Dunderthunder skrev 2022-03-12 15:38:28 följande:
Vilka frågor har jag inte svarat på?
Ja, har du besvarat några frågor alls?
Här kommer de igen
Padirac skrev 2022-03-12 11:53:01 följande:
Intressant att du vet att jag kommer att svara tvärt emot dig på frågorna jag ställer..
Jag anser att det är den ryska regimen i Kreml och Putin som är ansvarig och det är alltså tvärt emot vad du anser enligt dina egna ord. Du kan alltså inte heller utveckla dina tankar och skriva rakt ut vad du menar är 'den sanna problematiken'
Det är också intressant at du menar att jag både viklar ditt budkap och inte kan läsa utanför ramarna - hur ska du ha det?
Oavsett vilka globala perspektiv som finns så förändrar det inte saken att det finns ett tydligt ansvar för det jag frågar dig om.
Vem är ansvarig för krigsbrotten som begås av ryska stridande trupper i Ukraina?
Vem är ansvarig för att ha invaderat och attackerat sitt grannland Ukraina?
Vem är ansvarig för den ryska auktoritära neo-fascistiska regimen i Ryssland?
Så eftersom du inte vill besvara de mycket enkla frågorna så frågar jag om du kan redogöra för det du kallar 'den sanna problematiken'? Vad är detta och vilket av de olika globala perspektivern som finns menar du är kärnan i det du kallar 'den sanna problematiken'?
Ska jag våga hoppas att du kan besvar denna helt öppna fråga som du själv lyft men inte vill redogöra för din uppfattning om?
Padirac skrev 2022-03-12 11:57:13 följande:
Har du?
Du skrev ju nyss att du inte ville svara?
"Vad jag anser om din frågeställning är inte relevant, för hur jag än kommer att svara så kommer du tycka precis tvärtom, även fast jag skriver saker du kommer att hålla med om. "
Kläm nu ur dig vad du inte vågar säga om 'den sanna problematiken'
Padirac skrev 2022-03-12 12:32:31 följande:
Vad menar du - du har inte besvarat de tre mycket enkla frågorna, inte alls.
På vilket sätt menar du att kriget ui Ukraina beror på 'det globala icke fungerande acceptansen/förståelse/ovilja av samarbete/kunskap/insikt/förståelse för att någorlunda försöka fungera tillsammans'
Vilka politiska globala organ har inte Ryssland fått vara del av?
Vilka ekonomiska globala sammanhang har inte Ryssland fått vara del av?
Vem har inte förstått eller haft insikt eller samarbete med Ryssland i fråga om vad?
Vet inte alla att Ryssland är en förtryckarregim som vill återupprätta 'the evil empire' och dela upp världen mellan sig och andra politiska/ekonismak stormakter för att skapa en multipolär kamp om makt, pengar och människor?
Det verkart mer än tydligt att Ryssland nu möts av andra starka politiska/ekonomiska makter och då har du fräckheten att säga att det saknas insikt och förståelse för hur Ryssland fungerar och vad de vill åstadkomma.
Jag trodde tidigare att du blandade ihop ursäkt och orsak, nu tror jag att du också blandar ihop förståelse med godkännande.
Ryssland har fått den kamp med den större delen av resten av världen som de aspirerar efter - elelr ser du att resten av världen i insikt, förståelse, samarbete och välvilja skulle låta krigsbrott, folkröttsbrott och mord vara OK för att Ryssland inte har behandlats som den enda makthavaren i världen?
Utveckla vad du menar med sina ord om 'exempelvis det globala icke fungerande acceptansen/förståelse/ovilja av samarbete/kunskap/insikt/förståelse för att någorlunda försöka fungera tillsammans' om du vill förtydliga varför du förminskar Rysslands absoluta ansvar för krigsbrott, mord och folkrättsbrott.
Padirac skrev 2022-03-12 14:34:26 följande:
Har du något material du vill hänvisa till för din uppfattning om varför det blivit krig som du inte vill eller vågar dela med dig av?
Det direkta skälet till att Ryssland invaderat Ukraina och startat ett krig är att Putin är Rysslands president och att han har en del förvrängdra uppfattningar och föreställningar som omfattar rysk imperialism, fascism och megalomani tillsammans med ett förakt för mänskilga värden och internationell rätt.
Peka gärna på var du besvarat frågorna - jag har i ett tidigare inlägg citerat allt du skrivit som inte var OT eller inte alls nämnde någonting om några skäl ...