• RH93

Gravid med bf november 2022

Värmekudde skrev 2022-05-04 15:03:58 följande:

Ja jag kontaktade bm igår och ska få testa lergigan. Får se om det blir bättre! 

Va bra. Hoppas det hjälper Glad
  • RH93
    Grodan90 skrev 2022-05-15 09:18:06 följande:

grattis till alla som fått bra besked på kubHjärta
    Jag var på kalas igår och la mig för att vila efteråt, då kände jag bebis tydligt en lång stund, den hade gympa i magen. Har bara känt den ett fåtal gånger innan men denna gången var det ingen tvekan om att det var bebis! Bästa känslanHjärta

Får man fråga hur det känns, alltså hur vet du att det är bebis du känner? :) jag är i v15 nu och längtar så mycket efter att känna något. Ibland glömmer jag fortfarande bort att jag är gravid. Är första barnet så har liksom ingen referensram.
  • RH93

Hallå :) vet inte om någon är kvar här längre eller om alla flyttat till fb.

Vi var i alla fall på RUL idag och fick se en välmående liten bebis. Fick också veta att det är en liten pojke Hjärta  Det kändes så otroligt mer verkligt att det lever en liten människa där inne när jag fick veta det och blev helt rörd. Har också senaste par veckorna känt lite diffusa rörelser i magen och är lika häftigt varje gång. Längtar efter de riktiga sparkarna. Moderkakan låg i bakvägg så det borde inte dröja allt för länge.

Hoppas ni andra mår bra {#emotions_dlg.flower}

• RH93

Håller med er om att det kändes långt till RUL från KUB, även fast jag tycker veckorna tickar på fort.
    Jag va inte alls säker på i början vad jag kände för rörelser, inget som känns som typ fladder eller så som andra beskriver. För mig känns det mer som att något ramlar runt där inne eller att det rör sig från en sida till en annan typ. Lite konstig känsla haha.

Jag är i vecka 20 nu (19+5) men man börjar väl med RUL redan från vecka 18 så det borde gå bra att se för dig Bebis2021 tänker jag.

• RH93
    Holy93 skrev 2022-06-22 07:48:28 följande:

Har rul idag (19+1) och är såå nervös. Jag är 99% säker på att jag får en pojke till, så könet känns nästan onödigt att behöva kolla på Drömmer 
    Men så nervös ifall att något skulle vara fel, man oroar sig ju för det minsta och man kommer ju tyvärr fortsätta oroa sig för sitt barn tills man ligger i graven Skrattande

Ja det är nästan omöjligt att inte oroa sig. Lycka till och hoppas det blir en fin stund Solig
  • RH93

Igår var vi iväg och köpte babyskydd och beställde vår vagn, som vi ska hämta upp i butik lite närmare förlossningen. Det kändes så stort och kul, något jag sett fram emot länge. Det blev besafe izi go modular, jag var egentligen inne på en helt annan men min sambo hade kollat upp att den hade bra betyg i säkerhetstest. Sen tog vi bugaboo donkey 5 i marinblå, hade inte alls tänkt på den färgen tidigare men gud så annorlunda allting ser ut och känns i butik.

Är det nån annan som börjat inhandla saker eller planerar? :) jag känner att tiden går så fort att jag inte hänger med och gillar att planera saker långt i förväg om jag kan. 

• RH93
    JessicaJKM skrev 2022-06-28 17:22:34 följande:
    Jag har inhandlat en hel del, massa kläder, spjälsäng, barnvagn (blev en NXT90) och så fick jag ett babyskydd gratis av en kollega så det var skönt att spara lite pengar så, nu inhandlar jag mest småsaker som ska stå på skötbordet och bra och ha saker till lille pojken som kommer :)
    Va roligt. Va sugen på den vagnen också, så fina! :) 
    Får man fråga vad för saker som är på din "bra-att-ha-lista"? Jag känner mig lite stressad över vad man faktiskt bör köpa innan, känns som att jag kommer köpa allt för att jag inte vet och slösa massa pengar haha.
  • RH93

Elimil: ja dom är verkligen dyra nya, men riktigt skön att köra tyckte jag och såklart praktiskt med två små :) finns säkert begagnade i mycket bra skick så hoppas ni kan hitta nåt som passar!

Åh såklart kul att få köpa lite flickkläder. Jag är också sugen på att köpa massa nya kläder fast jag har fått massor från släktingar som fått pojke i november också tidigare så kommer ha mycket för rätt säsong också. Men alltid mysigt att få köpa lite nya saker ändå :)

• RH93
    Värmekudde skrev 2022-06-30 20:22:57 följande:

Hade vårt gender reveal i helgen och fick veta att vi ska få en liten flicka! Har hela tiden trott att det var en pojke för alla har sagt att jag har en ?pojkmage?. Såå kul nu när vi vet könet det känns så verkligt! Och hon sparkar för fullt i magen vilket är så mysigt!!Hjärta
    Vi var nyligen och tittade på barnvagnspaket. Lutar åt bugaboo men det känns som ett stort beslut så ville fundera i några dagar innan vi beställer. 

Fick frågan nu från barnmorskan vilka tre sjukhus jag vill lista mig på och det känns så svårt det också. Någon mer som bor i Stockholm? 

Grattis till er lilla flicka :) 

Vi valde KS Solna då jag dels hört bra om dem från flera personer (varav en blivit rekommenderad dit av en läkare hen kände) och är enklast för oss att ta oss dit kände vi. Vi har egentligen tidsmässigt lika nära till alla förutom Huddinge och Södertälje. Vi ville dock undvika trafiken inne i stan så därav gick SÖS bort. Sedan va jag inte jättesugen på Danderyd då dom nyligen haft typ 25 barnmorskor som slutat pga arbetsmiljön och såg i en artikel nyligen att dom trots nya anställningar ligger mest back i personal, KS Solna hade fått in lite fler. Som andrahandsval tog vi BB Stockholm. Jag är dock såklart förberedd på att man kan hamna vart som helst. Har hört mycket gott om södertälje men känns tyvärr lite långt bort, typ 40 min med bil för oss om det inte är mycket trafik.
  • RH93

Har under veckan haft ganska rejäla smärtor i magen, som jag inte alls känner igen sedan tidigare. Är i vecka 22+3 idag. Det började lite smått först korta stunder och kändes mest obehagligt, sedan har det eskalerat till att det blev så fort jag rört mig i princip. Har även känt av det när jag ligger eller sitter still. Det är långt ner i magen, typ precis ovanför underlivet. Ibland känns det som att det spänner och drar mest. Ibland känns det mer som att det krampar ihop en kort stund. Ibland känns det mer som en tryckkänsla och att det är tungt där. Trodde först det va sammandragningar, men själva magen blir inte hård eller spänd. Igår var jag lite mer rörlig och gick en del och badade trots att jag kände av magen en del. Sedan under kvällen samt idag har det känts bättre så misstänker att det kanske handlar om att jag legat stilla för mycket och att det möjligtvis är foglossning? (Har googlat mig grön och tänkte ringa barnmorskan imorgon). Blir så nojjig över att inte göra nåt som är farligt för bebis.

Är det nån som känner igen detta eller vet vad det kan vara?

Svar på tråden Gravid med bf november 2022