• Anonym (F)

Ok med porr eller inte ok?

Är det ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Vad tycker du? 
    Och vad gör man om man är oense i frågan?

• Svar på tråden Ok med porr eller inte ok?
  • Liniss
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-12 16:50:58 följande:
    Det är inte att smussla bakom någons rygg för att man inte redovisar hur man går tillväga när man onanerar. Att kräva det är lika sjukt som att inte låta sin partner skita med toalettdörren stängd.  

Personen skrev att både män och kvinnor smusslar med många olika saker bakom partnerns rygg. Något sådant förhållande har inte jag varit i. Det låter väldigt tragiskt. 

Om man har kommit överens om att man inte ska titta på porr och man bryter den överenskommelsen och gör det ändå, utan att berätta det för partnern, jo, då är det att smussla och gå bakom ryggen.

• Anonym (E.)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-12 16:50:58 följande:
    Det är inte att smussla bakom någons rygg för att man inte redovisar hur man går tillväga när man onanerar. Att kräva det är lika sjukt som att inte låta sin partner skita med toalettdörren stängd.  
    Håller med. Vissa saker är helt enkelt så privata, att man inte är skyldig att redogöra för dem ens för sin partner. Det är tur att det inte finns någon tankeläsningsmaskin ännu, för då skulle dessa kvinnor kräva att få använda en sådan på sin man också! :)
  • Anonym (Uu)
    Anonym (Anonymous) skrev 2022-03-12 17:01:07 följande:
    Du använder ordet "svartsjuk" sex gånger i inlägget, men jag har inte pratat om det ett enda dugg. Vad är det du vill få sagt?

Det jag menade var att jämförelsen haltar om du likställer drogmissbruk eller otrohet med konsumtion av någon typ av media, som ju porr ändå är i allra högsta grad. Porren är ju vad den är och inte vad du vill att den ska vara för att passa din egna agens.

Vill du välja bort killar som glor på porr så gör det. Men i realiteten så kan jag i princip lova dig att alla killar du känner glor på porr i någon utsträckning. Dina eventuella pojkvänner/män har ju ingen anledning att medge det för dig med tanke på din inställning. Och såvida du inte konstant övervakar hans internetanvändning eller beräknar mängden sperma han ejakulerar när ni har sex så kan du omöjligen veta när han har runkat till porr i hemlighet.

Jag hade i vart fall inte haft några moraliska problem att kolla på porr i smyg om min partner var lika strikt som du är.

Det jag vill få sagt är att det inte handlar om rökning som du verkar tro, det handlar om att man tydligen inte få ha krav eller, preferenser eller åsikter utan att bli klassas som sjukligt svartsjuk. Då kan inte detta bara gälla porr. Du verkar fortfarande inte ha förstått min jämförelse. 

Alla killar tittar inte på porr. Det är vanligare bland singelkillar, om jag har förstått det rätt. Det finns män som är okej med att välja bort porr och jag litar på min partner. Har ingen anledning att tro att han tittar på porr. Dels bor vi i en liten etta där man inte kan gå iväg och vara för sig själv och vi har sex väldigt ofta så han onanerar knappt. Dessutom får han videos av mig, på egen begäran. Såg att någon annan i tråden har löst det på samma sätt. Dessutom har vi pratat och kommit överens om att vi inte ska titta på porr och han verkar helt uppriktig med det och tycker själv inte att man ska titta på det i ett förhållande. Han vill inte att jag ska göra det heller. Har ingen anledning att misstro honom och självklart tror jag på honom framför okända människor på familjeliv som drar generaliserar gällande alla män. Ja, det finns säkerligen en hel del män som smusslar och tittar på porr ändå men det betyder inte att alla gör det. Jag litar på min partner och tror inte att han går runt och ljuger om saker.

Börjar jag tro att han ljuger om porr kan jag ju börja misstro honom gällande allt annat också. Vad gör han egentligen när han är ute på krogen med sina vänner utan mig? Vad händer med kollegorna på jobbet? Du hör ju. Det funkar inte om man inte litar på varandra. 

