• Mimzan

Vi som startar IVF 2022

CarlssenS skrev 2022-04-22 16:39:14 följande:

Hej, jag & min partner har gjort ivf & är inne på rd 14.
    allting har gått bra fram tills rd14 kom. Börjat fått ont i magen ?typ som mens smärtor säger hon. Har kommit blod flertal  gånger under dagen. som kille har jag ingen uppskattning hur mkt blod som är mkt. vi har gjort grav test & det visade svagt positivt. svårt att läsa sig till men är smärta i magen & blödning = helt kört ? 

mvh en orolig partner 

Dom säger ju att man kan blöda o att det kan vara ofarligt, men det är ju jätte svårt att sia om. Hoppas det slutat blöda o att hon mår bättre idag.
  • Mimzan
    Orkidé8181 skrev 2022-04-22 12:39:52 följande:

Äggplock imorse, ska tillbaka på måndag för att få tillbaka 2 st Om allt går som det ska Glad

Spännande, skönt när det är dax för insättning. 
  • Mimzan
    Orkidé8181 skrev 2022-04-23 20:46:40 följande:
    Ja, just nu känner jag mig jätte svullen!
    Men mår bra i övrigt, ser redan gravid ut ????
    Jag vet! Jag var oxå jätte svullen och det höll i sig och nu mår jag illa o vill tugga på något hela tiden för att slippa det och det gör ju att jag ser ut som jag är i v18. Pluffsig redan i v 8, hur kommer detta sluta, ha ha..
  • Mimzan
    Orkidé8181 skrev 2022-04-24 06:22:31 följande:
    Vad är det man blir så svullen av?
    de fick bara ut 3 ägg så jag hoppas verkligen vi får något tillbaka imorgon? men tänker också att jag därför inte hade så mkt så försåt jag inte var plufset kommer ifrån? hahaha
    Först blir man väl svullen av hormonerna i sprutorna, sen av äggplocket och slutligen av det det jävla cyklogesten den blev jag som en boll av och hade jätte ont i bröstvårtorna. 
  • Mimzan
    Jonisa skrev 2022-04-24 06:39:21 följande:

Mimzan: förstår! Håller tummarna för dig! Var det ett 2,3 eller 5 dagars du fick sätta in?

Edaa83: Har också kört korta med GonalF. Den här gången hade jag dock en högre dos 225 ist för 150. Det klart att du kan få plus senare än RD7 tänker jag. Håller tummarna!

Jag körde ju korta med gonal f 250 i dos. Hade äggplock på fredagen och insättning på onsdagen. Så ett 5 dagars måste det ha varit, fick 3 till frysen. 

Verkar vara många som får 2-3 dagars varför är det så olika? 

• Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-04-24 08:26:27 följande:
    Tog ett digital i förrgår(5+2) som fortfarande bara visade Gravid 2-3. Var tvungen att ta ett vanligt idag för att se om strecket blivit starkare än förra lördagen, och så verkar ju ändå fallet?

Har blivit av med lite symtom, är pyttelite illamående ibland, och brösten gör ont ibland också, speciellt efter jag legat ner.

Är 5+4 idag, dagen jag fick missfall den enda gången jag varit gravid 2018, ångest!!! Vill bara att dagen ska vara över.

Usch, all denna oro! Hoppas lilla fröet iallafall vill stanna kvar!Hjärta drygt 3 veckor kvar till vul, vill spola fram tiden :) 

Hur mår ni andra? 
    Är oxå jätte nojig, vill inte känna allt för mycket glädje än. Man vet att allt är så skört, kommer man ha tur denna gång?!  Vi har ul på fredag vill bara se OM det är något där. Jag har inte gjort några fler gravtest efter testdagen. Har ju två barn sedan innan så vet ju att jag kände mig så här då även om det är 15 och 17 år sedan ha ha 
  • Mimzan

Glädje mot sorg, ovetskap och förtvivlan. - Varför funkar jag inte! 

Sitter på gynakuten, började få bruna flyttningar igår eftermiddag har ont i äggstockarna och känner i hela kroppen att något är fel. Alla gravid symtom har som magi försvunnit över en natt. 
    Fan oxå!!! Besvikelsen är total, besviken på min egna kropp. Ja, ni vet ju känslan. 

• Mimzan
    Cacan8 skrev 2022-04-26 22:43:18 följande:
    Mimzan, hur gick det för dig? Tänker på dig <3 

Jag väntar på min mens och FET. Har haft en rätt bra period där jag kunnat fokusera på annat och lagt barntankarna på hyllan. Men de senaste dagarna är bara ett enda mörker. PMS skulle jag tro, men vad hjälper det när tankarna snurrar. 
    Så många bekanta som precis fått barn eller väntar, och jag känner mig ensam och misslyckad (om jag mot förmodan får barn kommer jag aldrig lägga upp en enda bild på ungen på insta).
    Det är omöjligt att tänka positivt när man hamnar i det här mörka hålet jag befinner mig i just nu. Känns inte som att maken förstår mig riktigt heller. Varför lyckas det för "alla andra" men inte för mig?
    Kramar till alla er som kämpar <3 

Det gick bra, hade så ont i äggstockarna o överalllt man läste så var det start på MF, och det var så mitt startade förra gången. Dessutom mådde jag så bra från att varit så trött o illamående innan. Jag var helt 100 på att det var kört. Men fick se ett tickade hjärta, eller såg det knappt för att jag grät så mycket? Hoppas det får hålla sig kvar där inne nu. 
    PMS Ursh för det deppigt värre, tur att man vet att det släpper!  Man känner sig så usel. Men tyvärr kan vi styra mycket men inte naturens gång, må alla kämpar här inne lyckas ni/vi är så värda det. 

