FredrikLiksom skrev 2023-04-26 22:10:09 följande:
Det är vår. Jag har lite blandade känslor. Jag älskar att röra mig ute när det är lite kallt och vemodigt. Lite grått och folktomt. Samtidigt finns det något fint med att ha solen i fejset.
Jag ogillar trängseln som uppstår på sommaren. På stranden. På trottoaren. På sevärdheter.
Men jag ska försöka programmera om mig.
En annan sak med den här årstiden är att det är helt omöjligt att få lika mycket sömn. Jag har både persienn och mörkläggande gardin men ändå letar sig ljuset in.
Nu låter jag negativ men det är jag inte. Det kommer bli bra.
Hallå i holken! 🦉
Jag förstår hur du känner. Att det blir vår är ett återkommande tema, oavsett om man tycker om det eller ej. Kan känna igen mig i det där med trängseln. Jag har löst det genom att hitta egna, fina platser som är nästan folktomma. Vid min bergsjö är det bara jag, svalorna som flyger högt i skyn, korpen som sitter och gapar i ett träd, det vackra svanparet, trollsländorna och mannen som fotograferar svanarna och trollsländorna 🦢
Att försöka programmera om sig kan vara en bra idé! Jag har som mål att gilla alla årstider, så jag försöker se det bästa med varje årstid. Slasksnö har jag dock svårt för fortfarande 🤨
Trist att ljuset påverkar din sömn på ett negativt sätt! Du kanske ska skaffa rullgardin också?
Nu låter jag positiv men det är jag inte 😂