Flash Gordon skrev 2023-01-24 14:11:54 följande:
Och ändå bygger hel din argumentation på att Putin hittar på hotet från Nato.
Kermit1561 skrev 2023-01-24 13:46:26 följande:
Och tyvärr innebär det att det knappast kommer att bli någon längre fred så länge ryssland har en auktoritär regim,
Ja, du tror stenhårt på att allt detta beror på att Ryssland har en auktoritär regim och hade inte Putin och regimen funnits hade inte konflikten funnits.
Vad är det ens du vill med alla dina inlägg? Jag är uppriktigt förvillad.
En autoritär regim som hittar på ett hot från Nato och USA, kryddat med att skydda ryssar i andra länder, för att skydda sin egen makt. Det är din analys?
Det har aldrig slagit dig att hotet och känslan av orättvisor mot landsmän i andra länder är genuint i Ryssland?
Som jag skrev, putin hittar på en massa hot för att det gagnar han regim, det är inget han tror på, det är ett medel för att säkra sin makt. Och det är inga tokerier, eller nått putin hittat på själv, det är tvärtom vad en rationell auktoritär ledare har lärt sig av historien att det fungerar.
Som jag skrev Erdogan gör samma sak, han håller just nu på att blåsa liv i konfliktern med grekland, men du tror att det beror på att turk-cyprioter genuint känner sig hotade?
Läs på, läs lite historia, det putin (och erdogan) gör är sådant som gjorts förr av auktoritäraledare. Det behöver inte ens vara rysk, turkisk eller grekisk historia. Det konstiga är att folk går på det gång på gång.
Kina skulle kunna köra samma race, hävda att deras landsmän behandlas illa och att de därför måste intervenera. Skule du köpa det också?
Tror du putin skulle acceptera att kina invaderade en bit av ryssland där det bor kineser för att de tyckte att de behandlades illa?