kulturenskaleva skrev 2022-02-28 17:22:43 följande:
"Även Aftonbladet m.m. skrev om detta, inte alls länge sen att människor där vill fortfarande ha val men att det kommer enligt väst bli riggad och olagligt precis som de säger valet i Krim var.
Jag skrev detta på Aftonbladets inlägg på facebook och jag blev blockerad från deras sida! Kan ni förstå det?! Jag!
Jag som är därifrån och har aldrig någonsin sagt något kränkande eller hotfullt.
Bara berättat vad människor där egentligen tycker och vad jag har själv sett och hört.
Jag växte upp där och spenderat varje sommar och nästan varje vinter där i många år. Alla mina kommentarer blev borttagna och jag blev blockerad från deras sida.
Så hur ska ni i väst få ta reda på sanningen? Vad kan vi från Ukraina eller Ryssland göra för att visa er sanningen när våra post, video, foto, kommentarer blir borttagna?!
Nu på samma artiklar har de bara kvar kommentarer som håller med dem. Hur är det demokratiskt?! Var är yttrandefriheten?? Och vem är det då egentligen som jobbar med propaganda?!
Ryssland fick sanktioner på sanktioner bara för att de försöker skydda sina egna människor.
Ukraina slutade aldrig kriga mot de rysktalande där utan detta har pågått i 8 år.
I år blev det prat om NATO och Putin sa ingen mer NATO vid deras gränser."
Nazisttysklands flagga i en shoppinggalleria i modern tid i Ukraina.
www.timesofisrael.com/staircase-in-ukraine-mall-decorated-with-giant-swastika/
Nej, Ryssland utsätts för sanktioner för att de invaderat ett annat land. Trots att de sagt att de inte skulle göra det. Och dessutom fortsätter att ljuga för sitt eget folk om vad de håller på med!
Så länge du refererar till en så opålitlig nation som Ryssland så kommer ingen ta dig på allvar.
Om du vill bli tagen på allvar får du hitta en oberoende organisation som Amnesty eller Röda korset och se vad de säger.
Putin skall inte lägga sig i vilka länder som går med i NATO. Med sin invasion visar han ju tydligt varför NATO behövs.