1991februari skrev 2022-04-04 13:51:35 följande:
Hej,
Jag och min sambo började i februari vår första IVF-behandling. Jag påbörjade hormonstimuleringen den 23/2 och hade äggplocket den 8/3. Jag har förutom trötthet mått väldigt bra under hela processen, men blev trots det tyvärr överstimulerad och tvungen att vänta med återföringen. Jag blev väldigt besviken över detta eftersom jag inte känt av något därför inte alls förväntat mig det beskedet.
De fick vid äggplocket ut 9 st ägg, varav 7 st blev embryon som man kunnat frysa, vilket kändes som en enorm lättnad, men all väntan är så frustrerande.
När vi först gjorde vår fertilitetsutredning hittade man ingen orsak till vår barnlöshet ? han har bra spermier och jag en regelbunden ägglossning, men ändå lyckas vi inte. Vi har försökt i snart tre år och under den tiden har jag blivit gravid en gång, men det slutade med MA som uppdagades på UL i vecka 13. Detta är nu snart 2 år sedan och min brorsdotter som kom 2 dagar före vårt beräknade BF, är en konstant påminnelse om detta. Det värker i mig av längtan varje gång jag ser henne.
Just nu går tiden så otroligt långsamt och även om jag är öppen med vår IVF så kände jag ett behov av att söka mig till ett forum där det finns andra som går igenom samma sak.
Vi väntar som sagt på återföring i början av juni, men jag hoppas ändå på att ett mirakel sker innan det.
Usch vilken pärs ni gått igenom. Förstår dock behovet av att vara här, för även om man pratar med vänner och familj så är det ingen som förstår.
Hur kommer det sig att ni måste vänta till juni för återföring?