• Thasz

Gravid med bf november 2022

Är typ i vecka 5 nu, plussade i förrigår. Det är min första graviditet och jag
    är superpeppad! 

Har världens huvudvärk och även illamående, men är van vid illamående så det känns inte som en big deal just nu. Känns skönt att vara beredd på den delen iaf. 

Däremot så har min vilopuls totalt skenat sedan ÄL, bifogar bild och det röda krysset är tiden för ÄL (ish, den ska egentligen vara något steg åt vänster). Har gått från att ligga på snitt 65 till idag - 87. Är stressad i övrigt i livet och kan inte avgöra om vilopulsen beror på graviditet eller stress. Någon som fått ökad vilopuls vid graviditet? Blir annars också lättare andfådd, och pulsen går lätt upp vid minsta lilla rörelse.

• Thasz

Lite nyfiken, vilka kosttillskott tar ni? Jag tänkte köpa någon multivitamin imorgon för gravida men funderar på att kanske börja med någon omega 3. Är vegan så får i mig en del via frön, nötter och rapsolja men tänker att det kanske är bra att komplettera.

• Thasz

Tack för all input kring tillskott! Jag landade i dessa, och ska kolla med bm på inskrivningssamtalet nu på torsdag. ???? Så spännande med första graviditeten, allt är så nytt!

• Thasz
    Thasz skrev 2022-03-17 14:34:59 följande:

Tack för all input kring tillskott! Jag landade i dessa, och ska kolla med bm på inskrivningssamtalet nu på torsdag. ???? Så spännande med första graviditeten, allt är så nytt!

Klassikern, glömde såklart bifoga bilden! 
  • Thasz
    bubbelfika skrev 2022-03-17 15:20:00 följande:

Finns det någon låst (hemlig) fb grupp för oss med kommande höstbebisar?

Yes, det finns en som heter BF november 2022! Jag kommer dock inte våga gå med förrän jag gått ut med det till vänenr och släkt, är sjukt nojig!
  • Thasz

Tog mig friheten att sortera också ????

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet

• Thasz

Haha, just att dölja illamåendet på jobbet är min stora fasa! har mått illa i en vecka nu och det går upp och ned. Jag har däremot också varit dunderförkyld och därför varit hemma men nästa vecka ska jag tillbaka. Jag jobbar som verksamhetsansvarig och vi har bland annat en ungdomsgård som jag jobbar på. Känns lite svårt att dölja illamåendet där om man måste ifrån och kräkas. :o

Däremot mest orolig för nästa helg när sambons föräldrar kommer hit hela helgen, hur tusan sk man dölja det då? :o Både illamåendet men också det faktum att man inte dricker alkohol. Kommer bara vara i vecka 7 då och vill inte berätta än. Någon som har tips? 

• Thasz
    Grodan90 skrev 2022-03-18 13:20:59 följande:
    Tidigare graviditeter har jag skyllt på magkatarr när vi varit bortbjudna och det serverats alkohol Tungan ute

Smart med magkatarr, det har jag haft förut så det vore inte helt konstigt!

Sambons mamma har däremot serverat alkohol ofta senaste året och iakttagit noga ifall jag tackar ja och dricker. (Hon vill väldigt gärna ha fler barnbarn). Jag funderade på att köra helnyktert hela 2021 för att underlätta sedan när vi ville skaffa barn men gjorde inte det, ångrar faktiskt det. :p

I och med att vi är hemma hos oss så funderar jag på om jag ska gömma ett glas vardera av vitt och rött alkoholfritt vin i garderoben som jag kan byta till. Men samtidigt så känner jag också någonstans  att whatever, de får väl misstänka (även om jg helst skulle undvika det).

• Thasz
    bubbelfika skrev 2022-03-18 15:00:49 följande:
    Jag har snart avklarat en vecka i fjällen utan alkohol med hela sambons familj  har vart s nära på att berätta gör det har tjatats såå mycket om att dricka (ett glas vin till maten ex). Men sista kvällen ikväll. Varit rätt drygt faktiskt med "tjat "
    Gud ja, jag förstår att det måste kännas väldigt drygt. Obestämd  Min sambos familj kan vara sådana, men i min familj dricker vi inte alkohol öht så det är lättare där.
  • Thasz

Första dagen tillbaka på jobbet idag efter att haft influensa förra veckan, och är bara så extremt trött. Illamåendet är däremot rätt okej nu, så det är skönt! ????

Svar på tråden Gravid med bf november 2022