• Aniiee

Här samlas alla nattugglor!

fultextad användarhandbok skrev 2024-10-17 20:51:55 följande:

Hösten är fin, riktigt fin. Det finns ett ord som jag inte tror att ni använder i den betydelsen, i så fall skulle jag bli förvånad, ordet är ruska. Det betyder helt enkelt den färgprakt som blir om hösten, då löven går från grönt till gult, orange och rött. Hösten är i övrigt fin också, sval höstdimma som sedan övergår i sol, frisk och klar luft. Flugan har jag inte läst. Bananflugor har jag odlat, fast det var ett tag sedan. Vad sku man nu läsa? Nåja, man får väl leta och hitta något tilltalande.

Min mormor använde ordet ruska, menandes ett knippe kvistar med fina/färgglada löv. En lövruska. Så, närliggande. Det är även en synonym med bastukvast.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-18 16:24:51 följande:
    Nog blev jag förvånad faktiskt, fast det var intressant att ta del av! Ja, som bastukvast har jag också hört det någon gång.
    Min mormor var ganska gammal redan när jag föddes och levde ett bra tag till, och använde gamla ord och uttryck stup i kvarten. Jag brukar säga att jag faktikst bara har 3 generationer till Mina Drömmars Stad, trots att jag själv inte fyllt 40 än.
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-18 16:24:51 följande:
    Nog blev jag förvånad faktiskt, fast det var intressant att ta del av! Ja, som bastukvast har jag också hört det någon gång.
    Min mormor var ganska gammal redan när jag föddes och levde ett bra tag till, och använde gamla ord och uttryck stup i kvarten. Jag brukar säga att jag faktikst bara har 3 generationer till Mina Drömmars Stad, trots att jag själv inte fyllt 40 än.
  • Aniiee
    Anonym (Fredrik Liksom) skrev 2024-10-20 07:16:28 följande:

Kära internetvänner,
    Jag har, efter en barrunda, vaknat upp med en sjuhelsikes ångest. Jag vet att jag alltid gör det efter att ha druckit minsta lilla så att jag ändå tillåter mig själv att dricka gör att självföraktet slår i taket.

Det är inte så att jag beter mig illa eller säger elaka saker på fyllan men ändå kommer de här känslorna till mig varenda gång. Sen finns det så klart triggers jag sagt som förstärker det, till exempel att jag skvallrat om någon eller liknande. Jag har för mig själv ganska strikta levnadsregler vilket gör att jag dömer mig själv rejält hårt när dessa bryts. 

Jag vet att det här inte är någon problemtråd och jag kan känna nu när jag skriver detta att det kanske inte passar eftersom jag inte vill belasta er ytterligare med mina problem, vilket jag också dömer mig själv för. Men jag har liksom ingen annan plats att få sätta det på pränt.

Jag misstänker att det är något kemiskt i hjärnan som gör att det blir så här efter intag av alkohol. Det är precis som att hjärnan ska ta igen allt den missat när den varit lite frånkopplad en stund.

Alcohol will do that to you..... Dvs alla/de flesta, inte bara dig.

Så länge det int ehänder alltför ofta så är det väl ok att dricka.
  • Aniiee

I'm so excited.

10 år av väntan är över på torsdag.

Var länge sen jag var så här hype på ett tv-spel.

• Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2024-10-27 00:12:08 följande:
    Berätta mer! Jag har ingen koll. Vad är det vi väntar på?
    Dragon Age The Veilguard. Spel nr 4,5 i Dragon Age-serien. Förra spelet slutade på en f*****ing cliff hanger!!!! För 10 år sen!!!!

Sorry.

I alla fall, en fantasy-rpg-serie av rang, det första har kallats världens bästa som inte har ett j framför rpg, och det tredje vann game of the year 2014. 

Tyvärr kommer du hitta mycket hat om du googlar, för... eh.... en del tycker att det är dumt att vara inkluderande.... för.... eh.... det är så spelvärlden är 2024, tyvärr. 
  • Aniiee

1) Jag har idag knäskurat entrehallen i syrrans nya hyreshus. Vem FAAAAAAN kom på att man ska ha gråa mönster i ett hallgolv) Det syns ju fan inte om det är rent eller fortfarande är skitigt!

2) Säg MJAU till livet! Helt, och inte till en del! Till alla det är givet! 

• Aniiee
    Eurydike skrev 2024-10-28 09:27:58 följande:
    Det låter tufft att skura ett golv som man inte ser om det är skitigt eller ej. Ett evighetsjobb.

Ja, det säger jag gärna och kickar igång den här dagen med 🐈
    Det gick i alla fall från "extremt skitigt" till "förmodligen hyfsat rent".

Eftersom det var lite panikartat med flytten så tog hon stället "as is", och det kan säkert bli jättefint, men där har ingen städat på 20 år, det kan jag sätta allt jag har på.
  • Aniiee

Ok dum fråga! Ok TVÅ dumma frågor!

Välj efternamn till dessa två, av alternativen:
    Aurelia (de Riva eller Ingellvar)
    Jayden (Thorne eller Laidir)

Och vilka två grupper skulle DU helst vara medlem i, bara för att namnen låter coola av:
    The Mourn Watch, The Gray Wardens, The Antivan Crows, och The Lords of Fortune?

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!