-
Meddelande borttaget
-
Intressant att det tar stopp när vi alla vet vad pacifism innebär för Sverige och hur vi helt garanterat bli invaderade och hur vi bara ska lägga ned vapen och acceptera det folkmord som sen skulle följa.
Pacifism låter som en väldigt vacker men sjukligt naiv tanke.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-13 12:38:07 följande:
...
Nej, jag vill inte ha rysk militär här, ..
Dock är ditt förslag om pacifism som helt garanterat leder till just detta.
Så du kunde ha lurat mig.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-14 12:54:07 följande:
Jag tänker inte hindra dig från att döda med vapen, men själv bär jag inte vapen. Jag tänker inte hindra dig från att bära vapen. men du kan inte tvinga mig att göra det. Jag är garanterad vapenfritt av staten då min ansökan om det godkändes.
Pacifism är både vackert och tillämpbart. Många individer tillämpar det redan idag, bla många på båda sidor i Ukraina-kriget. Bevisligen går det alltså att tillämpa det.
Även dina försök och lägga det på mig, så står vi här med att din idé innebär putin kommer till oss och där det är helt garanterat att pacifism är ett sätt att ett folkmord sker och ändlösa våldtäkter på män, kvinnor och barn.
Det som jag finner mest komiskt, det är att det går säga det du gör, men inse hur sjukligt naivt det är och att man slutet på dagen måste försvara sig.
Det är därför vi alltid kommer till samma punkt och att det ser ut som du vill putin ska komma hit, för han kommer ju aldrig bry sig om din idé och älskar att du har den.
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-14 12:57:13 följande:Nej, för jag uppmuntrar till pacifism på individnivå, Jag säger inte att ukrainska staten skall lägga ned vapen som stat samtidigt som ryska staten fortsätter använda sina vapen.
Däremot stöder jag individer på båda sidor som väljer att inte strida-vilket ger mindre skala på striderna.
Dvs då de 650 000 + de 60 000.
Du är rätt komisk när du tror dom är pacifister.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-15 13:24:45 följande:
Nej Jag vill att putin skall avsättas inom Ryssland och inte komma hit. Ju fler som inte strider på båda sidor , ju färre mord och våldtäkter. Hade de 650 000 stridit för Ryssland hade fler mord och våldtäkter begåtts, för då hade Rysslands krigsmakt varit ännu stakare.
Dessutom begår i krig inte sällan också den egna sidans soldater mord och våldtäkter på egna civila. Krig förråar och det ger psykisk obalans.
Det spelar väl ingen roll vad de 650 000 har för motiv? Huvudsaken att de inte är med i kriget och gör putin ännu starkare.
Din pacifism och hur du inbillar dig putin kommer lägga ned sina vapen är en abnorm nivå av naivitet.
Försöker du jämföra systematiskt(Och troligtvis beordrade också.) misshandel, tortyr, avrättningar, våldtäkter på män, kvinnor och barn, men den "normala" problemen i krig.
Sade du inte att du kunde sånt här, och igen står vi vid en punkt där du ursäktar dessa hemska saker som är i en otrolig stor omfattning och med vad du tror egna gör.
Varför rycker du ut till försvar för putin med alla dessa hemskheter de håller på med, och din pascifism är ju bara börja på folkmorden och våldtäkterna.
Har du inte hängt med alls vad ryssen gör historiskt och tex i Ukraina?
För hade du vetat, så hade du inte rykt ut till försvar.och på något vi vet är så mycket större.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-15 18:25:00 följande:
Du läser ju inte ens mina inlägg innan du svarar . Du har ju inte ens läst en enda mening i mina inlägg, för du påstår att jag har skrivit saker jag aldrig har skrivit. Jag har ALDRIG SKRIVIT att jag förväntar att vladimir putin lägger ned vapnen, DÄREMOT att jag hoppas han avsätts, och at jag stöder individuella ryska medborgare som vägrar strida för putins regering.
