• Anonym (Emma)

Vill inte ha sex med min man

Jag har varit gift länge (ca 20 år) och min man och jag går just nu igenom en rejäl kris, där vi inte riktigt vet om vi ska fortsätta kämpa för "oss" eller om vi ska gå skilda vägar. Inte ett lätt beslut att fatta då vi har barn, hund, hus, landställe... vi gillar varandras släkt... har gemensamma vänner, ja, ni fattar. Många skulle bli påverkade och ledsna om vi bestämde oss för att skilja oss. Vår relation har gått lite upp och ner under de senaste åren, men sedan ett halvår tillbaka är det verkligen illa. Vi går i parterapi och försöker lära oss att kommunicera utan att gräla osv, men jag vet inte hur det kommer att sluta. 

Mycket i vår relation är bra, men vi har ett i princip obefintligt sexliv. Jag har det senaste halvåret haft en helt sjuk sexlust, mer än jag någonsin haft i mitt liv. Problemet är att jag inte tänder på min man. Vare sig fysiskt eller mentalt (då vi har för mycket gammalt groll mellan oss, mycket irritation i luften osv). När vi försöker ha sex slutar det ofta med att jag tappar lusten mitt i, känner obehag osv trots att jag var rejält tänd innan vi satte igång. Det slutar då alltid med att han blir jättefrustrerad för att jag vill avbryta (helt förståeligt).

Det jag nu brottas med är att jag egentligen inte vet varför jag tappar lusten när vi försöker ha sex. Det kan ju antingen bero på att jag verkligen inte tänder på min man och att det är han som får mig att tappa lusten. Eller så beror det på att jag inte vill ha sex med någon alls. Att jag i min fantasi längtar efter att ha sex med en man, men att det inte fungerar i verkligheten. För det låser sig verkligen. 

Jag har tänkt mycket på det här, fram och tillbaka och funderar på vad jag ska göra. Ett alternativ är att vi skiljer oss, ett annat att vi fortsätter som idag och att jag då inte kommer att ha sex med en man någonsin mer i mitt liv (om vi inte kommer tillrätta med våra problem). Det vore ju oerhört deppigt om jag skiljer mig från min man för att jag inte vill ha sex med honom, bara för att senare inse att jag inte alls vill ha sex med NÅGON. Då har jag slängt bort något som ändå var ok, men framför allt har jag sårat väldigt många människor i onödan. 

Så tankarna jag går med just nu är att jag skulle vilja testa att ha sex med en annan man, bara för att se om det låser sig på samma sätt som när jag försöker med min man. Jag har själv blivit bedragen i en tidigare relation och lovade då mig själv att aldrig utsätta någon för det. Men här är vi nu... Jag har chattat ett tag med en man jag mött på en dejtingsida för gifta. Han tänder mig verkligen och jag skulle gärna vilja träffa honom för att se vad som händer. Samtidigt går det emot allt jag står för och jag vill verkligen inte såra min man. 
    Är det någon här som känner igen sig? Hur gör man?

• Svar på tråden Vill inte ha sex med min man
  • Tukt

Problemet med att säga att man inte tänder på någon, är lite som att slippa ta ansvar, eftersom det reduceras till en subtil känsla man inte kan ansvara för. Men ofta går det hitta en riktig orsak till det, om man gräver lite, och du verkar ha förutsättningar för det då du verkar reflektera en del.
    Tänker bara det att allt det där du räknar upp med sommarstugor och gemensam vänner och släkt i sig kan mer bli ett till ok än en tillgång. Och därmed påverka din lust.
    Att däremot testa vara otrogen tror jag är en rätt dålig lösning. Dels för att du inte vet vad det får för effekt på dig, och hur du sedan ska hantera det. 
    Men också för att det är en värdelös markör för hur din egna relation är. Har du bestämt dig för att tända på den du är otrogen med, så kommer du förmodligen också göra det. Känner du dig tveksam så kommer det reflekteras i sexet. Så genom att ha sex med någon annan så blir det svårt att få en uppfattning om din sexualitet generellt och med din nuvarande partner.

