• RH93

Gravid med bf november 2022

Barnmorskan trodde att det va sammandragningar eller kanske växtvärk. Hon sa dock att man ska ju inte ha smärtsamma sammandragningar såhär tidigt. Ska ta urinprov och kolla för uvi också, men det tror jag inte det är. Särskilt inte nu då det typ har försvunnit.

Gällande fosterrörelser känner jag ganska oregelbundet skulle jag säga. Nån dag va jag orolig över att jag inte kände alls annars brukar det komma någon liten buff då och då, men är inte supermycket ännu. Försöker tänka att det är helt normalt i dom här veckorna. Vad jag läst kring att ligga på rygg är det helt okej om man bara vilar en stund, men man bör inte sova på rygg sista månaderna.

Vi har haft namn bestämt sedan innan jag blev gravid haha. Det har blivit ett lite mer poppis namn, men är absolut inget som alla heter. Jag vill gärna inte ha något supervanligt namn, men i det här läget kommer vi inte byta ändå då vi redan kallar bebisen för det namnet och det känns väldigt bra. Viktigast är ju att man gillar det själv såklart :) 

• RH93

Idag var vi hos barnmorskan och lyssnade på hjärtljud första gången. Så himla mysigt och allting såg bra ut.

Började jobba igen den här veckan efter 3 veckor semester och det har varit tufft. Har haft 2 jobbiga dagar jobbmässigt och känner verkligen att jag inte har någon energi för det just nu. Måste påminna mig själv om att inte stressa för mycket och ta hand om mig och bebis. Har annars lätt för att bara köra på med jobbet för att se till att saker blir gjorda. Räknar verkligen ner tills det är dags att gå hem nu.

Hur mår ni andra? :) 

• RH93

Loppster: är ganska säker på att jag hade det under förra veckan. Fick förkylningssymtom under torsdagen. Va helt täppt i näsan och snorig, hosta, kände mig lätt febrig och väldigt hängig. Vi va bortresta i en stuga med några andra och när vi åkt hem blev alla andra där sjuka. En person testade positivt på covid, jag har inte testat mig eftersom man inte ska göra det längre. Har haft det 1 gång tidigare hösten 2020, men det va något helt annat än detta. Tog min tredje dos för typ 2 mån sen. Det gick bra för både mig och bebis, inget värre än en vanlig förkylning. Har varit frisk sen i tisdags men har en hosta som hänger kvar fortfarande.

• RH93

Hej. Hoppas ni mår bra i värmen allihopa! Själv har jag varit helt slut senaste 2 veckorna. Är nog en kombo med att jobba heltid också.

Igår fick vi åka in till förlossningen för jag kände på kvällen att jag knappt hade känt bebis alls under dagen. Låg i flera timmar och vilade och väntade på att något skulle hända, men kom inget. Fick sen panik och katastroftankar om att det va helt kört. Hade känt av lite mindre rörelser även i måndags, men ändå nånting. Senaste tiden har han generellt rört sig supermycket under hela dagen, starka rörelser och många efter varann. Sen har jag dagar då jag knappt känner något. Tycker det är så svårt att veta när något är fel. Som tur va såg allting fint ut och kände några små sparkar på sjukhuset under tiden de kollade med ctg. Är det nån annan som också har väldigt olika rörelsemönster beroende på dag, eller tycker det är svårt att avgöra vad "minskade rörelser" ska ses som?  Kan tillägga att jag idag är i vecka 27+6. {#emotions_dlg.flower}

• RH93
    EliMil skrev 2022-09-07 12:20:01 följande:

Jag har idag lite halvt spontanköpt mig en syskonvagn, dessutom min drömvagn! En bugaboo donkey :D
    Det var som att det var menat när jag gick in i butiken och den stod där. En 3a i duouppsättning med två extrasufletter till ett nedsatt pris. Så bra pris att de som säljer begagnade vagnar tar summor inte långt ifrån. 
    Nu är jag glad och kan bocka av det på listan. Nu är nästan allt redo. Behöver bara ordna sovplats och snuttefilt, sen är jag redo för henne ♡ 

Va kul :D längtar så mycket tills vi kan hämta ut vår donkey också! Ska bara bli klara med renoveringar i barnrummet först, men förhoppningsvis blir det snart.
    Hur har ni tänkt att göra med sovplats? :) 
  • RH93

Elimil: : nej men nu börjar vi närma oss att kunna måla snart hoppas jag :) eller den blivande pappan är den som fixar allt haha. Jag kommer mest med synpunkter. Men är supertaggad på att få organisera med kläder, inreda och sådär.

