• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Petraa skrev 2022-04-11 17:22:09 följande:

Stort grattis, fantastiska nyheter!

Mimzan skrev 2022-04-11 17:54:17 följande:
    Härligt! Nu håller vi tummarna för att vi får gå hela vägen {#emotions_dlg.flower}

Tack snälla, hoppas nu det går vägen! Håller tummarna för er också Skrattande
  • Cheneyney
    Anonymtjej9 skrev 2022-04-11 14:56:54 följande:

Hej! Jag och min sambo har fått remiss skickad till rmc i Malmö i mars detta året! vi har försökt sedan sommaren 2019. 

Ser att ni är några i tråden som går på rmc i Malmö. Vad har ni för intryck/omdöme om detta ställe? 

hur lång tid tog det för er från er remiss var bekräftad hos RMC tills ni fick komma på ett första samtal? 

jag har många frågor ????! 

Mina intryck av Rmc Malmö är bara bra. Personalen var helt fantastisk, man kände sig så omhändertagen!

Vår remiss blev bekräftad i september, och vi fick vara på inskrivning exakt 3 månader senare i december. Sen fick vi starta nu i mars :) 
  • Cheneyney
    Malin 845 skrev 2022-04-13 18:46:19 följande:

Äggplock idag, fick ut 15 ägg. Är överstimulerad då jag hade 24 äggblåsor och vätska i buken så det blir total frys för min del.. är så otroligt besviken :( 
    har någon av er gjort återföring direkt efter bortfallsblödningen?

Skönt med gott om ägg iaf, hoppas du får många fina befruktade! Förstår din besvikelse dock, när man sett så fram emot att få tillbaka direkt. :/ tiden går så fruktansvärt långsamt som det är ändåHjärta
  • Cheneyney
    Malin 845 skrev 2022-04-14 10:33:14 följande:

Härligt att jag hade många ägg! men smärtan är outhärdlig och känner mig bara än och uppblåst..:( ville så gärna få tillbaka direkt igen. ja eventuellt ska jag kunna föra tillbaka ett direkt efter bortfallsblödningen.. 

Usch, vet precis, hoppas det går över fort! Vet du hur många som blivit befruktade? 
  • Cheneyney
    Malin 845 skrev 2022-04-15 09:14:19 följande:
    12 blev befruktade :). Blev inlagd på sjukhus för överstimuleringen inatt? :( 
    Ååh hoppas du får flera fina bloatocyster att frysa in, håller tummarna!

Usch din stackare, låter fruktansvärt. Hoppas du inte har alltför ont! 
  • Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-15 08:49:14 följande:

Cheneney, Minnan och Rosetattoo:

stort grattis va roligt!! Man blir alltid extra peppad av när andra plussar??

Jag ska vänta på mensen som kommer i början av maj. Sen är jag igång med mitt andra försök.

jag gjorde 3 försök för 10-12 år sen, men har bara minne av ett. Det var en katastrofal tid så jag räknar inte ens med dem försöken. Och så kommer man till denna kliniken jag går på idag och det är bara underbart. Så jag tror att stressen och smärtan som jag hade då , säkerligen gjorde att det inte fäste.

Hoppas tiden går fort till maj :D
    Usch, kan tänka mig att det är tufft att ha genomgått det där, och svårt att prova på det igen. Skönt att du iaf nu hittat en klinik du litar på! 
  • Cheneyney

Officiell testdag imorgon, nervöst! Även om jag fick positivt i måndags vet man ju aldrig! Dock mår jag fortfarande illa, hela dagarna... Brösten har börjat göra mer ont nu också, så hoppas det är ett gott tecken!

Hoppas alla har en fin påsk! Solig

• Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-04-16 09:40:15 följande:
    Weeeeiiii!!! Vi vågar inte heller tro att det är på riktigt, jag behöver nog ett ultraljud för att förstå. inbokat den 27/4, så nu längtar jag dit?. 
    Nä, det känns helt overkligt!!! Och så himla läskigt! Bara fått plus en gång spontant för 4 år sedan. Och det slutade i missfall. Fick dock aldrig så starkt plus då som nu :D

27/4 är ju ändå ganska snart! Jag skulle få ett brev hem med en tid om ca 4 veckor stod det, längtar också!! Skrattande
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-16 09:42:18 följande:

Hur lång tid efter får man ul? Glad

Grattis igen Cheneyney{#emotions_dlg.flower}

4 veckor efter positivt test skulle jag få tid iaf Solig
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-17 07:38:04 följande:
    Hur långt gången räknas du vara nu då, vet du det? GladSolig Förstår vid IVF att man ska lägga på 2v vid ägginsättning?
    Jag räknar från ägguttag, som att det är ägglossningen då. Så om man går från det är jag i v 5 nu, eller 4+4. Sen om det är rätt vet jag inte, haha, men det får vi väl se vid nästa vul då Solig

Hur går det för dig? 
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-17 12:46:48 följande:

cheneyney: Så spännande! Glad 

jo det går bra, väldigt trött emellanåt och molvärk. Imorgon är TD! Testade såklart imorse också för att se om plusset är där och japp det hänger kvar Solig

Anonymtjej9: Jag förstår din uppgivenhet och sorg. Det är svårt att hantera när det aldrig går.. när mensen kommer gång på gång känns det som ett slag i ansiktet. Har ni sökt hjälp än? Vet inte hur du ska hantera sorgen, mitt hjälpte när vi sökte vård för då visste man att man får någon slags hjälp i all ovisshet. Kram! 

