Här samlas alla nattugglor!
Vad hemlig du var i natt! Jag kände knappt igen dig 😎
Vilken bra, men svår fråga. På jobbet brukar jag sätta upp tydliga mål som jag arbetar mot. Då brukar jag också hålla det jag satt upp och i slutet av året ser jag om det var en lyckad satsning eller ej. Privat är mina mål lite otydligare. Då är det mer en blandning av drömmar, slumpen, lust, frustration, tristess och begränsningar som får avgöra hur resultatet blir.
Det senaste året har målet varit att ha mer kul och det lyckades jag verkligen med. Fan vad kul jag har haft, ursäkta svordomen. Trots att jag har gått igenom en hemsk tragedi under året, så har jag sett och gjort en massa roliga saker. Jag har besökt museer, restauranger och andra platser som jag velat se. Dessutom har jag festat, lärt känna många nya människor och gått på bokmässan för första gången. På något vis är jag nog en kombination av en realist och en drömmare. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan 😝
Hur ser du själv på saken?
Ja ibland landar fingret på hemliginställningen 😎.
Jag känner igen mig i ditt tillvägagångssätt. På jobbet är allt tydligt. Mitt stora problem som jag säkert varit inne på tidigare är att mitt jobb spiller över så mycket på min vardag att min vardag blir svår att strukturera Och därför är fritiden helt känslostyrd nu känns det som.
Målet att ha mer kul låter ju fantastiskt. Kul att det funkar! Det är nog något jag skulle behöva ta inspiration av.
Mitt övergripande mål är att ständigt utmana min bekvämlighetszon. Det är skitjobbigt hela tiden men härligt när gränsen för min bekvämlighet förflyttar sig.
Jag ska även lägga till ett nytt mål. Att inte ha så hög perfektion i arbetet. Det hoppas jag lösa problemet att arbetet spiller över på vardagen.