• Mimzan
    Anonym (Ärtan) skrev 2022-04-24 21:47:42 följande:

Ruvardag 8.

min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta. 

jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag. 

efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp? 

Hur har det gått för dig? {#emotions_dlg.flower}

• Mimzan
    Anonym8787 skrev 2022-04-27 14:33:18 följande:

Hej, 

jag hoppar in i tråden. Gjorde mitt allra första utplock idag och beskedet vi fick innan vi gick hem var 9 ägg. Nu hoppas vi på att fler blir befruktade. Otroligt orolig för fortsättningen men idag gick bättre än väntat, så jag är ändå hoppfull. Planerad insättning på fredag med ett två-dagars men hoppas såklart vi kan gå till måndag och få ett femdagars. 

??

Härligt lycka till nu {#emotions_dlg.flower}
  • Mimzan
    Petraa skrev 2022-04-28 14:44:38 följande:
    Så härligt att det gick bra, har tänkt på dig, vet själv känslan av när man tror ett MF är på g, i mitt fall så har det ju tyvärr alltid slutat med det men man får ändå hopp när det går bra för andra :)

Ja fy bubblan! 

Nu var vi igår på sista ul på kliniken där dom mätte o kollade upp allt.  
    Pricken hade växt precis som den skulle. Läkaren sa att mina äggstockar fortfarande var fulla med blåmärken sedan äggplocket o att blödningen kommer troligen från det. 

Så nu måste jag ringa vanliga bm o skriva in mig men drar mig fortfarande för jag är så rädd att det ändå kommer gå åt pipan.  Ursh nojiga klubben! 

• Mimzan
    Edaa83 skrev 2022-05-01 07:04:12 följande:

Vår resa slutar här. Har precis gjort testet (officiella testdagen idag) och det blev negativt. 3 omgångar via landstinget och tyvärr ingen graviditet eller ens embryon till frys. 

Dags att fundera över nästa steg. Men först blir det att landa, vakna och ta tid för oss.. Ett stort lycka till, till alla er andra... fortsätt krigaHjärta

Det var tråkigt att höra. All lycka till er och hoppas ni hittar en bra nästa plan Hjärta
  • Mimzan
    Glad
    Sonens Mamma skrev 2022-05-01 16:35:21 följande:

Mimzan: Vad skönt att det gick vägen.

Nu har min mens kommit igång så då kan vi påbörja omgång nr 2. 

Gick väldigt snabbt dessa veckor. är inne här och läser hur det går för er. 

Härligt att tiden gått fort, man vill ju vara igång lixom
  • Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-05-01 20:43:40 följande:
    Usch, du har inte haft det lätt!! Skönt ändå att få se på vul att bebis mår bra. Är hjärtat igång är ju missfallsrisken väldigt liten Hjärta
    Jag hoppas det stämmer. 
    Glad
  • Mimzan
    adgaotis skrev 2022-05-08 18:35:38 följande:

Påbörjat vår 1a resa med IVF, dag 3 med sprutorna idag. Ordinerad både menopur + gonal-f pga låg äggreserv. Någon som varit med om liknande? 

UL på onsdag och hopps det hänt lite iaf! Så nervös. 

Spännande det är en speciell resa Glad
  • Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-05-13 20:41:01 följande:
    Åååh så härligt att få veta att allt ser bra ut, grattis!! Hjärta att hjärtat slår är ju jättebra :D

Vi ska på ul på måndag, är helt galet nervös!! 
    Spännande, vi ska till barnmorskan för första gången på måndag, hoppas att allt fortfarande ser bra ut. Nervös här oxå Förvånad
    Lycka till på ul Flört
  • Mimzan
    Rosetattoo skrev 2022-05-14 09:26:34 följande:
    Ja hon mätte och greja och sa att allt såg fint ut. Man såg ju tillomed att det var en bebis fastän väldigt liten :D 

Wow va roligt!!! Jag fick bita ihop för att inte börja stortjuta där inne när man såg hjärtat, det blev så verkligt helt plötsligt :) 
    Lycka till på Måndag HjärtaHjärta
    Va skönt att det såg bra ut, var oxå på ul v9 då såg det fint ut. Men kan ändå inte slappna av så är nästan mer nervös nu än innan över att det inte ska gå bra. Önskar er lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Mimzan
    Sivan9026 skrev 2022-05-16 21:40:45 följande:

Hej, jag tänkte hoppa in jag med efter att ha läst alla inlägg. Idag är nog enda dagen jag inte känt mig ensam i detta genom att läsa allt ni skriver. Så skön känsla och bekräftelse på att man inte är ensam?

Jag och min sambo har försökt i 4 år och har inga barn sedan tidigare. Påbörjade med Gonal-F 29/4 och hade ÄP i torsdags. 5 ägg varav 4 var befruktade i fredags. Så imorgon ska vi tillbaka till Uppsala, vi bor i Gävle, för en förhoppningsvis återföring????????

Stort grattis till er som plusat och all kärlek till er alla som kämpar?

Vart i Uppsala går nu? Vi hade akademiska och dom var så bra, jätte nöjda. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022