Nej, du kanske inte har några problem med att ljuga för din partner och gå bakom ryggen på honom/henne men i vårt förhållande gör vi inte så. 

• Liniss
    Anonym (E.) skrev 2022-03-12 17:05:28 följande:
    Håller med. Vissa saker är helt enkelt så privata, att man inte är skyldig att redogöra för dem ens för sin partner. Det är tur att det inte finns någon tankeläsningsmaskin ännu, för då skulle dessa kvinnor kräva att få använda en sådan på sin man också! :)
    Klart det är att gå bakom ryggen på sin partner och smussla om man har kommit överens om att inte göra en viss sak men ändå gör det och ljuger om det för sin partner. Det går ju att applicera på allt och gäller inte bara porr. ;)
  • AmericanMommy

Tycker porr är ganska patetiskt faktiskt. Många verkar ju bli porrskadade dessutom och måste ha värre och värre saker. Ett sorts beroende helt enkelt. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-12 17:10:21 följande:

Det jag vill få sagt är att det inte handlar om rökning som du verkar tro, det handlar om att man tydligen inte få ha krav eller, preferenser eller åsikter utan att bli klassas som sjukligt svartsjuk. Då kan inte detta bara gälla porr. Du verkar fortfarande inte ha förstått min jämförelse. 

Alla killar tittar inte på porr. Det är vanligare bland singelkillar, om jag har förstått det rätt. Det finns män som är okej med att välja bort porr och jag litar på min partner. Har ingen anledning att tro att han tittar på porr. Dels bor vi i en liten etta där man inte kan gå iväg och vara för sig själv och vi har sex väldigt ofta så han onanerar knappt. Dessutom får han videos av mig, på egen begäran. Såg att någon annan i tråden har löst det på samma sätt. Dessutom har vi pratat och kommit överens om att vi inte ska titta på porr och han verkar helt uppriktig med det och tycker själv inte att man ska titta på det i ett förhållande. Han vill inte att jag ska göra det heller. Har ingen anledning att misstro honom och självklart tror jag på honom framför okända människor på familjeliv som drar generaliserar gällande alla män. Ja, det finns säkerligen en hel del män som smusslar och tittar på porr ändå men det betyder inte att alla gör det. Jag litar på min partner och tror inte att han går runt och ljuger om saker.

Börjar jag tro att han ljuger om porr kan jag ju börja misstro honom gällande allt annat också. Vad gör han egentligen när han är ute på krogen med sina vänner utan mig? Vad händer med kollegorna på jobbet? Du hör ju. Det funkar inte om man inte litar på varandra. 

Nej, du kanske inte har några problem med att ljuga för din partner och gå bakom ryggen på honom/henne men i vårt förhållande gör vi inte så. 

Bäst ni inte skaffar större boende....leta efter nått ännu mindre vettja. Så att ni får sitta i varandras knän dygnet runt. Får din partner duscha själv eller hänger du över hans axel då med? Bara för att man har sex ofta tappar man inte lusten att onanera. Sex och onani fyller två helt olika behov. 

Jag skulle få klaustrofobi om jag levde med dig. 

Det finns absolut ingen anledning att redovisa sina onanivanor för någon. Jag skulle inte känna någon som helst problem att gå "bakom ryggen" på min partner när det gäller en så privat sak. Det är sjukt kontrollerande och underligt att ens gå runt och tänka att man har rätten att lägga sig i en sån sak. 
  • Anonym (Lars-Åke)
    AmericanMommy skrev 2022-03-12 17:13:22 följande:

Tycker porr är ganska patetiskt faktiskt. Många verkar ju bli porrskadade dessutom och måste ha värre och värre saker. Ett sorts beroende helt enkelt. 

