Gravid med bf november 2022
Barnmorskan trodde att det va sammandragningar eller kanske växtvärk. Hon sa dock att man ska ju inte ha smärtsamma sammandragningar såhär tidigt. Ska ta urinprov och kolla för uvi också, men det tror jag inte det är. Särskilt inte nu då det typ har försvunnit.
Gällande fosterrörelser känner jag ganska oregelbundet skulle jag säga. Nån dag va jag orolig över att jag inte kände alls annars brukar det komma någon liten buff då och då, men är inte supermycket ännu. Försöker tänka att det är helt normalt i dom här veckorna. Vad jag läst kring att ligga på rygg är det helt okej om man bara vilar en stund, men man bör inte sova på rygg sista månaderna.
Vi har haft namn bestämt sedan innan jag blev gravid haha. Det har blivit ett lite mer poppis namn, men är absolut inget som alla heter. Jag vill gärna inte ha något supervanligt namn, men i det här läget kommer vi inte byta ändå då vi redan kallar bebisen för det namnet och det känns väldigt bra. Viktigast är ju att man gillar det själv såklart :)