Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Otrohet... trött på höra

Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 15:04:22 följande:
    Naturlagarna gäller ju alla. Det där andra resonemanget du för tror du nog inte ens på själv.
    Svek och lögner är ingen naturlag det är ett val vissa gör som andra inte gör.

Det andra resonemanget är ju ganska självklart för om du inte kan stå för dina åsikter inför din partner så betyder ju det att du inte tror på att de kommer hålla.

Du påstår ju att din otrohet är jättebra för både dig och din partner, du påstår att alla vill knulla runt med andra än sin partner... om det stämmer så borde ju din partner hålla med om det... varför håller du då det hemligt för dina partner?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rätt till sin sexualitet) skrev 2022-02-23 16:41:18 följande:

De vill göra det för de har rätt till sin kropp och sexliv. 

Men de har inte rätt att svika och förnedra sin partner.

Att du äger din kropp ger dig inte rätt att göra vad du vill mot andra med din kropp.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 16:39:32 följande:
    Jag säger en sak och du översätter det till något helt annat. Då blir resonemanget helt meningslöst tyvärr. Jag tror du har för mycket ilska i dig för att kunna resonera kring dessa saker utan att det blir osunt för dig.

Kanske du har haft en upplevelse av otrohet som du behöver prata om med någon professionell?
    Ok, förklara då vad du menade med ditt resonemang?

Om det du säger stämmer borde väl din partner hålla med dig eller?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 16:57:20 följande:
    Resonera med ilskna personer är omöjligt tyvärr. Ha en fin dag och försök tänka mer positivt.
    Jasså, jag bad ju dig förklara vad DU menade med ditt resonemang. 

Om du sitter och påstår att andra misstolkar det du skriver men när du ombeds förklara vad du menade så vill du inte göra det så kan man ju lätt tolka det du helt har jävligt svårt att förklara dig och snackar bort det med att andra bara inte förstår.

Frågan är ju ganska enkel.... om det du säger stämmer bode väl din partner hålla med dig?

Ska jag tolka ditt slingrande som att du helt enkelt inte tror att hon kommer hålla med dig? 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rätt till sin sexualitet) skrev 2022-02-23 17:20:04 följande:
    Såklart det kan vara tråkigt men det finns ingen lag som säger att man inte har rätt att vara otrogen 
    Finns ingen lag som säger att du inte får tränga dig i köer heller , men prova och träng dig i en kö och sen hävda att det får du minsann göra så för att du äger din kropp, så det så... och se hur bra det går?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:14:06 följande:
    Absolut. Att försöka resonera med personer i ett aggiterat tillstånd är meningslöst. Man får vänta tills det går att resonera som vuxna människor. Tyvärr är otrohet för vissa rätt känsloladdat vilket gör att det är nästan omöjligt att resonera vuxet och balanserat med dessa. 
    På vilket sätt menar du att be någon förklara vad hen menade med sina inlägg är detsamma som ett "aggiterat tillstånd"?

På vilket sätt menar du att fråga någon om han tror att hans partnern kommer hålla med om hans påståemden är detsamma som att vara i ett "eggiterat tillstånd" ?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:32:53 följande:
    Du är inte dåligt tröttsam. Monogami är inte ett naturligt sätt att leva men många går på den myten och gör tappra försök. Speciellt när man blir förälskad har man en stor förmåga att ljuga för sig själv och för sin partner med löften om trohet, evig kärlek och en massa annat trams. När livet kommer ifatt är det inte så himla enkelt för alla att bryta upp från tryggheten och vara ärliga med att detta är inte kul längre och då blir det lätt att man skaffar lite frihet vid sidan om och självklart räknar man inte med att inte bli upptäckt. I det stora flertalet fall blir det ingen upptäckt och allt är frid och fröjd det är bara i de fall där någon blir upptäckt som det tar hus i helvete. 

Personligen har jag aldrig gått på den kyrkliga dumheten med monogami utan har i hela mitt vuxna liv haft flersamma relationer och för att reta upp dig ännu mer så skulle jag aldrig tala om för någon att deras partner har någon vid sidan om då jag vet att detta bara leder till gråt och ilska helt i onödan.
    Är Molly tröttsam för att hon inte håller med dig menar du?