Jag har ALDRIG SKRIVIT att den egna sidans soldater begår så mycket våldtäkter och mord som angriparen-långt därifrån. Däremot nämnde jag att i krig händer det också att den egna sidans soldater våldtar och mördar egna civila- men inte ens i närheten av den omfattning angriparen gör sig skyldig till dessa handlingar-
Jag har aldrig ursäktat något alls.
Jag har aldrig försvarat vladimir putin. Tvärtom har jag tydligt kallat honom både för att var alögnare och mördare,
Det är samma sak var gång och hur din idé luftas, och där du inbillar dig putin skulle lägga ned vapen och hur den idé är rena drömmen för putin och hur den idé också innebär putins minions kommer hit med folkmord, våldtäkter, summariska rättegångar och avrättningar osv...osv...osv...
Och ska vara helt ärlig med dig, kommer aldrig sluta påpeka detta.
DU skulle ha läst om vad pacifism ledde till på dom där öarna, för det är exakt vad som kommer ske här och alla andra ställen som putin går igenom.
Jo, jag vet att du säger du ingen vatnik är, men ändå ser man det skimra igenom i varje inlägg och en idé som ptuin skulle fullkomligt älska.
Kommer upprepa detta i evigheter, så folk förstår att lägga ned vapen funkar inte mot en maktfullkomlig nazist.
Utan att lägga ned vapen är kanske inte just du som dör som lägger ned vapnet, men många kommer dö pga av det och helt säkert bra mer än om de hade försvarat sig.
För det är var historien i Ukraina berättar för Ukrainarna, att när ryssen kommer så mördar dom oss i mängder som liknar folkmord.
Hur kan du inte veta såna här saker?
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-16 11:50:39 följande:
Jag tror att du ljög avsiktligt nu. Du skrev ju att jag säger att putin kommer att lägga ned vapnen när jag tydligt skrev att jag vill att han ska avsättas. Jag tror inte att han lägger ned vapnen, men han kan bytas ut.
Jag förespråkar inte den "pacifismen" att Ryssland fortsätter använda sina vapen och Ukraina som stat lägger ned sina. Däremot att enskilda individer vägrar strida-även på ryska sidan.
Jag har varit mycket tydlig med att jag tycker att putin är en förbrytare/mördare / och lögnare och bör bort från makten..
Om många på båda sidor lägger ned vapen dör färre, inte fler.
Det är ca 650 000 ryska medborgare och kanske 60 000-100 000 ukrainare som vägrat strida. Om alla dessa på båda sidor var i strid skulle kriget var större och fler dö.
Det är din idé som vi alla vet om, och som jag segt från sekund ett är nonsens och kommer aldrig ske.
Din idé kommer ju få putin hit, försöker du nu låtsas om att det kommer inte ske.
Och de som flytt har inte flytt för de vägrar vapen
Varför skriver du om din extrema naivitet om krig för?
Undrar för den är så irrelevant här.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-17 14:58:28 följande:Du gör halmgubbar hela tiden -dvs den klassiska taktiken att i stället för att bemöta det debattmotståndaren faktiskt sagt så påstår man att hon/han har sagt något annat och "bemöter det" i stället..(En del gör så när de inte har argument mot det hon/han faktiskt säger.inte särskilt respektfullt/ god debatt-ton som jag tycker.)
Och ändå ger du en idé som innebär att vi kommer få hit putin som kommer, tortera, mörda, våldta och säkert etniskt rensa ut stora delar av befolkningen.
Intressant faktiskt.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-19 14:18:46 följande:Fullständigt fel påstått. Du vet inte om jag har någon idé eller vad den i så fall skulle vara, eftersom du inte har läst, eller läst utan att tänka igenom, vad jag ville ha sagt i mina poster. Jag gjorde misstaget att haka på diskussionen igen, fast jag skrev att jag skulle sluta. Men jag avslutar diskussionen med dig. Du har inte så stor respekt för debattmotståndare som jag försöker visa andra.