Ååh så härligt, skönt att det äntligen är td imorgon, känns lite speciellt :D går allt som det ska får vi ju barn nästan samtidigt Solig
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-18 07:39:47 följande:
    Testdag idag! Hoppas allt går vägen SoligHjärtaPlus
    Håller tummarna för oss Hjärta
  • Cheneyney

Tog ett digital i förrgår(5+2) som fortfarande bara visade Gravid 2-3. Var tvungen att ta ett vanligt idag för att se om strecket blivit starkare än förra lördagen, och så verkar ju ändå fallet?

Har blivit av med lite symtom, är pyttelite illamående ibland, och brösten gör ont ibland också, speciellt efter jag legat ner.

Är 5+4 idag, dagen jag fick missfall den enda gången jag varit gravid 2018, ångest!!! Vill bara att dagen ska vara över.

Usch, all denna oro! Hoppas lilla fröet iallafall vill stanna kvar!Hjärta drygt 3 veckor kvar till vul, vill spola fram tiden :) 

Hur mår ni andra? 
  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-04-24 12:46:54 följande:
    Är oxå jätte nojig, vill inte känna allt för mycket glädje än. Man vet att allt är så skört, kommer man ha tur denna gång?!  Vi har ul på fredag vill bara se OM det är något där. Jag har inte gjort några fler gravtest efter testdagen. Har ju två barn sedan innan så vet ju att jag kände mig så här då även om det är 15 och 17 år sedan ha ha 
    Exakt, känns verkligen som om allt hänger på en tunn tråd, man vill inte hoppas alltför mycket.
    Är ju dock trots allt 80% chans att det går vägen, får försöka tänka så :)

Ååh så härligt, skönt att äntligen kommit dit!! Hoppas allt ser fint ut! Har du några symtom? :)
    Spelar nog ingen roll hur många barn man får kan jag tänka mig, den där oron har man nog alltid. 

Nä, ska inte ta fler test härefter. Det gör ändå ingen nytta, det som händer, händer. 
  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-04-26 10:21:15 följande:

Glädje mot sorg, ovetskap och förtvivlan. - Varför funkar jag inte! 

Sitter på gynakuten, började få bruna flyttningar igår eftermiddag har ont i äggstockarna och känner i hela kroppen att något är fel. Alla gravid symtom har som magi försvunnit över en natt. 
    Fan oxå!!! Besvikelsen är total, besviken på min egna kropp. Ja, ni vet ju känslan. 

Men nej! Hoppas verkligen att din kropp bara spelar dig ett spratt och att den lille är kvar!
    Allt Det här är bara så orättvist och jobbigt! Hjärta
  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-04-30 16:25:46 följande:

Ja fy bubblan! 

Nu var vi igår på sista ul på kliniken där dom mätte o kollade upp allt.  
    Pricken hade växt precis som den skulle. Läkaren sa att mina äggstockar fortfarande var fulla med blåmärken sedan äggplocket o att blödningen kommer troligen från det. 

Så nu måste jag ringa vanliga bm o skriva in mig men drar mig fortfarande för jag är så rädd att det ändå kommer gå åt pipan.  Ursh nojiga klubben! 

Usch, du har inte haft det lätt!! Skönt ändå att få se på vul att bebis mår bra. Är hjärtat igång är ju missfallsrisken väldigt liten Hjärta
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-05-13 12:06:53 följande:

Var på första UL idag i v9. Vi fick se hjärtat slå & se den lilla kroppen. Allt såg bra ut. Helt overkligt att ha tagit sig såhär långt. Skäms är nu utskriven från IVF kliniken & vi förväntar oss en bebis runt jul HjärtaBaby 

Åååh så härligt att få veta att allt ser bra ut, grattis!! Hjärta att hjärtat slår är ju jättebra :D

Vi ska på ul på måndag, är helt galet nervös!! 
  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-05-14 20:55:00 följande:
    Spännande, vi ska till barnmorskan för första gången på måndag, hoppas att allt fortfarande ser bra ut. Nervös här oxå Förvånad
    Lycka till på ul Flört
    Rosetattoo skrev 2022-05-14 09:26:34 följande:
    Ja hon mätte och greja och sa att allt såg fint ut. Man såg ju tillomed att det var en bebis fastän väldigt liten :D 

Wow va roligt!!! Jag fick bita ihop för att inte börja stortjuta där inne när man såg hjärtat, det blev så verkligt helt plötsligt :) 
    Lycka till på Måndag HjärtaHjärta

Nu har vi också varit på ul! Allt såg finfint ut, helt exakta mått för hur långt gången och hjärtat slog helt perfekt Hjärta

Varit så overkligt fram tills nu, men nu fick man ju se att där faktiskt är en liten bebis där inne Skrattande
  • Cheneyney

Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?

Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här Hjärta

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022