Bara för att DU påstår att människosläktet som helhet inte är monogam bara för att du själv inte är det så betyder ju inte det att det är fakta eller hur?

Och frågan Molly ställde är ju ganska relevant... för om man nu inte anser sig vara monogam, varför går man då öht in i ett monogamt förhållande och låter sin partner tro att man är monogam?
  • Anonym (sådär)
    Dirtyminded skrev 2022-02-23 17:25:05 följande:
    Asså, inte för att vara sån, men man har väl alltid rätt att göra egna val, oavsett hur moraliskt förkastliga delar av samhället må tycka att de är? 

Att "göra" något mot någon annan, i den bemärkelse att det klassas som ett sexualbrott alternativ fysisk misshandel, är naturligtvis inte lagligt.

Men att "göra något" mot någon annan, genom att genomföra en sexuell akt med en tredje person, i samförstånd och med samtycke, torde knappast vara olagligt, så det har man då, per definition, rätt att göra. 

Rent juridiskt skulle man kanske kunna hävda kränkning, men det är ett uppsåtligt brott, vilket skulle innebära att den otrogna partnern gjorde det just i syfte att kränka sin partner. 

Men har man på något sätt valt att hålla sin handling hemlig så torde uppsåtsrekvisitet vara svårt att uppfylla... Obestämd

Så, summa summarum, jo... i Sverige, och större delen av den "fria världen" har man faktiskt rätt att svika sin partner... 
    Absolut, man KAN bete sig omoraliskt om man vill, men sen får man ju oxå ta konsekvenserna för det och en av dem är att andra kommer kritisera ens agerande och tankesätt.

Det man inte kan påstå är att man kan göra precis hur man vill mot vem man vill och slippa ta konsekvenserna för det och slippa få kritik. 

Summa sumarum, ja i både Sverige och ALLA länder på planeten så kan man själv välja vad man vill göra, men sen får man ju ta konsekvenserna för det
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:46:10 följande:
    Märker du inte själv att du är helt utan förmåga att ta till dig vad andra försöker förklara för dig. Du är helt enkelt för påverkas av ämnet för att tänka klart och ha viljan att förstå och då är det självklart helt meningslöst att försöka ha ett vuxet resonemang med dig för du har i ditt känslomässigt påverkade tillstånd tillgång till någon som hälst kognitiv förmåga utan är helt i känslornas våld. 

Tänk dig gärna liknelsen med Bruce Banner och Hulken. Det är Bruce Banner man kan göra vuxna samtal med det kan man inte med Hulken och i det är rätt uppenbart att du inte har förmågan att vara Bruce Banner när man talar om otrohet och med detta är det alltså ingen idé att försöka föra ett resonemang med dig.
    Yada yada yada... mycket irrelevanta känsloargument med inga sakliga svar på enkla frågor (precis som din kompis), Frågorna var....
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 17:39:03 följande:
    På vilket sätt menar du att be någon förklara vad hen menade med sina inlägg är detsamma som ett "aggiterat tillstånd"?

På vilket sätt menar du att fråga någon om han tror att hans partnern kommer hålla med om hans påståemden är detsamma som att vara i ett "eggiterat tillstånd" ?

• Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:54:59 följande:
    Om du bemödade dig med att läsa och inte bara reagera så skull du inse att du redan för länge sedan har fått svar på din tramsiga frågor. Som redan nämnts så sök hjälp för dina trauma knutna till otrohet för du kan inte må bra i din frustration.
    Vad var det jag missade menar du?

Det enda du snackade om var dina egna subjektiva åsikter om vad du anser om mig, men du svarade ju inte på en enda fråga jag ställde.

Vore det inte bättre om du diskuterar sakligt? för även om dina åsikter om mig säkert är jätteintressanta för dig så tillför ju det inte ett dugg till det som diskuteras och jag personligen skliter ju fullkomligen i vad just du tycker om mig Eva Flört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:58:51 följande:
    Att det är det naturliga är det ingen tvekan om. Vi är primater i grund och botten. Det är helt enkelt så vi är genetiskt kodade allt annat är bara trams.

