Vi som startar IVF 2022
Stort grattis, fantastiska nyheter!
Tack snälla, hoppas nu det går vägen! Håller tummarna för er också
Stort grattis, fantastiska nyheter!
Hej! Jag och min sambo har fått remiss skickad till rmc i Malmö i mars detta året! vi har försökt sedan sommaren 2019.
Ser att ni är några i tråden som går på rmc i Malmö. Vad har ni för intryck/omdöme om detta ställe?
hur lång tid tog det för er från er remiss var bekräftad hos RMC tills ni fick komma på ett första samtal?
jag har många frågor ????!
Äggplock idag, fick ut 15 ägg. Är överstimulerad då jag hade 24 äggblåsor och vätska i buken så det blir total frys för min del.. är så otroligt besviken :(
har någon av er gjort återföring direkt efter bortfallsblödningen?
Härligt att jag hade många ägg! men smärtan är outhärdlig och känner mig bara än och uppblåst..:( ville så gärna få tillbaka direkt igen. ja eventuellt ska jag kunna föra tillbaka ett direkt efter bortfallsblödningen..
Cheneney, Minnan och Rosetattoo:
stort grattis va roligt!! Man blir alltid extra peppad av när andra plussar??
Jag ska vänta på mensen som kommer i början av maj. Sen är jag igång med mitt andra försök.
jag gjorde 3 försök för 10-12 år sen, men har bara minne av ett. Det var en katastrofal tid så jag räknar inte ens med dem försöken. Och så kommer man till denna kliniken jag går på idag och det är bara underbart. Så jag tror att stressen och smärtan som jag hade då , säkerligen gjorde att det inte fäste.
Officiell testdag imorgon, nervöst! Även om jag fick positivt i måndags vet man ju aldrig! Dock mår jag fortfarande illa, hela dagarna... Brösten har börjat göra mer ont nu också, så hoppas det är ett gott tecken!
Hoppas alla har en fin påsk!
Hur lång tid efter får man ul?
Grattis igen Cheneyney
cheneyney: Så spännande!
jo det går bra, väldigt trött emellanåt och molvärk. Imorgon är TD! Testade såklart imorse också för att se om plusset är där och japp det hänger kvar
Anonymtjej9: Jag förstår din uppgivenhet och sorg. Det är svårt att hantera när det aldrig går.. när mensen kommer gång på gång känns det som ett slag i ansiktet. Har ni sökt hjälp än? Vet inte hur du ska hantera sorgen, mitt hjälpte när vi sökte vård för då visste man att man får någon slags hjälp i all ovisshet. Kram!
Glädje mot sorg, ovetskap och förtvivlan. - Varför funkar jag inte!
Sitter på gynakuten, började få bruna flyttningar igår eftermiddag har ont i äggstockarna och känner i hela kroppen att något är fel. Alla gravid symtom har som magi försvunnit över en natt.
Fan oxå!!! Besvikelsen är total, besviken på min egna kropp. Ja, ni vet ju känslan.
Ja fy bubblan!
Nu var vi igår på sista ul på kliniken där dom mätte o kollade upp allt.
Pricken hade växt precis som den skulle. Läkaren sa att mina äggstockar fortfarande var fulla med blåmärken sedan äggplocket o att blödningen kommer troligen från det.
Så nu måste jag ringa vanliga bm o skriva in mig men drar mig fortfarande för jag är så rädd att det ändå kommer gå åt pipan. Ursh nojiga klubben!
Var på första UL idag i v9. Vi fick se hjärtat slå & se den lilla kroppen. Allt såg bra ut. Helt overkligt att ha tagit sig såhär långt. är nu utskriven från IVF kliniken & vi förväntar oss en bebis runt jul
Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?
Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här