Eurydike skrev 2023-01-26 22:32:01 följande:
Det låter som en ovanlig och jobbig natt! Eller en ovanligt jobbig natt. Ja, det var väldigt dramatiskt med ambulanshämtning av en astmatiker. Om nu inte personen var väldigt illa däran. Men skönt att du lyckades somna om då! Fint på något vis att du vaknade av att kattens skrik påminde dig om spädbarnsskrik! Vissa ljud minns man hela livet. Jag har själv några sådana. Välkommen i klubben Morgonterror 😉 Hoppas de renoverar färdigt fort som attan, både här och hos dig, så vi arma nattugglor får sova någon gång! Men skönt att du fick lite gjort och det låter väldigt härligt att soltorka kläder på balkongen så här års. Själv kan jag använda balkongen som frysbox, men det är inte lika charmigt 😅 Hoppas du lyckades sova lite på siestan!
Astmatikern hämtas rätt regelbundet fick jag höra. En XXXXXL farbror från Tyskland. Men normalt är det den lokala ambulansen som kommer, nu var det från sjukhuset och att köra fullt påslag när det är helt folktomt på gatorna var det egentliga dramat.
Ett annat ljud som jag minns och fick deja vu känsla av var ljudet av en lastbil med snöplog framtill och där plogen skrapade mot asfalten. När jag var på ett hotell i Kuala Lumpur en gång och slog på A/C'n på rummet lät det på exakt samma sätt
Allt kakelrivning hanns med, det var lugnt hela eftermiddagen! Blåsten och solen torkade all tvätt på en dryg timme och jag
FredrikLiksom skrev 2023-01-26 21:50:14 följande:
Ja sånt där kan driva en till vansinne. Men man suckar ju avundsjukt att höra 21 grader. 😢
Jo, jag avskyr kyla och mörker i kombination,så att bosätta mig närmare ekvatorn var inget svårt beslut.