Skrev redan tidigare att man blir lögnare när man blir förälskad så vad är det du inte förstår i detta.
    Fast det är ju fortfarande inget svar på frågan....

Om det nu är så som du påstår, varför är man inte ärlig med det inför sin partner?

Om man inte är monogam, varför går man öht in i ett monogamt föärhållande?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:10:30 följande:
    Men jösses. Har du inte fattat något. Man ljuger sig blå både för sig själv och för sin partner i början av en relation och säger det man tror att en partner vill höra och sedan har man målar in sig i ett hörn. Det är helt naturliga mänskliga beteenden vilket sedan blir ett problem när förälskelsen är över och vardagen tar vid. Inte det minsta konstigt utan ren biologi. Eller lite råare hitta dom, lura dom, knulla dom men sedan har man tyvärr lutat in sig själv i ett nät där det kan vara sunt och naturligt att knulla runt lite för att inte bli helt kvävd av nätet. 

Vi lever tyvärr inte i din etiopiska fantasivärld utan svek och otrohet ingår som en naturlig del i mänskliga relationer och då mår man bra mycket bättre om man accepterar att det är så världen ser ut och också förstår att det är rätt naturligt att det är så det ser ut.

Om du ännu inte fattar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
    Det är det väl inte, alla ljuger ju inte sig blå och alla springer inte runt och är otrogna heller. 

Att vara feg en lögnare som inte kan stå för vad man vill och vem man är är inte biologi det är ett val, skulle vi vara genetiskt proggramerade att svika och ljuga så skulle ju alla göra så och så är ju inte fallet.

Faktiskt lever vi till större del i den sk "utopiska" världen du påstår inte existerar för om det inte vore så så skulle ju alla människor springa runt och ljuga för varandra om precis allting och försöka blåsa varandra i allt. Men så är det ju inte... det mesta i samhället bygger att de flesta männsikor faktiskt har lite respekt och empati för varandra.

Om du inte kan fatta att alla inte har samma sätt att förhålla sig till ärlighet som du har så kan ju ingen hjälpa dig.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:27:58 följande:
    Tror du själv på detta trams.
    Var det ett sakligt svar?

Spriger ALLA runt och ljuger om precis allt?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:33:01 följande:
    Folk ljuger väldigt ofta och speciellt när det kan gynna dom. 
    Inget konstigt med det utan det är bara så vi fungerar.

Tror att du lever i en utopi som bara finns i ditt huvud och bakom ditt tangentbord.
    Vissa gör det men inte alla, eller hur?

Så då kan du ju inte påstår att det är mänsklig natur och genetiskt för även de som inte ljuger är ju oxå människor.

Och om de flesta inte ljuger konstant om precis allting 24/7 så är det ju ingen utopi utan verklighet.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:47:29 följande:
    Du är fan i mig riktigt underhållande i dina dumheter. Utan tvekan dagens mest humoristiska inlägg på FL har du lyckats åstadkomma. 

Jag lägger med detta helt ner att försöka konversera med dig då det är helt meningslöst. 

Får dock ge både dig och Molly en eloge för den energi ni lägger ner på att förfasas över otrohet. Har läst era inlägg under många år med samma argument. 

Fundera gärna över vad ni tror att ni åstadkommit under dessa år. 

Min persoliga uppfattning är att summan av det ni har åstadkommit är lika med noll. 
    Och du är underhållande i ditt osakliga BS.

Förstår att du lägger ner för du verkar ha väldigt svårt att föra en saklig diskussion, vilket iof kan bero på att dina argument bara är en samling känsloargument utan substans som jag gissar bottnar i oförmåga att kunna se utanför din egen lilla verklighet och en väldigt trasig moralkompass.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 20:34:19 följande:
    Nu bör du öva lite på läsförståelsen.
    Jag skrev att det är högst normalt och mänskligt att ljuga i början av en relation för att man inte vill skrämma bort en partner. Det är inget konstigt med det men jag har aldrig påstått för någon att jag söker en monogam relation.

Har självklart friserarat sanningen i början av relationer och erkänner att jag inte alltid är 100% ärlig mot mina partners av den enkla anledningen att jag är högst mänsklig i det avseendet.

