• Mimzan

Vi som startar IVF 2022

Solstrålar11 skrev 2022-04-02 22:24:51 följande:

Vad kul att det finns fler att få följa! och att det går bra. Går genom landstinget på livio i Umeå. gick igenom en behandlingen med Bemfola/fyramadel, tagit alla sprutar sedan fick jag corona ? avbruten behandling och vänta på nästa mens för nytt försök. 

Är väldigt orolig för äp- ni som gjort hur känns det? 

Jag var oxå tok nervös över ÄP men det var inte alls så farligt, klart det känns lite obehagligt men jag fastnade i att titta på monitorn,coolt att se när äggblåsorna blev utsugna. Sen var det första gången jag fick lugnande det var ju oxå en skön känslaGlad
  • Mimzan
    Sonens Mamma skrev 2022-04-03 08:41:10 följande:

Mimzan: Fy va hemskt . Då håller vi tummarna nu. Måste vara skönt att lyckas på första??

Verkligen förtidigt för att känna någon lycka än känner jag, kan ju vara att jag hade hormoner kvar i kroppen så testet blir missvisande. Så nu ska jag vänta till riktiga testdagen. Men självklar håller jag tummarna för att detta håller sig. Så jobbigt att bli besviken gång på gång med något man en gång tog som självklart.
    Har ju två barn sedan innan, har inte haft några problem alls att bli gravid men det var försig 17 och 15 år sedan ha ha, var nog lite mer fertil dåSkrattande
  • Mimzan
    Punani intended skrev 2022-04-04 11:51:00 följande:

Hej!
    Jag trodde aldrig jag skulle skriva på familjeliv.. Men here I am!
    Har gjort min första IVF och är nu på ruvardag 5. Igår kväll fick jag vad som kändes som mensvärk (tog dock en Alvedon så vet egentligen inte hur länge värken höll i sig). Har igår och idag varit så ledsen och gråtit så mycket att jag inte kunnat koncentrera mig på jobbet. Dels tror jag väl att det är alla hormonerna jag proppat/proppar i mig, dels kanske det är PMS? Dels kanske en mental reaktion på behandlingen? Min mensapp säger att mensen ska komma imorgon (den brukar dock inte pricka dagen helt korrekt.)

Jag trodde inte att jag skulle reagera såhär, jag har varit ganska avslappnad i processen fram till nu, det här väntandet gör mig galen, men gårdagens mensvärk har gjort att jag tänker att det nog är kört för den här omgången.. Har ni några tips på hur man håller hoppet uppe samtidigt som man inte förväntar sig allt för mycket? Tycker den balansgången är så svår.

Åh, låter precis så som jag kände mig förra veckan, var så ledsen i hela kroppen under 3 dagar, samt mensvärk men ingen mens. Rd 12 för mig idag fortfarande ingen mens o plus på stickan.  Nu väntar jag med spänning fram tills söndag då är det riktig test dag Glad
  • Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-04-04 15:26:33 följande:

Nu har vi äntligen gjort vår ET och jag är också en ruvare! Har varit så himla nervös hela helgen och morgonen att dem skulle ringa och säga att ingen klarat sig.
    Men idag blev det ET, och det var en superfin blastocyst, obeskrivlig lycka :)
    Vi fick även en blastocyst till frysen, wow!

Testdag 16/4, har lovat mig själv att inte tjuvtesta före. Skrattande

Härligt, välkommen till ruvar klubben. 

• Mimzan
    Punani intended skrev 2022-04-06 21:35:43 följande:
    Ja jag tog Ovitrelle för två veckor sedan så det borde ju vara ur systemet nu, men har också läst 14 dagar på vissa ställen på nätet. Jag har testdag på måndag! Jag tog en bild men tog den lite sent (efter typ en halvtimme och då hade strecket blivit lite svagare), och jag tycker att det känns lite utlämnande att posta den här.
    Spännande jag har oxå testdag snart, fast på söndag. Tjuvtestade oxå dag 9 och fick ett svagt plus. Så hoppas det håller i sig nu? 
  • Mimzan
    Jonisa skrev 2022-04-07 21:20:26 följande:

Hej på er, hoppar in här i er tråd! Startar med GonalF första dagen idag. Tredje sprutomgången för vår del. Hoppas på något bra den här gången! Roligt att följas åt med er som är i samma fas! :)

Välkommen, ja här kan man skriva av sig med människor som förstår. Jätte skönt. Lycka till med sprutorna nu, jag hade oxå gonal-f. 
  • Mimzan
    Sonens Mamma skrev 2022-04-07 10:06:47 följande:

Malin 845:

tack. Det är bara att kämpa vidare .

Så tråkigt att läsa, men vi kan inte göra annat än att kämpa vidare. Hoppas du får komma igång snabbt igen {#emotions_dlg.flower}
  • Mimzan
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2022-04-08 18:22:10 följande:

Hej jag är ny här i tråden! Är ganska gammal (41) så det blir bara ett ivf-försök för oss eftersom min klinik inte gör efter att man fyllt 42. Så det gör det extra nervöst! Tyst

Jag är på sprutdag 3 idag, har bara menopur i maxdos (450!) och så har jag nedreglerat med suprecur och fortsätter ta den under hela sprutperioden. Min läkare sade att om man är lite äldre så svarar man oftast bättre på menopur så jag hoppas att det stämmer... 

Jag ska på ultraljud först på torsdag 14/4 och även ta östrogenblodprov 12/4. Det känns spontant som att det är väldigt länge dit, jag trodde att de kollade allt lite oftare. Jag brukar få egen ägglossning väldigt tidigt i cykeln, typ på dag 12 och när jag tagit letrozol innan så var det på dag 10! Så jag hoppas att äggen inte hunnit bli övermogna till torsdag. 

Jag tror inte att jag kommer få många ägg pga min ålder (jag har inte pco utan lågt amh), läkaren sade att kanske de får ut 6 om jag har väldigt tur, kanske 4. Jag har hört att med letrozol ska man också kunna få fler men jag har bara fått ett på det varje gång så är nu orolig att det kanske bara finns ett där på ultraljudet... eller kanske inget alls Tyst 

Jag har haft två missfall under de senaste sex månaderna så vet att det kan bli något iaf, men ingen aning om hur äggkvalitén är. 

Välkommen hit! Tycker inte alls du är gammal är snart 39 och det är väl ingen ålder. All lycka till er nuGlad
  • Mimzan
    Malin 845 skrev 2022-04-07 12:11:09 följande:

Vilken dag har ni gjort äp? Är så nervös över att det ska krocka med påsken, även om kliniken sagt att det inte bör vara några problem :( 

Jag gjorde äp en fredag och insättningen onsdagen efter. 
  • Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-04-09 23:07:41 följande:

Hur mår ni andra nu?
    Mensen är beräknad till imorgon, men änsålänge inga tecken. Jag har ganska ömma bröst och haft en hel del molvärk både igår och idag, oklart om det är bra eller dåligt.
    Har läst så mycket om hur hemsk Lutinus är, man får torra slemhinnor osv, men haft absolut noll problem med det. Någon annan som upplevt samma? 

Jag har inte lutinus  utan cyclogest, vet inte skillnaden mellan dom. Men mina biverkningar är ömma bröst, uppblåst mage, o lite mindre tålamod eller rätt så mycket mindre tålamod. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022