Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Grodan90 skrev 2022-03-24 19:18:04 följande:
    Ja idag har jag knappt mått illa alls och började undra om tabletten verkligen lyckas ta bort allt illamående eller om mina symtom bara försvunnit, men nu sitter jag här och mår illa som fan igen när tabletten slutat verka haha

har använt seaband också men det funkar inte längre på mig, funkade i början när inte illamåendet var så hemskt men nu gör dom ingen nytta :(

Det är så jobbigt att illamåendet är under en period också då jag helst vill dölja att jag är gravid, iaf fram till vecka 12 men det är ju oftast vecka 12 då illamåendet försvinner haha. Hade ju verkligen underlättat om omgivningen visste om det så jag slipper smyga med att jag mår illa. 

Är det någon som har upplevt några cravings eller avsmak för något? Ena dagen hade jag ett enormt sug efter ägg med bönor och tomatsås (usch inget jag skulle äta normalt) men sen dagen efter ville jag bara spy av att se på ägg med bönor. Min man fattade ingenting när han stod där och hade gjort i ordning ägg till mig och jag inte ens kunde titta på tallriken Haha

• Värmekudde

Pico: jag tror att jag hade det förra veckan och hade samma fundering att det kändes så tidigt. hade ont i höften, ljumskarna o bäckenet. Blev lite rädd först men det gick över!

• Värmekudde

Idag slog illamåendet till hårt. Spytt både på morgonen och kvällen och haft illamående hela dagen. Gick och köpte seaband och testade det men det funkade inte för jag spydde kort därefter. Ska testa postafen från och med imorgon. 

• Värmekudde

Bubbelfika: det behöver inte vara något dåligt. Uppsvälldhet, huvudvärk är symptom på graviditet. Förstår din känsla dock, jag blev också orolig när jag var svullen och hade huvudvärk i dagar. Det gick över sen.
    Ena stunden har jag varit orolig för jag velat ha mer symptom och nu när jag spyr hela tiden önskar jag att jag inte hade så mkt symptom. Kände lite mer molande värk igår kväll och blev direkt orolig och tänkte att något var fel och sen gick det över typ direkt. 

Men jag förstår verkligen din känsla, ibland bara vet man att något är fel och ibland är det faktiskt bara oron som tar över ens lugn. 

• Värmekudde

Jowalowa: jag förstår dig, hade också tagit det hårt om jag blev flyttad en vecka bakåt för man vill ju framåt!Glad

• Värmekudde

Igår testade jag postafen för första gången och det blev inte bra för min del. Var heelt dåsig och fick en extrem trötthet så att jag sov nästan hela dagen + natten. Hade inte ork att göra något eller att röra på mig det var faktiskt lite obehagligt. Så var det inte förra graviditeten när jag tog postafen. Men ska ge det en chans och se om tröttheten kanske försvinner med tiden. Har testat seaband också och det funkade litegrann, dock inte så jätte snygga band man går runt med. Ser lite ut som svettband haha
    Fick också lite hjärtklappning igår men det kan bero på att blodvolymen ökar i kroppen när man är gravid. 

• Värmekudde

Grodan90: åhh tack för tipset jag ska testa det! Hoppas verkligen det funkar. Illamåendet har faktist varit mycket bättre idag fast jag inte har tagit någon tablett sedan 12.00 igår.

• Värmekudde

Pico: jag hade inskrivning idag och bm skickade iväg en remiss för tidigt ultraljud så någon gång nästa vecka kommer jag förmodligen att få gå på vul. Förstår dig verkligen för jag har upplevt liknande där hjärtat inte slog och det är inte konstigt att man blir nervös och får oros tankar inför vul. Jag försöker tänka att vul dagen är den dagen då jag får svar och förhoppningsvis är det positiva nyheter att allt ser ut som det skaHjärtaSer verkligen fram emot det samtidigt som jag såklart har lite katastroftankar som dyker upp ibland. Kommer att sysselsätta mig dagarna innan så jag inte grubblar för mycket. Önskar dig llycka till på vul! Hoppas det blir en magisk upplevelseGlad

• Värmekudde
    Pico skrev 2022-03-29 05:09:43 följande:

Mörker? kom lite rött på pappret igårkväll och lite mer idag på morgonen. Gråter Jag är så ledsen

Åhh de där är så jobbigt, men vet du det behöver inte betyda att det är över. Hoppas du får positiva nyheter på ditt vulHjärta

Själv är jag också stressad för idag vaknade jag upp och illamåendet har försvunnit. Det är så ansträngande för psyket att oroa sig.
Svar på tråden Gravid med bf november 2022