Ingenpsykolog skrev 2022-09-26 15:09:03 följande:
Jag klarar inte av att frysa när jag sover. Förra vintern köpte jag ett påslakan i fleece. Så himla mysigt. För några veckor sedan beställde jag ett påslakan i "kyprad bomull" i tron att det kanske var ett annat namn för bäckebölja som jag älskar som material i sängkläder. När jag hade beställt det läste jag att det var beteckning på en typ av tjockt bomullstyg. När jag öppnade förpackningen kändes det som helt slätt bomullstyg. Efter tvätt insåg jag att det hade samma karaktär som vissa barnsängkläder, och sedan att det nog var flanell. Och när jag kröp ner i den renbäddade sängen var det såååå himla mysigt. Och det skadar ju inte heller att det är vackert att se på 🤩😍
Bonprix, där båda ovan nämnda påslakan och ett i bäckebölja är inköpta, har ett i samma mönster som mitt nyförvärv, men svart. I microfiber, vilket jag antar är som eller påminner om det jag har i fleece, men med svart istället för vit bakgrund. Tyvärr är det markerat som slutsålt, men jag håller tummarna för att det kommer in i sortimentet igen 😁
Men åh! Tack för tipset! Det där ser riktigt varmt och gosigt ut 😊 Synd att det är slutsålt, men det är ju ett bra betyg! Förstår att det var mysigt att krypa ner i den där sängen och absolut vackert att se på 😍 Nej, det går bara inte att frysa om man ska sova. I natt var jag med om någonting nytt. Jag frös om ansikte 😱 Det har aldrig hänt förut och anledning till det är att fönstret i mitt vardagsrum inte går att stänga helt. Har ingen aning om varför, men det får vaktmästaren lista ut. Än så länge har det gått bra när det har varit varmt ute, men nu måste jag snart se till att de kommer och fixar det. Enda problemet är att sådana där typer brukar vara så ruskigt morgonpigga. Kommer vaktmästaren och ringer på kl 7 på morgonen, då är det ju mitt i natten för en nattuggla som mig. Det är därför jag drar på det och hoppas att fönstret bara ska vara lagat helt plötsligt, på något magiskt vis 🧙