• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Solstrålar11 skrev 2022-04-03 20:53:07 följande:

jaa man får ha i tanken att man kan få något underbart så då är det värt de?? Så spännande! håller tummar och tår såklart! Ha du/ ni barn sedan innan? 

Eller hur, det kommer gå toppen för dig med! :)
    Vi har inga barn sen innan, ett missfall 2018, sen kämpat på sen dess... 
    Själv? 
  • Cheneyney
    1991februari skrev 2022-04-04 13:51:35 följande:

Hej,

Jag och min sambo började i februari vår första IVF-behandling. Jag påbörjade hormonstimuleringen den 23/2 och hade äggplocket den 8/3. Jag har förutom trötthet mått väldigt bra under hela processen, men blev trots det tyvärr överstimulerad och tvungen att vänta med återföringen. Jag blev väldigt besviken över detta eftersom jag inte känt av något därför inte alls förväntat mig det beskedet.

De fick vid äggplocket ut 9 st ägg, varav 7 st blev embryon som man kunnat frysa, vilket kändes som en enorm lättnad, men all väntan är så frustrerande.

När vi först gjorde vår fertilitetsutredning hittade man ingen orsak till vår barnlöshet ? han har bra spermier och jag en regelbunden ägglossning, men ändå lyckas vi inte. Vi har försökt i snart tre år och under den tiden har jag blivit gravid en gång, men det slutade med MA som uppdagades på UL i vecka 13. Detta är nu snart 2 år sedan och min brorsdotter som kom 2 dagar före vårt beräknade BF, är en konstant påminnelse om detta. Det värker i mig av längtan varje gång jag ser henne.

Just nu går tiden så otroligt långsamt och även om jag är öppen med vår IVF så kände jag ett behov av att söka mig till ett forum där det finns andra som går igenom samma sak.

Vi väntar som sagt på återföring i början av juni, men jag hoppas ändå på att ett mirakel sker innan det. 

Usch vilken pärs ni gått igenom. Förstår dock behovet av att vara här, för även om man pratar med vänner och familj så är det ingen som förstår. 

Hur kommer det sig att ni måste vänta till juni för återföring? 
  • Cheneyney

Nu har vi äntligen gjort vår ET och jag är också en ruvare! Har varit så himla nervös hela helgen och morgonen att dem skulle ringa och säga att ingen klarat sig.
    Men idag blev det ET, och det var en superfin blastocyst, obeskrivlig lycka :)
    Vi fick även en blastocyst till frysen, wow!

Testdag 16/4, har lovat mig själv att inte tjuvtesta före. Skrattande

• Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-07 05:50:37 följande:

Började få rosa blödningar igår morse. Höll ändå hoppet upp efter att ha läst runt att det är relativt vanligt. 

men på kvällen kom det vanligt blod och idag är det som en vanlig mens. 

Så denna gången tog det sig inte. Vill bara börja igen nu.

Det som känns värst för mig är att jag känner mig värdelös som aldrig kan ge min son en syskon. 

Åh vad tråkigt! Håller tummarna att ni kan försöka igen snart Hjärta
  • Cheneyney

Hur mår ni andra nu?
    Mensen är beräknad till imorgon, men änsålänge inga tecken. Jag har ganska ömma bröst och haft en hel del molvärk både igår och idag, oklart om det är bra eller dåligt.
    Har läst så mycket om hur hemsk Lutinus är, man får torra slemhinnor osv, men haft absolut noll problem med det. Någon annan som upplevt samma? 

• Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-04-09 23:22:24 följande:
    Jag har inte lutinus  utan cyclogest, vet inte skillnaden mellan dom. Men mina biverkningar är ömma bröst, uppblåst mage, o lite mindre tålamod eller rätt så mycket mindre tålamod. 
    Innan när man läst verkar alla få torra slemhinnor och svårt att få in tabletterna. Skönt att iaf vara en av dem som inte har det problemet :) 
  • Cheneyney
    Nathawin skrev 2022-04-09 23:44:00 följande:

Hej alla kämpar. 
    Jag startade min behandling med gonal-f idag och fram tills sprutan satt i magen var jag otroligt nervös. Nu känner jag mig bara lättad. Vi går på RMC i Malmö och ser fram emot att följa er resa med ????

Välkommen hit!
    Var också jättenervös dag 1, var helt skakis efter första sprutan. Men det gick hur bra som helst :)
    Går också hos rmc i Malmö, tycker dem är superbra! 
  • Cheneyney
    Petraa skrev 2022-04-09 23:47:33 följande:

Jag har tagit Lutinus säkert 5 gånger tidigare efter insemineringar men aldrig haft några biverkningar alls, upplevde inte att jag blev det minsta irriterad eller torr, och då tog jag det i nästan 10 veckor i sträck sist.

Jag har fått Cyclogest utskrivet som jag ska ta nästa gång jag gör ivf i maj, hoppas jag slipper biverkningar av det också, mycket högre dos över dagen men endast 2 insättningar istället för 3. Håller tummarna att du får ett stort fint plus imorgon! 

Åh så skönt! Det hade varit en hemskt biverkning att fåm
    Skönt att slippa den ena dosen, släpa med allt till jobbet och fixa där är ju inte det roligaste. 

Har inte testdag förrän nästa lördag, men mensen är beräknad idag. Änsålänge fortfarande inga tecken, mer än molvärk typ. 
  • Cheneyney
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-10 07:58:12 följande:
    Håller tummarna för dig!Solig
    Jag började med lutinus i torsdags och har molande värk samt ömma bröst. Värst är det att behöva gå runt med trosskydd hela tiden för att det rinner så mycket Tungan ute
    Fjärde gången och ungefär samma biverkningar varje gång.
    Tack detsamma! :)

Haha ja jag håller med. Det rinner till ganska bra emellanåt. Det kommer jag inte sakna sen när man slipper lutinus med. 
  • Cheneyney

Rd 7 idag! 
    Har mått rätt dåligt de senaste dagarna och haft tecken på överstimulering. Mått illa precis hela dagen idag. 
    Pratade med rmc i morse som bad mig ta ett gravtest, för det skulle kunna vara därför. 

Och jodå, trots eftermiddagsurin var det ingen tvekan alls, vi är gravida HjärtaSkrattande

Inte officiell testdag förrän på lördag dock :) 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022