God morgon!
Här kommer en gnällspik. Jag borde sova nu. Men det gick åt skogen.
Men jag blir inspirerad av Rayzler som kämpar med sitt. Då borde jag kunna kämpa med mitt.
Jag hoppas Stooler piggnat till. Att Eurydike kunnat låta bli det mesta av kaffet. Att Fultextad inte haft mer av sina anfall samt att Aniiee väcker sin bildtråd till liv.
Och till er som inte nämndes i mitt inlägg eller er som aldrig skrivit något i tråden så hoppas jag på att ni gör världen lite bättre och att det ger er energi.
Många av ens mindre problem känns Bättre om man ändrar attityd. Jag vill gnälla om sömnen men samtidigt vet jag att det är lugnt. Jag klarar mig ändå. Jag kanske också måste vara lika chill inför mina vardagsproblem så kanske sömnen blir bättre.
När du läser det här, ja du, precis du! Så känn inte hopplöshet över vad du ska mötas av idag, känn dig stärkt av att du kommer, precis som alltid, ta dig igenom det. För du är optimerad och utrustad För att klara det. Titta på problemet och välkomna det. Din utmaning kommer göra dig bättre, mer erfaren och lugn nästa gång det dyker upp.
Och ännu en sak. Den där energitjuven som du säkert har i ditt liv. Tänk inte att den är ute efter att knäcka dig. Tänk istället att du utsatts för en prövning som gör att hens attityd förändrats. Att hen känner sig som ett offer och därför är bitter och tycker sig ha rätt att gnälla. Låta det inte förändra ditt mindset. Var empatisk och känn medlidande för det måste vara jobbigt för denne att känna sådan bitterhet.
Var nöjd med din insats och dig själv.
Allt gott! Ha en fin dag.