Här samlas alla nattugglor!
Firade augustibarn nr femtielva igår. Tur som Fan att jag inte dricker alkohol annars hade jag varit full mellan den fjärde och tjugonionde.
Vad får er att vara nattugglor?
Enda tiden på dygnet då man får känna sig ensam och ifred.
Jag hade gärna varit uppe på dagarna och levt ett normalt liv med en sund dygnsrytm men som det är nu så fungerar det inte.
Blir uppstressad och frustrerad av allt väsen från grannar eftersom jag har svårt (omöjligt i princip) att filtrera bort ljud. Något jag tyvärr inte kan träna bort heller.
Höstens matprojekt för mig är att samla ihop skolluncher från Finland. Men jag vet inte riktigt hur. Jag har tillgång till Åbos menyer men annars... Får klura på det.
Förhoppningsvis förstör jag inte något i kedjan eller lägger mig i sådant jag inte har att göra med, annars får ni bortse från det här inlägget, men helt enkelt fann jag den här menyn på svenska, som då är Vuxenutbildningen i Helsingfors: www.hel.fi/static/kasko/ruokalistat/stadin-ao-sv.pdf
Här går nog att välja olika sorters menyer från skola och hemtjänst med mera och sedan specifika skolor, daghem osv, också på svenska till största delen: menu.kaarea.fi/KaareaAromieMenus/SV/Default/Kaarea/_/Default.aspx
I den andra linken är inte alla namnval på svenska då man ska välja vilken skola eller plats man vill ha matinfo om, är det Åbo som är intressant heter det Turku i menyn, följt av själva skolnamnet, sedan är menyn nog helt på svenska.
*sneaking in*
Ja, ibland har man diverse att förhålla sig till. Att ompröva sådant man har tyckt mycket om och hur man ska organisera upp sådant som verkar ha gått omkull. Fast att misslyckas verkar jag ju vara ganska bra på. Men man får se, åtminstone kändes det bättre att gå, så länge det nu varar, jag vet inte, blir snabbt tömd på energi. Det är inte alltid det blir som man vill.