Här samlas alla nattugglor!
Jahaja....här har det varit "inläggs-pingis" ser jag! Känns som att jag tar det lugnt till #2222 *gäsp*
Jahaja....här har det varit "inläggs-pingis" ser jag! Känns som att jag tar det lugnt till #2222 *gäsp*
"If birds had arms" på Youtube är riktigt skoj emellanåt! Många ugglor med också!
Skäms. Spelade Geoguessr Stockholm. Fick bara 23595 poäng av 25000. Var i fel ände av Galärparken och tog för lång tid på mig att hitta att jag var på Mälarhöjden och att sen hitta i gyttret där.... Aja, jag har 2 omgångar till på mig.
Nu ska jag göra köttfärssås.
Buntarna på farmarna var för långa.
Akta den poppar.
Hupparen hänger på bygeln.
Inte använder jag någon lippis.
Halare.
Bykpinne/bykpojke.
Stöpsel.
Är det dom utan jobb som hänger i den här tråden? För det är väl de enda som kan och orkar sitta framför datorn på natten.
Lustigt! Jag satt faktiskt och pratade med några grannar om favoritfilmer igår på lokala puben här. Så min lista var i stort sett klar...
1.) Gökboet (One flew over the Cuckoo's Nest)
Den ultimata filmen, man slits mellan eufori, hopp, förtvivlan och ilska. Ibland skrattar man högt, andra gånger vill man mörda Miss Ratched i filmen. Såg filmen första gången som tonåring och sedan sett den mer än 10 gånger till. 1 av 3 filmer i historien som plockat alla de 5 mest prestigefyllda Oscarsstatyetterna.
2.) Se7en (Seven)
Enligt väldigt många, den bästa thrillern som någonsin gjorts. En ung Brad Pitt i huvudrollen, flera andra riktigt välkända skådisar och en intrig som gör att man sitter på helspänn till slutscenen.
3.) Once upon a time in America
Sergio Leones fullständigt episka berättelse om några pojkar man får följa under 3 timmar 49 minuter i deras uppväxt i New York på 1910-talet till vuxenåren. Musiken av ikonen Ennio Morricone är fantastisk, en handfull av de bästa Amerikanska skådisarna från 1980-talet och framförallt brilljerar Robert De Niro.
Filmen ligger kvar på SvTplay tror jag, den gick på TV förra helgen.
Utan inbördes ordning:
22 Bullets (Thriller)
Pulp Fiction (Gangster)
Forrest Gump
BIG
Guds stad (Ciudade de Deus)
No Country for Old Men
Döda poeters sällskap
Life of Brian
-------------------
Det finns ett gäng till jag skulle vilja lista, men man lär stoppa nånstans! :)
Apropå Terminator så skojade Robin Williams om Arnold Schwarzenegger, han sa att den enda skådespelaren med färre repliker än Arnold i sina filmer ..........................var................................................Lassie!