-
Spännande, heja oss! Hoppas det hänt mer när du gör ul imorgon :)Sonens Mamma skrev 2022-03-20 20:53:48 följande:cheneyney: jag har också ultraljud på tisdag . Började med Fyremadel i fredags men eftersom det inte hänt så mycket på lördagen så skulle jag avvakta med dem till måndag.
-
Har du fått hört något idag? Känns magen samma än? Är ju ändå ett ingrepp så lite lär väl kroppen reagera :)Mimzan skrev 2022-03-20 21:13:21 följande:
Alltså min mage känns typ helt utspänd efter äggplock, sjukt svullen , känns som man går o spänner ut den hela tiden så man blir typ trött av bara det. Ska bli spännande o höra hur äggen klarat helgen om dom nu har det, man har ju ingen aning. Vet inte om jag ska ringa o kolla imorgon eller bara ha is i magen o invänta insättning.
-
Vad kul! Mina upplevelser av dem är superbra!!! Både läkare och sköterskorna jag träffat har varit helt fantastiska. Ringde även jouren en söndag och fick prata med en av överläkarna, som dessutom ringde upp några timmar senare och kollade läget.Sola13 skrev 2022-03-21 10:02:27 följande:Japp, vi ska gå i Malmö :)
okey, ja hoppas verkligen vi hinner! Vad spännande, förstår att det är tufft med sprutorna, även om man är ivrig att sätta igång Är det inget man ser fram emot!
Jag var supertaggad för sprutorna, längtade så. Känns som att det börjar hända något liksom. Sen är dem kanske inte så roliga att ta, men, no pain - no gain. :) -
Jag är sjukt obekväm, känner äggstockarna när jag rör mig och ligger på sidan. Får somna på rygg, haha.Sonens Mamma skrev 2022-03-21 15:35:04 följande:
Jo igår och idag har det börjat ömma.
Gör ni andra något speciellt under tiden med kost eller annat? eller ni kör på som vanligt?
Jag lever som vanligt med maten, dem sa inget om att ändra på något till mig, mer än folsyra, b12 osv.
Gör du något speciellt? -
Wow, tycker inte att bemfola sprutan känns alls, så det var imponerande att du lyckas så bra med fyremadelen. Svärmor fortsätter ge mig den och idag kändes den knappt, mer än att det svider efteråt. :)Cacan8 skrev 2022-03-21 17:31:19 följande:
Fattar verkligen inte hur man svarar på ett inlägg haha, men svar till TS:
Jag har mått lite illa av sprutorna och haft ägglossningsvärk några dagar, magen känns svullen och lite öm men det är helt okej ändå.
Igår tog jag första Fyremadel-sprutan. Isade och tog sprutan i nedre delen av "valken" - kände inte ett smack! Faktiskt mindre än av Bemfolan. Tror is är bästa tipset! Blev lite illamående efter den men det gick över. Sved kanske litegrann efter injektionen men knappt så jag ens tänkte på det. Lycka till med din ikväll!
Var inne på vul idag och har 22 äggblåsor som vuxit så det knakar över helgen. Ska in på ytterligare ett vul i veckan för att kontrollera tillväxt men äggplock blir nog på fredag. Då har jag tagit Bemfola i sammanlagt 8 dagar och Fyremadel i 3. Originalprogrammet hade mig på Bemfola i 5 dagar. Tar 300 i styrka.
Enligt läkaren finns det risk för överstimulering pga antal ägg men vi får hålla tummarna för att jag klarar mig :)
Jag går landstingsfinansierat, tog ca 5 veckor för remissen att bli godkänd och sen fick vi tid på klinik på en gång. Jag ligger i det övre åldersspannet så kanske därför det gick snabbt.
Fertilitetsutredningen tog ingen tid alls, gick supersnabbt. Men som sagt tror jag att alla skyndar på när man närmar sig 40.
Spännande! 8 dagar låter ändå ganska lite? Skönt att slippa hålla på med sprutorna så länge. Ser du fram emot äggplocket?
Snabbt jobbat! Jag tycker det gick helt ok snabbt för oss också trots att vi inte är så gamla. Totalt 6 månader från remiss inskickad till start får jag ändå känna är helt ok.
Utredningen för mig tog evigheter, mitt när corona slog till som värst 2020... -
Mitt första vul är ju imorgon, och då har jag tagit 6 sprutor, fick 7 st utskrivna. Antar att jag kommer få mer utskrivet. Har tagit bemfola 150 änsålänge. Men mina värden är väl bra(oförklarlig barnlöshet) samt ganska ung så dem ville nog börja ganska lugnt, får se om dem vill öka på imorgon.Cacan8 skrev 2022-03-21 17:49:31 följande:
Cheneyney: Jag blev framflyttad med Fyremadel en dag pga att äggblåsorna inte utvecklats supermycket i fredags, och Bemfola utökades med fler injektioner. De sa att när man gör det här första gången får man gå på fler vul så de kan kolla hur allt utvecklas och så justeras sprutorna efter det. Men misstänker att det inte är något problem att ta Fyremadel "för tidigt", den skickar ju bara en signal om att skjuta upp ägglossningen :)
Däremot behövde jag ju som sagt ta mer Bemfola. Har du vul innan ditt Bemfola (om det är det du går på) tar slut?
Lär säkert få gå på fler vul i veckan kan jag tänka mig :)
Hur gör ni med jobb osv med alla dessa besök?
Jag har berättat för min arbetsledare och chef, som är väldigt stöttande. Vi får dessutom gå på läkarbesök på arbetstid vilket är otroligt skönt. -
Hur har allt gått? :)Sola13 skrev 2022-03-22 09:58:29 följande:Det gör mig så glad att höra!!! Är så spänd inför mötet imorgon! så glad att du har haft en bra upplevelse so far och känns lite skönt att ha någon som genomgår processen på samma ställe! Bor ni i Malmö, eller har ni långt att ta er? Jag är halvt nålrädd, men tänker att man bara får koppla bort och gå på autopilo, bara att göra! Får se hur jag känner när jag väl ska göra det sen hehe
Vi bor i Helsingborg, så har ju en liten bit att åka, men kunde varit värre antar jag. Bor ni nära?
Det kommer gå bra, bemfolan som jag tar känns inte alls, spännande att se vilket du får :)
Jag har börjat må ganska illa nu, magen är total kaos och den är vanligtvis rätt tålig. Undrar om detta är en fin biverkning jag fått, hehe. -
Du trycker på det lilla kugghjulet på det inlägg du vill svara, därefter trycker du på citera :)Mimzan skrev 2022-03-23 08:32:14 följande:
Är det någon som kan lära mig oxå att svar till en specifik person?! ha ha fattar inte hur man gör. Ringde igår och kollade hur det gått med äggen, 5 befruktade så hoppas dom är starka o bra. Insättning idag, sen är det den jobbiga väntan.
Tycker ändå allt gått snabbt när man väl drog igång med sprutor besök, eller vad känner ni?
Oj, här går det undan! Hoppas det tar sig!
Väl vid sprutstart går det fort, tiden har bara sprungit iväg. -
Ååh så spännande! Hur mår du i övrigt? Känner du av sprutorna något? :)Sonens Mamma skrev 2022-03-22 15:39:34 följande:
På fredag har jag fått tid för äggplock. Nu känns det mer verkligt.
-
Verkar vara många som både hunnit göra äp och är på god väg dit!
Var själv på tredje och sista vul idag. 14 fina äggblåsor i bra storlek, så på onsdag är det inbokat äp och ikväll tar vi ovitrelle. Känns surrealistiskt!!