Uppskattar ärlighet men det är inget jag förväntar mig in i dumhet. Människor är människor och människor ljuger och den som tror något annat är antingen dum i huvudet eller otroligt naiv. 
    Du använder "att vara mänsklig" som en ursäkt för att bete sig illa. Ja det var ju inget nytt den ursäkten väldigt bekväma ursäkter har omoraliska människor använt sen stenåldern.Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Dirtyminded skrev 2022-02-24 09:43:24 följande:
    Glad att vi rett ut det! 

Ta konsekvenserna för sitt handlande får man ju alltid, och vad det gäller kritik... ja då måste den ju komma från någon vars åsikter man respekterar och värderar... Flört
    Nja, kritik kommer man få av vem som helst vare sig man gillar det eller inte oavsett om man respekterar kritikern eller inte. Det är ju inte så att man slipper kritik bara man deklarerar att man minsann inte gillar det eller respekterar och värderar den som framför denFlört

Sen om man tar åt sig av det eller ej är en helt annan sak.... det troligaste är att man aldrig någonsin kommer ta åt sig av kritiken eftersom man i grunden redan vet att den stämmer och det handlar mer om att kunna erkänna det för sig själv och andra eller inte... det är ju inte så att personer som är otrogna inte vet att de gör fel... hade man inte haft en aning om att det var fel hade man ju gjort det öppen. Bara det faktum att man smyger med det talar ju för att man är väl medveten om vad man gör... men att sen erkänna det är en helt annan femma.
    Ingen vill ju se sig själv som falsk och lögnaktig.
  • Anonym (sådär)
    Dirtyminded skrev 2022-02-24 11:02:19 följande:
    Jag känner att jag formulerade mig lite fel... Nu kan jag ju iofs bara tala för mig själv, men det jag menade vara att för att kritiken ska ha någon effekt så måste den levereras av någon vars åsikt jag värdesätter. 
    Respekterar är en annan sak, naturligtvis respekterar jag även andras åsikter, men om jag får kritik av någon som jag t ex inte känner eller av någon jag inte har någon närmare relation till så rör den mig föga. 

När det gäller de vars åsikter jag värderar så skulle jag gärna låta den som är utan skuld kasta första stenen. De flesta i min bekatskapskrets är mänskliga och de flesta av oss har fel och brister.

Men du har rätt i att det naturligtvis inte är så lockade att framstå som falsk och lögnaktig, varför diskretion i otrohetsaffärer naturligtvis är att föredra. Flört
    Fast kritik framförs ju inte bara i syfte att försöka övertyga personen man anser ha gjort fel att tänka om. Kritik är ju oftast ett sätt att markera att man tycker att personen betett sig omoraliskt eller resonerar omoraliskt. Sen om personen vill eller inte vill ta åt sig av kritiken är ju egentligen egalt.

Om personen respekterar den som framför kritiken är oddsen kanske större att personen kommer ta åt sig av kritiken. Men det innebär ju inte att kritik inte får eller ska framföras bara för att personen skiter i det.

Angående åsikter så är det väldigt vanligt att människor som agerar omoraliskt försöker rättfärdiga sitt agerande genom att hävda att det är ok eftersom deras egen åsikt är att det är ok. Men moral funkar ju inte riktigt så. En omoralisk handling blir inte ok bara för att personen som utför den tycker så. Den blir ok när både den som utför den och den som drabbas av den är överens om att den är ok.

Att prata om att vara "mänsklig" känns ett rätt dumt argument för ALLT människor gör är ju mänskligt, pedofiler och våldtäktsmän är ju mänskliga de med, men det betyder ju inte att deras handlingar är ok. Och även människor som inte beter sig omoraliskt är ju även de mänskliga.

Ja ingen gillar ju att se sig själva som falska och lögnaktiga, därav alla fantasifulla ursäkter, bortförklaringar och bissarra diskussioner.

Ja, man kan säkert kalla manipulation, svek, lögner och missbruk av andras förtroende för finare ord men i grunden är det ju ett rövaktigt sätt att bete sig mot människor som ska föreställas stå en nära oavsett hur "diskret" man säger sig vara.
Svar på tråden Otrohet... trött på höra