Jag tror inte på det där med porrskada, att man vill ha värre och värre saker. Däremot kan man vilja fantisera om olika saker - smisk, trekant, otrohet, massageolja, sex på stranden, åldersskillnad. Att titta på porr och att sexchatta är att utforska sina gränser och preferenser. Jag tror det kan vara berikande - för båda faktiskt. 
  • Anonym (Uu)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-12 17:36:19 följande:
    Bäst ni inte skaffar större boende....leta efter nått ännu mindre vettja. Så att ni får sitta i varandras knän dygnet runt. Får din partner duscha själv eller hänger du över hans axel då med? Bara för att man har sex ofta tappar man inte lusten att onanera. Sex och onani fyller två helt olika behov. 

Jag skulle få klaustrofobi om jag levde med dig. 

Det finns absolut ingen anledning att redovisa sina onanivanor för någon. Jag skulle inte känna någon som helst problem att gå "bakom ryggen" på min partner när det gäller en så privat sak. Det är sjukt kontrollerande och underligt att ens gå runt och tänka att man har rätten att lägga sig i en sån sak. 
    Nu är det ju inte därför vi bor i ett litet boende, utan för att det är billigast och det är svårt att hitta boende här, helt enkelt. Detta duger bra tills vidare.

Nej, självklart tappar man inte lusten för onani bara för att man har sex men vi har sex väldigt ofta och då känner varken han eller jag att vi behöver onanera särskilt ofta. Om vi har sex 6 dagar av 7 så känner han liksom inte för att sitta och onanera utöver det också. Så ofta vill han inte spruta. Han får det han behöver och onanera gör vi ibland men inte jätteofta, för vi har inte det behovet.

Det är ingen som pratar om att redovisa några onanivanor för någon. Det jag däremot har problem med, är en partner som tittar på porr. Onanera får han väl göra hur ofta han vill och när han vill. Om man gör något som man har kommit överens om att man inte ska göra så är det att gå bakom ryggen på sin partner och smussla, vad det nu än gäller. Du kan försöka bortförklara det hur mycket du vill, det hjälps inte.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-12 18:07:33 följande:
    Nu är det ju inte därför vi bor i ett litet boende, utan för att det är billigast och det är svårt att hitta boende här, helt enkelt. Detta duger bra tills vidare.

Nej, självklart tappar man inte lusten för onani bara för att man har sex men vi har sex väldigt ofta och då känner varken han eller jag att vi behöver onanera särskilt ofta. Om vi har sex 6 dagar av 7 så känner han liksom inte för att sitta och onanera utöver det också. Så ofta vill han inte spruta. Han får det han behöver och onanera gör vi ibland men inte jätteofta, för vi har inte det behovet.

Det är ingen som pratar om att redovisa några onanivanor för någon. Det jag däremot har problem med, är en partner som tittar på porr. Onanera får han väl göra hur ofta han vill och när han vill. Om man gör något som man har kommit överens om att man inte ska göra så är det att gå bakom ryggen på sin partner och smussla, vad det nu än gäller. Du kan försöka bortförklara det hur mycket du vill, det hjälps inte.
    Jag fattar inte ens hur en sån konversation går till. Hur kan man ens komma på tanken att diskutera någons onanivanor och dessutom bestämma hur det får gå till och inte utan att framstå som en komplett dåre? Jag skulle skämmas ögonen ur mig fullständigt. 
  • Anonym (Hjärnan)

Nu Har jag inte orkat läsa igenom hela tråden.
    Tänkte bara berätta om att I början av förhållandet med min fru slutade jag nästan helt med att kolla på porr. Tänkte att det gjorde mig mer tänd på henne och mer energi till vårt sexliv, det funkade bra.
    Senare när hennes lust gick ner blev det frustrerande och jag började kolla på porr och mer onani igen eftersom hon inte ville. När hon väl ville hade jag precis kollat på porr och runkat vilket gjorde att jag skämdes. Numera har vi aldrig sex och jag konsumerar mer porr än någonsin. Aktivt sexliv utan porr inga problem,  men om det blir långt mellan gångerna tror jag de allra flesta männen kommer att kolla på porr oavsett vad man sagt. 

Svar på tråden Ok med porr eller inte ok?