Ah okej jag förstår, va jobbigt med logistiken. Hoppas ni kan få den snart då :) vi ska också ha spjälsäng bredvid vår säng. Är mitt första barn så tycker det är väldigt svårt med alla olika åsikter om hur man bör göra och inte, hur man ska bädda etc etc, men hoppas det blir bra så som vi har tänkt.

• RH93

Hej allihopa.
    Har en fråga till er som fött barn tidigare, eller är mer kunniga än mig. Jag har knappt haft några flytningar under graviditeten, endast vattniga i så fall. Nu sen nån vecka tillbaka har jag fått mycket genomskinliga, hala flytningar. Som man får vid ägglossning och som blir som trådar mellan fingrarna. Igår och idag har jag även haft (ursäkta detaljerna) som vita/gula tjocka klumpar. Kan det vara slemproppen som lossnar lite i taget? Och bör man prata med sin barnmorska om det eller är det helt normalt? :) går in i vecka 34 imorgon.

• RH93

Jag mår fortfarande ganska bra. Känner igen det där med svullenheten dock haha. Att promenera, ens korta sträckor, är ganska jobbigt men kan fortfarande styrketräna på gymmet vilket jag är så glad för då det får mig att må bra Solig jag går in i vecka 35 på torsdag och jobbar bara till fredag nästa vecka vilket ska bli såå skönt! Då ska jag bara boa och fixa i ordning det sista med kläder, vagn etc. Och förhoppningsvis hinna ta det lite lugnt innan bebis kommer. Hade inte heller haft nåt emot om han dyker upp i v.37 Skrattande

• RH93

Grattis till din lilla pojke Holy93. Va tufft att inte få vara med nåt av dina barn, kan inte ens föreställa mig. Men skönt att ni fysiskt ändå mår bra. Hoppas att ni snart får komma hem och vara tillsammans hela familjen {#emotions_dlg.flower}

Hur mår ni andra i tråden? Jag går in i vecka 36 imorgon och börjar känna att det händer saker i kroppen. Har börjat få en del mensvärk i både mage och ryggen och även mycket mer ont i ljumskarna och som att det drar ner mot underlivet. BM sa att bebis håller på att tränga ner vilket antgaligen är anledningen till de känningarna. Han ligger med huvudet ner och hon trodde även att han är fixerad. Känns så sjukt att han snart kan vara här. Har även jobbat klart nu också, skulle egentligen jobba även denna vecka men dragit på mig nån liten förkylning.

• RH93
    JessicaJKM skrev 2022-10-07 17:40:22 följande:

Jag skulle ha jobbat till den 14onde men fick sjukskriva mig redan den 29 pga foglossning, yrsel och högt blodtryck :') min lille pojk har fixerat sig så han ligger då och trycker ner i bäckenet sådär omysigt så man har sjukt ont i ljumskarna och höfterna. Nästa vecka ska jag på sista ultraljudet och även planering inför förlossningen äntligen då jag måste förlösa i en annan stad pga högt bmi.

Usch då, va jobbigt. Skönt att få en plan inför förlossningen i alla fall. Är det långt att åka?
  • RH93

Är det någon som börjat packa bb-väska ännu eller vill dela med er av vad ni planerar att packa? :) jag har börjat fundera och packa lite till bebis bara. Läst massa listor men alltid kul att höra vad andra tänker. 

• RH93

Grattis till bebis emphz :D skönt att ni båda mår bra.

Svar på tråden Gravid med bf november 2022