Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Etiskt inget alls och mer ännu.
Nope, men det du skriver betyder detta och då stödet ifrågasatts och att inte förstå krig så blir man inkallad
Det är något som är allvarligt fel här, något har gått sönder.
Och nej, inga personangrepp, utan en observation om hur vi ska agera så att nassen putin får fri väg.
Men du påstår annat, och det är då man inser något gått sönder och att det troligtvis finns en alternativ agenda.
Du behöver inte längre vara anonym, vi alla vet redan vem du är.
I en del länder inkallas människor till väpnad tjänst mot sin vilja. Det är ett faktum, men jag ser det inte som moraliskt rätt. Där anser jag att Sverige har ett bättre system med möjlighet till vapenfri krigsplacering om man ansökt om det och fått de godkänt. Moraliskt anser jag inte att ofrivilliga är skyldiga att lyda någon stat i världen som vill tvinga en att döda och riskera sitt liv vid fronten.
Jag tror som sagt inte att varken Ryssland eller Ukraina har möjligheten att söka och få vapenfritt och jag hjälper gärna individuella vapenvägrare från BÅDE Ryssland och Ukraina. De som VARKEN vill dö/dödas för putter-regimen eller för Zelenskyj-regimen-som inte vill ha med kriget att göra.
Jag talar, vad gäller vapenvägrarna, inte om stater. Jag talar inte om politik, inte om att föra krig eller ge upp, inte om det kollektiva. Jag talar för de individuella vapenvägrarnas sak, och vill att individer som inte vill vara med i kriget skall slippa detta.
Du idiotförklarar mig för att jag inte ställer upp på krigets logik, att jag tänker utanför boxen och utanför cad media och politiker kommer med, Jag vögrar ställa mig bakom krigets logik-och jag ser det från individens perspektiv, inte statens.
Jag är på den lilla människans sida mot maktens män vare sig dessa finns i Moskva eller Kiev eller någon annanstans.
Har du militär utbildning ? Jag har det, för innan jag sökte vapenfri placering (och fick min militära placering utbytt mot placering i civilförsvaret) gick jag gruppbefälsutbildning i infanteriet.