• Tukt

Vill inte ha sex med min man

Problemet med att säga att man inte tänder på någon, är lite som att slippa ta ansvar, eftersom det reduceras till en subtil känsla man inte kan ansvara för. Men ofta går det hitta en riktig orsak till det, om man gräver lite, och du verkar ha förutsättningar för det då du verkar reflektera en del.
    Tänker bara det att allt det där du räknar upp med sommarstugor och gemensam vänner och släkt i sig kan mer bli ett till ok än en tillgång. Och därmed påverka din lust.
    Att däremot testa vara otrogen tror jag är en rätt dålig lösning. Dels för att du inte vet vad det får för effekt på dig, och hur du sedan ska hantera det. 
    Men också för att det är en värdelös markör för hur din egna relation är. Har du bestämt dig för att tända på den du är otrogen med, så kommer du förmodligen också göra det. Känner du dig tveksam så kommer det reflekteras i sexet. Så genom att ha sex med någon annan så blir det svårt att få en uppfattning om din sexualitet generellt och med din nuvarande partner.

• Tukt
    Anonym (Emma) skrev 2022-03-10 09:59:03 följande:
    Tack för svar.... Menar du att man kan bestämma sig för att tända på någon? Det fungerar i alla fall inte när jag är med min man, eftersom jag önskar att det vore så... 

Orsakerna till att jag inte tänder på min man är ganska många, både rent fysiskt (han har gått upp mycket i vikt, tar inte riktigt hand om sig) men även mentalt. Det har hänt mycket genom åren som har byggt upp en besvikelse i mig som är svår att vifta bort. Saker han har gjort eller inte gjort, löften som har brutits.... 
    Nja, kanske inte bara bestämma sig på samma sätt som om man ska ta en körkort eller hoppa i en isvak. Sedan bara göra det.
    Det jag menar är att om man analyserar tändandet lite så ser man faktorer, likt de som redovisas. Så det är väl mer då att skapa förutsättningar för att man ska tända. Och om du dejtar någon annan, fast övertygad om att du kan och att oförmågan berott på din man, så har du ju redan skapat en förutsättning för att det ska vara bra.
    Problemet generellt med tvåsamhet, vaniljsex och liknande är att man ofta lutar sig åt subtila saker. Känslor.
    Människor som ägnar sig åt mer alternativ sexualitet har ofta lättare att identifiera saker som krävs. Exempelvis någon som har en fetisch för läder relaterar sällan till känslor när den beskriver vad den har behov av, men i utlevnaden så är det minst lika mycket känslor inblandade även om hen har sex med en skinnhandske! ;)
  • Tukt
    Anonym (C) skrev 2022-03-10 22:08:45 följande:
    Jag menar att hon vill ha bekräftelse på att valet att vara otrogen är rätt.
    Tycker tvärt om att TS uppvisar en rätt stor grad av självreflektion vilket är väldigt ovanligt här inne. Hon funderade på om det är rätt väg att gå för att känna sig för.  Och till skillnad från många andra så verkade det inte i mina ögon som hon sökte bekräftelse för otrohet, snarare få reflektioner för hennes sätt att tänka.
Svar på tråden Vill inte ha sex med min man