• Mimzan

Vi som startar IVF 2022

Cacan8 skrev 2022-04-10 22:56:36 följande:
    Mimzan visst har du officiell testdag idag, söndag? Hur har det gått?? 

Ja, idag var dagen med stort D. 

Det visade ett plus, så nu slog ångesten in direkt undrar om det är på riktigt eller spelar min kropp mig ett spratt igen. Så sk bli skönt att prata med akademiska imorgon. Jag o sambon vågar inte vara glada än.  Men hoppas hoppas det stämmer denna gång Glad

• Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-04-11 15:36:05 följande:
    Rd 7 idag! 
    Har mått rätt dåligt de senaste dagarna och haft tecken på överstimulering. Mått illa precis hela dagen idag. 
    Pratade med rmc i morse som bad mig ta ett gravtest, för det skulle kunna vara därför. 

Och jodå, trots eftermiddagsurin var det ingen tvekan alls, vi är gravida HjärtaSkrattande

Inte officiell testdag förrän på lördag dock :) 
    Härligt! Nu håller vi tummarna för att vi får gå hela vägen {#emotions_dlg.flower}
  • Mimzan
    Loppan1994 skrev 2022-04-13 15:50:24 följande:

Har eran basaltemp oxå stigit? Min har vart ca 0.5 högre sen äp och idag 1grad mer, känner mig så varm. Tänkte först om de va förkylningen men har ju vart frisk nu ett par dagar iaf. Helt sjukt hur man granskar minsta lilla symptom haha

Ingen aning har aldrig kollat tempSkäms
  • Mimzan
    Rosetattoo skrev 2022-04-12 19:00:23 följande:

RD9 här, tog ett test och det kom två streck.. det ena strecket är ljust men det är där?! Någon annan som haft ljust streck? Efter många år av hopplöshet så kom det lite hopp tillbaka Solig även om det är tidigt!

Jag gjorde ju oxå test rd 9 och då var det ena strecket svagt, när jag sen tog på den riktiga testdagen small det typ bara till i testet o strecken var jätte tydliga. 
    Så är det två så är det två, tror jag Glad
  • Mimzan
    Malin 845 skrev 2022-04-15 09:14:19 följande:
    12 blev befruktade :). Blev inlagd på sjukhus för överstimuleringen inatt? :( 

Jätte tråkigt att höra, hoppas du piggar på dig snabbt. 

oj så många befruktade ägg det är ju toppen . 

• Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-04-16 07:31:17 följande:
    Äntligen testdag, nu vågar vi tro att det är på riktigt!!! Skrattande
    Weeeeiiii!!! Vi vågar inte heller tro att det är på riktigt, jag behöver nog ett ultraljud för att förstå. inbokat den 27/4, så nu längtar jag dit?. 
  • Mimzan
    Rosetattoo skrev 2022-04-16 09:42:18 följande:

Hur lång tid efter får man ul? Glad

Grattis igen Cheneyney{#emotions_dlg.flower}

Säkert olika på vart man går men vi hade testdag 10/4 o dom ville tidigast ha ul 27/4 för att kunna se grejer sa hon. 
  • Mimzan
    Anonymtjej9 skrev 2022-04-17 11:20:22 följande:

Jag och min sambo har försökt i 2 år att få barn och blir så ledsen varje gång mensen kommer! Tårarna bara kommer! Någon som känner likadant? Hur hanterar ni alla känslor? Behöver tips på hur man skall hantera alla känslor som bara kommer när mensen kommer varje gång! speciellt när man ser gravida, barnvagnar överallt! ????????

Allt blev lättare när man sökte hjälp. 3 månader tog det innan vi kom till kliniken o veckan efter körde dom igång behandlingen, nu är jag gravid för första gången på 2 år. 
  • Mimzan
    Rosetattoo skrev 2022-04-18 07:39:47 följande:
    Testdag idag! Hoppas allt går vägen SoligHjärtaPlus
    Ja, det hoppas vi att det gör Glad
  • Mimzan
    Jonisa skrev 2022-04-21 20:26:00 följande:

Hej på er, i dag har vi satt in ett embryo för första gången! Har genomgått två behandlingar tidigare men aldrig satt in något så det känns lite spännande! Man vågar ju inte hoppas för mycket dock så man blir besviken sen! 

Hur ser det ut för er, när testar ni? 

Min första behandling oxå, kört korta med gonal F. Väntade till rd 9 innan vi testade, då jag hade biverkningar av cyklogesten som var snarlika med att vara gravid, så vågade inte hoppas. Men fick ett svagt plus dag 9 och ett starkt på testdagen. Nu väntar vi på ul om en vecka, jag vågar fortfarande inte vara glad. 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022