Svårt och ha respekt med en som har ett förslag som kommer innebära putin i vårt knä.
Och det är naiviteten som är problemet när du luftar vapenvägra och att det skulle funka.
Det du säger är lite som att jag skulle vinna jackpot på lotto och inte ens spela, det sker bara inte
-
nattuw skrev 2024-10-19 21:04:30 följande:Ingen vill bli beskjuten av artilleri. Men när verkligheten knacka på dörren i form av en despot med onda avsikter och alla tänker som dig vem skall då beskydda dig och din familj?
Det du förespråkar innebär en fullständig underkastelse där en aggressor efter eget gottfinnande kan ägna sig åt etnisk rensning.Den som sagt de vägrar skydda sina nära och kära?
Det är märkligt vi har en användare som har idéer som betyder vi ska lägga oss platta för en nazist.
Vars enda intresse är att göra etnisk utrensning, det är här jag inser det är en vatnik.
En annan komisk sak är att de som flytt ryssland som inte vill dö i ett menlöst krig för en envåldshärskare.
De ska tydligen vara pacifister, om ens 1% är pacifister skulle jag förvåna mig över, och även vapenvägra.
Och ska vi komma in på når långt över komiken, det är hur 60000 svårt krigströtta i fronten och utan avlösning skulle vara pacifister.
Ja, jag kan bara dra en slutsats, och det är att användaren tror inga vapen är ett skydd för ett land.
Och det är där den riktigt intressanta frågan uppstår och hur kan någon vara så naiv eller är det medvetet och vatnik?
För tyvärr så tyder allt på den punkten.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-20 14:38:52 följande:
Jag tackar i alla fall för att du har en i mitt perspektiv bättre ton i debatten med fokus på sakfrågor än k. Min familj skulle jag om möjligt försöka hjälpa att komma långt från stridsområdet om krig här vore fallet.
Du bortser helt ifrån att jag stöder de 650 000 ryska medborgare som lämnat Ryssland för att undgå mobilisering. Jag stöder alltså de som inte vill ställa upp som angripare.
Fåtal av dom är pacifister
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-20 14:50:42 följande:Och förresten: Hur ser din egen krigsplacering ut? Vad är din befattning?
Och vore du beredd att anmäla dig som krigsfrivillig till Ukraina?
Du frågar den ofta när det går trögt för dig.
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-21 11:50:10 följande:
Jag var intresserad för att jag ville veta mer bakgrund till dina argument, varför du skrev som du gjorde,
Själv gör jag ingen hemlighet av att jag krigsplacerats i civilförsvaret och skulle kunna arbeta med t,ex. brandbekämpning, livräddning och andra praktiska saker. En liten enskild kugge i det systemet, som t.ex jag, är inte främmande makt intresserad av. Däremot kan främmande makt vara intresserad av vissa nyckelpersoner med centrala uppgifter.
Sedan kan jag tillägga att eftersom långt fler ryska medborgare än ukrainska undvikit mobilisering så medför detta att individer hoppar av dödandet inte "obalans" till förmån för rysk militär, utan snarare mindre omfattning på kriget och därmed färre dödade i detta,
Vad i sekretessbelagt är det du inte förstår?
Och när du är såpass aggressiv och vilja veta krigsplaceringar, för detta är ju inte första gången heller, så är det för främmande makt ditt intresse är så stort?
-
Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-21 13:33:40 följande:Just med dig så har jag åtminstone tills vidare avslutat denna diskussion.
Dock har frågan återkommit många ggr från dig och när du känner det är jobbigt i diskussionen och i hur folk ska avslöja krigsplacering och att de ska åka till Ukraina och försvara där och annars så verkar vi vara fulla av nonsens.(Ja, det är faktiskt så det känns om när du levererar denna.)
Dock ställer vi så gärna upp med skattepengar, och detta för ett krig här kostar så extremt mycket mer att även om vi skulle x10 det vi lagt redan, skulle se ut som kaffepengar i jämförelsen.