Stooler skrev 2023-05-08 19:07:26 följande:
Solenergi är bra energi, mer av den varan där jag bor!
Kämpar också en del med att motionera mer. Jag har så jäkla svårt att motivera mig att gå ingenstans! Dvs bara promenera utan ett direkt mål.
Eurydike skrev 2023-05-08 17:55:07 följande:
Det låter härligt! Skönt att du lyckats suga i dig lite solenergi 🌞
Vad är det för fel på din kost? Själv försöker jag få in mer protein, samtidigt som jag försöker träna mer.
Annars kämpar jag fortfarande med att leva ensam. Jag börjar tycka om det nu och har återupptäckt gamla intressen. Till exempel att läsa och se på film. Nu hittar jag så många bra böcker och filmer att jag blir alldeles överväldigad. Just nu läser jag Din stund på jorden av Vilhelm Moberg och Återstoden av dagen av Ishiguro. På Svt Play har jag börjat titta på Selma Lagerlöf, som handlar om hur det är att vara en lesbisk författarinna på den tiden då det ansågs vara fel.
Det finns så jättemånga fördelar med att bo ensam, jag är nästan säker på att jag kommer att göra det resten av livet. Oavsett om jag träffar någon jag gillar extra mycket! Särbo är nog så långt jag kan sträcka mig, underskattad levnadsform!
Jag är periodare på böcker, biblioteket på Skandinaviska Klubben här är stängt tills hösten så just nu är tillgången lite dålig. Roat mig med lite TV-serier, kollat alla 7 säsonger av Shetland på SVT-Play (jäkla trevlig ton och rytm i den serien) och har börjat kolla Norska serien Exit nu (märklig serie, spekulativ som attan).
Det har sina fördelar när man vant sig. Först var det oerhört tomt och ensamt, men när man vant sig är det riktigt mysigt (även om det fortfarande är tomt och ensamt 🙃). Jag kommer nog inte trivas med att bo så här resten av livet, men kan förstå varför man gör det, för det finns många fördelar. För mig är det en nyttig erfarenhet att ha bott ensam oavsett hur det blir i framtiden!
Synd att biblioteket är stängt för tillfället! Själv är jag med i en läsecirkel som träffas en gång i månaden, så jag läser alltid en bok till den, plus fler böcker vid sidan av. Den serien (Shetland) har jag också spanat lite på. Jag kanske får ge den ett försök! Det var i princip tio år sedan jag kollade på TV, så det är väl dags att ta igen det nu 😝