Anonym (Tjejkompisen) skrev 2022-04-08 18:22:10 följande:
Hej jag är ny här i tråden! Är ganska gammal (41) så det blir bara ett ivf-försök för oss eftersom min klinik inte gör efter att man fyllt 42. Så det gör det extra nervöst!
Jag är på sprutdag 3 idag, har bara menopur i maxdos (450!) och så har jag nedreglerat med suprecur och fortsätter ta den under hela sprutperioden. Min läkare sade att om man är lite äldre så svarar man oftast bättre på menopur så jag hoppas att det stämmer...
Jag ska på ultraljud först på torsdag 14/4 och även ta östrogenblodprov 12/4. Det känns spontant som att det är väldigt länge dit, jag trodde att de kollade allt lite oftare. Jag brukar få egen ägglossning väldigt tidigt i cykeln, typ på dag 12 och när jag tagit letrozol innan så var det på dag 10! Så jag hoppas att äggen inte hunnit bli övermogna till torsdag.
Jag tror inte att jag kommer få många ägg pga min ålder (jag har inte pco utan lågt amh), läkaren sade att kanske de får ut 6 om jag har väldigt tur, kanske 4. Jag har hört att med letrozol ska man också kunna få fler men jag har bara fått ett på det varje gång så är nu orolig att det kanske bara finns ett där på ultraljudet... eller kanske inget alls
Jag har haft två missfall under de senaste sex månaderna så vet att det kan bli något iaf, men ingen aning om hur äggkvalitén är.
Välkommen hit! Tycker inte alls du är gammal är snart 39 och det är väl ingen ålder. All lycka till er nu