• Aniiee

Här samlas alla nattugglor!

Eurydike skrev 2024-10-28 19:19:55 följande:
    Jag hade valt Aurelia de Riva (tycker det låter bäst och är lättast att uttala ihop med förnamnet) och Jayden Laidir för att det låter lättare/skirare på något vis (fast nu ändrade jag mig och föredrar nog det tyngre Jayden Thorne).

The Gray Wardens låter som ett coolt sällskap som skulle passa mig och vem kan tacka nej till det sista sällskapet 😎
    Aurelia de Riva och Jayden Thorne var min första intinkt, men sen börjar man tänka.... Och efter ett tag har man ingen aning och allt bara snurrar i huvudet.

Vi får se om någon annna i tråden tycker något.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-29 21:05:10 följande:
    Jag trivdes, det var intressant och jag hade gärna fortsatt. Men det fysiska gick inte, jag har ju åkt på en neurologisk åkomma som förkortas med två bokstäver. Nu verkar det vara igen en period som är lite svår. Det är en utbildning som innehåller flera fysiska delmoment och som jag har tagit som självklara då jag vart fysiskt aktiv själv. Så nu hopar ju sig flertalet problem. Jag kan visst inte åstadkomma någonting jag. Men tack för infallsvinkeln, jag ska ta vara på den!
    Det är tråkigt när det inte går som man vill. Hoppas du hittar något annat du vill göra som funkar bättre. Och kom ihåg, varje dag så börjar världen om. 
  • Aniiee

Ssshhhh! Wasn't me..... 

Happy Halloween, everyone.

• Aniiee

Eftersom jag inte vill förstöra denna tråden alltför myket men vet att det finns en och annan litteraturkritiker (?)/läsnörd(?) här så skulle jag bli genuint glad om någon tar sig ann mitt senaste mini-alster längst ner i min svammeltråd (2 delar av 3 upplagda). 

Ni har full tillåtelse att slita mig i stycken med kritik i den tråden.

• Aniiee
    Eurydike skrev 2024-11-12 21:12:09 följande:
    Tack för tipset Aniiee! Jag ska kika på texten, men kan inte lova att jag vågar mig på att kommentera den. Det känns så läskigt på något vis, även om texten säkert är bra och jag garanterat inte skulle slita dig i stycken med kritik ☺️
    Gör gärna det. Jag ska lägga till den tredje delen idag el imorgon också. Det är bara helt kort, kommer ta dig 3 minuter att läsa max. 

Och, eh.... Företäll dig Lucanis med en rejäl italiensk brytning.... =P
  • Aniiee

Jag hittade Mumin-pepparkakor i affären idag..... 

• Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2024-11-14 22:26:12 följande:
    Nu vet jag inte vad det är för något men det låter gott.

och din svammeltråd hittar jag inte till 😢
    Det är Annas pepparkakor, årets smak, antar jag. De påstås smaka vanilj och blåbär, men nja, tyckte nog att de smakar som vanligt. Men jag är lite förkyld, så kanske bara inte märker just nu att de smakar annorlunda.
    Eurydike skrev 2024-11-14 22:44:10 följande:
    Här har du en genväg till tråden 🧶

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82950587-aniiees-inane-ramblings
    TY, det skulle ju jag göra!
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2024-11-14 22:42:58 följande:
    Det har jag nog aldrig hittat tyvärr 😔
    De är nya från i år, så de kanske dyker upp hos dig senare.
    Eurydike skrev 2024-11-14 22:42:01 följande:
    Har börjat läsa nu och ser fram emot den tredje delen! Jag har hela natten på mig att läsa, så tre minuter är verkligen ingen tid alls. Okej! En rejäl italiensk brytning alltså 😄
    Working on it...
  • Aniiee

Snön har i mångt och mycket regnat bort, och det trillar in julbeställningar till jobbet dagligdags. Jag svär över dåliga värmeljus som jag fick av brorsan som rensar i sina garderober och jag funderar på att göra en rankinglista över alla julfilmer jag sett....

• Aniiee
    SweeneyToad skrev 2024-11-24 18:12:58 följande:
    Ja, gör det. 
    ska jag posta/länka den i tråden när jag är klar?
  • Aniiee
    SweeneyToad skrev 2024-11-28 15:11:40 följande:

Aniiee, hur går det med julfilmerna? 

Jag är näääästan redo att börja den listan. Jag har halva 2023-listan och 2024-listan kvar att göra, SEN kan jag börja på jullistan.

Så, till helgen förhoppningsvis. Adventspresent?
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2024-11-30 11:15:01 följande:
    Spännande lista! Mupparna har jag aldrig sett, men det borde jag ju göra om den knep förstaplatsen. Die hard var överraskande att se på listan, men Home alone var desto mindre överraskande för den bakades in som mandeln i knäcken i våra julhjärnor under 90-talet 🐸🤶🏻🎄⭐️
    Mupparna är min favoritjulfilm, den ger mig all julstämning i hela världen.

Die hard är en sån där som alltid kan diskuteras, men den utspelar sig på julen så...

Och, ja, jag vär väl 7 tror jag när Ensam Hemma kom. Som du säger, inbakad i hjärnan.
  • Aniiee

Jag har idag varit så där ovanlig jobbig mot mina karatärer, så jag är själv emotionellt slut. Det får bli en pizza....

• Aniiee

Jag har idag tingat årets alla julskinkor, köpt 1 kg mandel, 5 liter sirap, 2 kg grahamsmjöl, 4 kg rågsikt, 8 kg vetemjöl, 10 kg choklad, 18 julklappar till stora och små och suttit i 7 timmar på akuten/väntat på röntgen.

Yay!

Njut av Geoff Castellucci.......

• Aniiee

Shhhhh.......

Älvorna dansar på frusen sjö
    Ute vid Paradiset
    Vättarna rumlar i nyfallen snö
    Borta i lingonriset
    Granar och tallar i vinterskrud
    Gömmer skogsknytt i natten
    Huldran skrider, likt midvinterbrud
    Längs stigar vid Ådrans vatten
    Maran följer i huldrans spår
    Bringande mörker och dis
    Dimfrost beslöjar bådas hår
    Och skogsjöns mörka is
    Tomtefar vandrar med säcken i hand
    Rister sin röda luva
    Plockar upp kottar, stannar ibland
    Och vilar på frusen tuva
    Nattramnsbarnen försvinner med skratt
    I gryningens trolldomsslag
    Slut är nu årets svartaste natt
    När mörkret ger vika för dag
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!