Inlägg från: humlan00 |Visa alla inlägg
  • humlan00

Klumpfot, abort eller inte?

Anonym (Sanna) skrev 2022-03-26 08:14:44 följande:
    TS hade nog aborterat alla barn hon kunnat få reda på sådant om. Vidrigt. Bara vissa sorters barn duger... På TS profil står det att hon är 36 år - man får ju bara hoppas att hon inte kan bli gravid efter hon dödat detta barn, så det inte blir några fler odugliga barn som ska had ihjäl.
    Hahhaha alltså jag orkar inte :D 
  • humlan00

Alla upprörda människor jag kommer få massor med friska barn i mitt liv så ni behöver inte oroa mig :)

• humlan00

Å hur mår ni å vad har ni för liv som orkar lägga tid på att kommentera inlägg med att skriva massa elaka kommentarer å skuldbelägga andra mammor. SKÄMS PÅ ER.

• humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-03-26 08:10:34 följande:
    Känner samma. Tänk om man aborterar bebisen med klumpfot och får ett annat barn sen, som visar sig ha autism eller grav dyslexi eller hörselnedsättning. Ska det barnet då lida av vetskapen att mamma hade aborterat mig om hon kunnat se mina fel på ultraljudet?
    Ha en skön helg nu istället och släpp detta :)
  • humlan00

Tack alla vettiga människor som skrivit bra och genomtänkta kommentarer :) som förstår att alla tänker olika och respekterar det.

• humlan00
    Anonym (B) skrev 2022-03-26 08:23:07 följande:

Ingen skillnad, bara att vissa är hycklere. Friska foster får man abortera oavsett anledning enligt dessa , men den som av någon anledning anser att man inte skulle klara av att ta hand om ett barn med funktionsvariation är ett monster enligt en del. 

Beror kanske på att vissa känner sig tvungna att ständigt vara mest PK på FL. 

TACK underbara människa!!
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-03-26 08:34:13 följande:
    Fast du kan ju aldrig någonsin vara hundra på att ditt barn i 18 år inte kommer få ett funktionshinder.

Om du aborterar detta barn och nästa barn visar sig ha problem som bara märks efter ett tag, ska det barnet ha med sig att mamma hade önskat att det aborterats pga att det hade en funktionsvariation? Eller dög det för att det inte visade sig på    UL? Hur tänker du kring sånt?
    Såklart inte. Men kan jag se via NIPT andra tester, ultraljud att barnet har någon avvikelse som kommer kräva lång läkarvård utan garantier på att det kommer blir bra eller att den inte kommer få en normalt liv då väljer jag att undvika det när man kan. Jag vill inte leva ett liv med ett barn som kräver läkarvård och som inte kan leva som den vill, ta upp tiden från min nuvarande son för att behandla ett barn som inte är friskt. Kan jag så undviker jag det.
    Hade det uppstått vid förlossning eller senare i livet är det en helt annan sak. 
  • humlan00
    Anonym (Sanna) skrev 2022-03-26 08:23:06 följande:
    Nästa barn har säkert spalt, så ska du ha ihjäl den med.
    ?Sanna? har du barn själv? Med handikapp, funktionsnedsättningar, kromosomavvikelse, Peva, gomspalt?
  • humlan00
    Anonym (Lisa) skrev 2022-03-26 09:18:14 följande:

Kära du!

Vilket tufft läge! 
    Avbrytande eller inte går ju aldrig att ge det rätta svaret på. Alla familjer har olika förutsättningar och omständigheter, olika historier i bagaget osv.

Vad du (och din ev partner) än landar i så kommer ni att göra det av kärlek till ert barn.

Lycka till!

Tack fina du för dina ord.
Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?