• Anonym (E)

Känns rätt självklart att du inte tänder på någon som du bråkar med titt som tätt. Däremot ska du sluta gå bakom ryggen på din man och stå för dina beslut. Skilj dig! Jag lovar att din sexlust inte är död bara för att du inte vill ligga med just honom.

• Fjäril kär

Att tända på en annan människa betyder inget annat än att du tänder på en annan människa. Punkt.

• Anonym (Emma)
    Tukt skrev 2022-03-10 09:52:42 följande:

Problemet med att säga att man inte tänder på någon, är lite som att slippa ta ansvar, eftersom det reduceras till en subtil känsla man inte kan ansvara för. Men ofta går det hitta en riktig orsak till det, om man gräver lite, och du verkar ha förutsättningar för det då du verkar reflektera en del.
    Tänker bara det att allt det där du räknar upp med sommarstugor och gemensam vänner och släkt i sig kan mer bli ett till ok än en tillgång. Och därmed påverka din lust.
    Att däremot testa vara otrogen tror jag är en rätt dålig lösning. Dels för att du inte vet vad det får för effekt på dig, och hur du sedan ska hantera det. 
    Men också för att det är en värdelös markör för hur din egna relation är. Har du bestämt dig för att tända på den du är otrogen med, så kommer du förmodligen också göra det. Känner du dig tveksam så kommer det reflekteras i sexet. Så genom att ha sex med någon annan så blir det svårt att få en uppfattning om din sexualitet generellt och med din nuvarande partner.

Tack för svar.... Menar du att man kan bestämma sig för att tända på någon? Det fungerar i alla fall inte när jag är med min man, eftersom jag önskar att det vore så... 

Orsakerna till att jag inte tänder på min man är ganska många, både rent fysiskt (han har gått upp mycket i vikt, tar inte riktigt hand om sig) men även mentalt. Det har hänt mycket genom åren som har byggt upp en besvikelse i mig som är svår att vifta bort. Saker han har gjort eller inte gjort, löften som har brutits.... 
  • Anonym (C)
    Anonym (Emma) skrev 2022-03-10 09:59:03 följande:
    Tack för svar.... Menar du att man kan bestämma sig för att tända på någon? Det fungerar i alla fall inte när jag är med min man, eftersom jag önskar att det vore så... 

Orsakerna till att jag inte tänder på min man är ganska många, både rent fysiskt (han har gått upp mycket i vikt, tar inte riktigt hand om sig) men även mentalt. Det har hänt mycket genom åren som har byggt upp en besvikelse i mig som är svår att vifta bort. Saker han har gjort eller inte gjort, löften som har brutits.... 
    Det är inte så konstigt att du inte tänder på honom om ni har såna problem i ert förhållande som du beskriver. För att du ska känna attraktion till honom måste ni lösa de problemen först, och om ni inte kan det är nog skilsmässa enda alternativet.
  • AndreaBD

Jag minns det ifrån den tiden före min skilsmässa. Det hade hänt för mycket, som jag inte kunde förlåta honom, och jag litade inte längre på honom. Då går det inte att ha sex. Det är verkligen inga bra förutsättningar. 

• Anonym (jaha)

Låter som den klassiska ursäkten för att äta kakan och ha den kvar. Jag vill knulla andra men ha kvar mitt trygga familjeliv....

Min spontana reaktion är... varför ställer du frågan?

Du vet ju redan att det är fel och vilka risker det medför och att påpeka det för dig kommer ju inte göra något nytta. Så du kommer ju gå ut och knulla andra oavsett vad någon säger här för det är ju vad som är bekvämast för dig och du har förmodligen en hel arsenal med lämpliga ursäkter för att rättfärdiga det. Alla som råder dig att inte göra det är ju bara fjantiga moralister som inte förstår, och alla risker otrohet medför gäller ju inte dig för just du kommer såklart aldrig bli påkommen.

