den bra perioden varade typ 1v, nu är det kaos igen. 3h förrförra natten och 0 förra natten. Hoppas på mer sömn inatt men än så länge ser det mörkt ut.
Jag är i en extra stressig period nu, så det kanske är därför.
Det låter intressant med studien. Ska absolut kolla upp den. Minns du vart du läste den?
Skönt att du inte har gått ner dig i kaffeträsket! Det är faktiskt rätt svårt att ta sig upp igen, särskilt om man lider av dålig självbehärskning som jag. Te och energidryck har jag också klarat mig undan! Tror mina värsta mardrömmar kan ha samband med PMS också, förutom kaffe. Allt som späder på eller triggar ångest verkar ge mardrömmar, men det är kanske inte så konstigt egentligen. Tråkigt att den bra perioden inte varade så länge och kaos låter verkligen inte kul! Hoppas att det ordnar upp sig snart och eftersom jag svarar på det här meddelandet lite sent (och redan har fått en uppdatering från framtiden om din 7-timmarsnatt) så vet jag att det kommer bli bättre snart. I alla fall för en natt, men jag håller självklart tummarna för fler! Vet du, jag ska se om jag kan leta upp den där studien, även om det var ett tag sedan jag läste den ☕️🌛