zarizael skrev 2022-07-16 21:00:41 följande:
Här glömmer jag bort att jag är gravid hela tiden. Och så får man en karatespark inifrån och hoppar nästan högt. Vad var det. Ja, just ja haha. Vääääldigt olika rörelsemönster här från dag till dag. Oftast party i magen när man vill vila, haha. Men mini börjar bli stark nu. Jösses så det sparkas ibland. Hela magen hoppar.
Vila på rygg brukar gå bra en stund sedan känner jag mig konstig i huvudet då ungen trycker mot blodkärlen plötsligt. Har lågt blodtryck så är lite känslig.
Namn ja. Helt övertygad om att det är en kille o har ett namn som fastnat. Men storebrors namn valde vi när vi väntade äldsta och ändå var han mest lillebror första tiden. Tar en stund för namnet o sätta sig o kännas naturligt för mig.
Letar begagnad vagn. Vill ha stora hjul fram då små hjul inte funkar här uppe i snön. Så har någon tips så hit me ;)
Jag är lit tvärtom, kan inte sluta tänka på att jag är gravid. Kanske beror på att det är första barnet, men även här är det party i magen när man vill vila. ????
Vad gäller vagn så letar jag också vagn med stora framhjul. Jag bor förvisso i Uppsala men vi går mycket på skogsvägar och grus. (Familjen skogsmulle här). Jag har fått tips på Emmaljunga nxt90, men den är svindyr även begagnat och vi hade väl tänkt oss en begagnad vagn på max 2000 (men helst 1000-1500). ???? Sambon säger att han tror på att vi kommer använda bärsele/sjal rätt mycket oavsett eftersom det är så mycket terräng, och att det då kanske inte är så viktigt med en terräng-/skogs-/grusvänlig vagn. Men jag tänker att det finns en begränsning i hur mycket man vill/orkar bära.