Så vad är syftet med din tråd? Ville du bara ha andras medgivande och ok stämpel på att det är helt ok att bedra din familj så det ska kännas bättre? Det behöver du nog inte oroa dig för, medhåll kommer du garanterat få i ett forum som kryllar av otrogna människor.

• StudierKemi

Hitta tillbaka först och främst till din egen onani kanske! Egentligen bör inte ens solo-sexliv att upphöra någonsin, bara för att man gift sig. Hela sex-livet börjar med att man har sex alldeles själv, detta är en viktig pusselbit av oss själva. Och om man får vara hur ärlig som helst, så är onani lite roligare än att ha sex med någon annan. Den som påstår att delad njutning på 50/50 är roligare än 100% njutning på sig själv, talar inte sanning.

Du kommer vilja byta ut den andra också oberoende av hur stark attraktionen är under dem första 2-3 liggen. Det är inte lönt att vara otrogen of course när ni väl redan kommit så pass långt tillsammans, du och din man. Läs gärna på på egen hand om hur viktigt onani är, den kontakten med sig själv... Den speciella typen av variation med sånt enormt fokus på dig själv. Oersättligt. Man tröttnar på varenda en som sagt om man inte utvecklar sin egen sexualitet, utvecklar sig själv solo, vid sidan om också. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (C) skrev 2022-03-10 10:28:35 följande:
    Det är inte så konstigt att du inte tänder på honom om ni har såna problem i ert förhållande som du beskriver. För att du ska känna attraktion till honom måste ni lösa de problemen först, och om ni inte kan det är nog skilsmässa enda alternativet.
    Allt det där vet nog TS redan mycket väl... problemet är bara att hon kommit på en helt maaaagisk "lösning" som ger henne möjligheten att skita att rodda i  problemen hemma på riktigt och ändå vara nyknullad och glad. Orka hålla på och tjafsa med sin partner och rodda i gammalt illaluktande mög i förhållandet när man bara kan smyga lite.... ingen kommer ju veta nåt ändå och då är det ju som det aldrig hänt!

Dessutom ska man ju inte glömma att det är fan så mycket mer spännande att knulla någon ny superhjälte än sin gamla sladdriga partner som man känner utan och innan, tänk bara vilka grejer man skulle kunna göra, spänningen , pirret, å herrejävlar nu gick det nästan i brallan bara av att tänka på det.....ännu någon som talar för att den där magiska lösningen är nog rätt fin ändå....

Innan TS skrev denna tråd har hon förmodligen suttit och putsat på den där magiska lösningen rätt länge och bara lagt på fler och fler fördelar med den...

Om jag är nyknullad och glad så kommer jag vara en såååå mycket bättre partner och mamma...det kommer ju alla tjäna på... jag är en hjälte om jag är otrogen... +1 för otrohet.

Att hålla på och rodda med gammalt mög och tjafsa med min partner är ju bara så jäkla jobbigt och kommer bara leda till irritation... +1 för otrohet.

Osv, osv, etc, etc....

Alla risker med otrohet, som att det kan explodera i nyllet på alla så det bara blir köttfärs kvar av hela familjen är ju ett ickeproblem för ingen kommer ju nånsin få reda på det... och då är det som att de aldrig hänt det ju hänt ju...

När folk gör svek och lögner till ett gångbart alternativ så är det omöjligt att resonera med dem. Det är lite som att försöka få någon som står med familjens besparingar i näven med ena foten vid entrén till lyxbil affären och försöka förklara för personen hur jävla korkat det är.... de kommer ha 1312312312 anledningar till varför det är en helt briljant idé. Men bara det faktum att de öht står där med familjens besparingar i näven visar ju att personens värderingar slagit slint.
  • Anonym (jalle)
    Anonym (Emma) skrev 2022-03-10 09:59:03 följande:

Jag tycker du kan prova att vara med en annan man. Livet är för kort, och din man verkar ändå inte bry sig särskilt.
Svar på tråden Vill inte ha sex med min man