Ok med porr eller inte ok?
Är det ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Vad tycker du?
Och vad gör man om man är oense i frågan?
Är det ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Vad tycker du?
Och vad gör man om man är oense i frågan?
Det finns säkert en hel del män som smyger. Finns väl inga siffror på detta men det är nog en del, det tror jag också. På samma sätt är det många som smyger och smusslar med andra saker och går bakom ryggen på partnern, för de klarar inte av att vara ärliga. Detta är inget förhållande som jag hade velat vara i.
Jag brukar säga detta ganska snart. Brukar inte vänta tills man är tillsammans. Jag säger då att jag inte är ute efter en partner som tittar på porr och så är det upp till dem, helt enkelt. Gällande porr finns det inte så mycket att kommunicera kring. Jag vill inte vara med en person som tittar på porr och så är det med den saken. Jag är ärlig och tar upp saken ganska direkt och då är det ju upp till den personen att välja om den är ok med mitt krav eller ej.
Ja men varför ska det vara ok att lägga sig i om partner. Gör en sak (flirtar med andra) men inte om det gäller en annan sak (porr)? Det är väl upp till var och en att bestämma vad man tycker är okej och inte okej i ett förhållande och att ge någon stämpeln sjukligt svartsjuk bara för att personen inte accepterar porr känns rätt.. sjukt. Varför är den personen sjukligt svartsjuk och kontrollerande men inte den som inte accepterar att partnern flirtar med andra? Att det skulle vara mer okej med porr för att fler accepterar det är inte ett hållbart argument. Bara för att andra är ok med det betyder det inte att jag måste vara ok med det.
Har du lovat henne att inte titta på det? Om ja så är det ju väldigt dumt av dig att göra det ändå. Lova inte saker som du inte kan hålla. Detta gäller ju inte bara porr. Vad det än är så är det alltid fel att gå bakom ryggen på sin partner och ljuga.
Du verkar vara porrberoende också. Om du och din tjej inte kan vara ärliga med varandra så är det bättre att ni gör slut eller att du åtminstone är öppen med att du tittar på porr så får hon välja.
Har du lovat henne att inte titta på det? Om ja så är det ju väldigt dumt av dig att göra det ändå. Lova inte saker som du inte kan hålla. Detta gäller ju inte bara porr. Vad det än är så är det alltid fel att gå bakom ryggen på sin partner och ljuga.
Du verkar vara porrberoende också. Om du och din tjej inte kan vara ärliga med varandra så är det bättre att ni gör slut eller att du åtminstone är öppen med att du tittar på porr så får hon välja.
Porr och onanivanor är två olika saker. Onanera får han göra hur mycket och hur ofta han vill.
Nu pratade jag inte om ditt nuvarande förhållande, utan om ditt förhållande med ditt ex där du smög med porren. Det ÄR oärligt. Du skriver ju själv att du smög med det så ja, självklart är det oärligt. Om det är kontrollerande att inte vilja ha en partner som tittar på porr så är det kontrollerande att inte vilja att partnern ska flirta, ligga med andra osvosv. I sådana fall är typ alla kontrollerande, med den logiken. Det kan inte bara gälla porren.
Porr kan vara skadligt om man konsumerar alltför mycket. Ungefär som alkohol eller mat. Men håller man sig på en rimlig nivå så är det inga problem.
Porr och onanivanor är två olika saker. Onanera får han göra hur mycket och hur ofta han vill.
Nu pratade jag inte om ditt nuvarande förhållande, utan om ditt förhållande med ditt ex där du smög med porren. Det ÄR oärligt. Du skriver ju själv att du smög med det så ja, självklart är det oärligt. Om det är kontrollerande att inte vilja ha en partner som tittar på porr så är det kontrollerande att inte vilja att partnern ska flirta, ligga med andra osvosv. I sådana fall är typ alla kontrollerande, med den logiken. Det kan inte bara gälla porren.