• Kiiwii

BIM mars 2022

evelinagra1 skrev 2022-03-09 20:23:58 följande:

hur blev din mens? Blev den sen eller kom den som vanligt?

Den kom prick på dagen som jag räknat med och var som vanligt. Dock nu efterföljande månad har ÄL varit sen om ens alls Obestämd Kroppen har inte betett sig som den brukar så jag är osäker på om jag haft ÄL och när. Kanske är på äl+12 (BIM) eller inte alls. Har lite ilningar och värk ibland sedan några dagar men brukar känna av  lite i tjejmagen kring BIM så kanske beror på det. 
  • Kiiwii
    LLucille skrev 2022-03-09 20:42:17 följande:
    Har aldrig testat så tidigt med mina andra graviditeter. Känner mig så otålig denna gången vill juh veta så fort som möjligt hahaDrömmer hade för 2 dagar sen lite lite molvärk men inget mer efter det , men känns som man letar efter att känna nått. Haha.Får somna tidigt och ta nytt test imorgon har dock bara gravidkollens stickor. 

Nä jag har tidigare gånger inte testat förrän mensen varit sen men är väldigt otålig den här gången, hahah. Kanske beror på att det är sista bebisen och jag känner att jag måste bli gravid snart. 

Den här månaden har min cykel  betett sig så konstigt. Kanske är på äl+12 eller så blev det senare äl eller ingen alls Obestämd 

Kunde inte låta bli så gjorde ett gravtest nu ikväll efter att ha hållit mig några timmar, får ett väldigt svagt streck typiskt nog. Så nu får man ju lite hopp om att man kanske är gravid, haha. Men jag har fått supersvaga streck förut utan att vara gravid så jag håller hoppet nere ;)

Blir att somna tidigt för mig med och kanske våga testa imorgon, har dock bara ett digitalt test som jag hade tänkt spara till den dagen jag får ett streck jag känner jag kan lita på.. jaja. 

lycka till :)

• Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-03-09 21:31:16 följande:
    Håller tummarna för att det är ett riktigt plus! Hjärta
    Men tack snälla <3 Tyckte det syntes rätt tydligt men sen blev jag osäker, haha. Jag håller hoppet nere. Väldigt osäker på att ens ÄL blivit av denna cykel. Varför ska man plåga sig en massa? Haha. Vi får se :)
  • Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-03-09 21:48:44 följande:
    Jag förstår dig. Försöker att inte känna efter så mycket men samtidigt går det inte att ignorera alla symtom. Men jag vill inte bli besviken när mensen kommer heller. Haha, man blir ju alldeles knäpp av alla känslor som far hit och dit. Tungan ute
    Hur många dagar efter ÄL är du? Har du mkt symtom? Det är ju så att man känner det man känner. Tror absolut att mkt inte alls är inbillning, sen är ju tyvärr gravsymtom och pms rätt likt många gånger. Men det är ju svårt att veta, haha.

Jag har bara lite värk och ilningar långt nere i magen, lite på sidorna. Ibland mkt, ibland lite. Känts som att det kliat djupt inne långt ner kring livmodern också. Jaja. Får se vart detta leder :)
  • Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-03-09 23:40:12 följande:
    Hade glad gubbe den 26-27/2 men tempen gick upp redan den 25/2. Så vet inte riktigt när jag ska räkna att ÄL var. Hade iofs ägglossningssmärta den 26:e.

Det har varit lite molande långt ner i buken efter det och höger bröst var ömt. Haft mycket huvudvärk, uppblåst mage, dålig i magen, värk i höfterna och ryggen. Humörsvängningar (inte vanligt för mig), vaknar mycket på nätterna, drömmer tydliga konstiga drömmar, akne. Och igår fick jag jätteont i nedre delen av buken, under naveln. Efter det har jag mer molvärk och stickningar i livmodern och det känns som det drar i ligamenten och strålar ner mot ljumskarna. Plus att nu är båda brösten ömmare. Försöker ändå tänka att det lika gärna kan vara mens på gång. Drömmer

Det känns ändå som att du har ett plus på gång. Såg ditt test i en annan tråd och tyckte jag såg strecket iaf. Solig
    Tycker det låter som att du med kanske har ett pluss på gång, mkt känningar i alla fall :)

Ja mitt svaga streck var så svårt att få med på bild, syntes mer i verkligheten, lite senare syntes det tydligt även på bild, men då hade ju tiden gått ut så då ska man ju inte bry sig. 

Håller tummarna för oss båda Drömmer 
  • Kiiwii
    evelinagra1 skrev 2022-03-10 08:16:44 följande:

idag kom mensen.. jag hoppar över till april tråden men hänger kvar här ändå och kollar hur det går för er

Men fasiken :/ så tråkigt. Kommer definitivt att joina sedan, bläää vad less man blir ibland.
  • Kiiwii

Nää jag är inte gravid än iaf ;) Negativt test imorse så säkert spökstreck igår, men aldrig fått ett spökstreck som blivit så tydligt sen efter utgången tid. Har ju som sagt ingen aning om var jag är i cykeln mer än cd 32. Fick säkert ingen ÄL eller väldigt sen och dålig ÄL så därför blir mensen sen.

Håller tummarna för oss alla :)

• Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-03-10 20:42:18 följande:
    Attans då, tyckte det var så tydligt igår ju. Du kanske får ha lite is i magen och testa om någon dag igen, om inte mensen dyker upp. Jag håller fortfarande tummarna. Hjärta

Själv tog jag ett test imorse från testlagret och tyckte jag såg ett svaaaagt streck. Tog en bild och nu när jag tittar på bilden så syns inget tycker jag. Obestämd Var helt säker imorse.. nu, not so much. Men tänker ta ett CB digital early imorn bitti. Vill ju bara veeeta! Tungan ute

Men det låter ju lovande tycker jag :) Väntar spänt.

För mig blev strecket igår rejält starkare efter en stund och det har jag aldrig varit med om, så vill inte släppa hoppet riktigt än även om det säkert bara var spökstreck/torkstreck, men har aldrig varit med om det förr. Nåja. Blir att ha is i magen några dagar. 

Lycka till imorgon :)

• Kiiwii
    Leopard91 skrev 2022-03-10 21:47:25 följande:

Ni som har fått plus, hur var er kropp innan? Hade ni molvärk? Ägglossningsliknande flytningar? Trötthet? 
    hur visste ni? 

Tidigare gånger då jag varit gravid (3 gånger) har jag inte haft några särskilda symtom eller känningar. Haft sen mens, testat och fått pluss. Symtomen har kommit senare för mig och jag har haft väldigt lite symtom hela graviditeten :)
  • Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 10:04:43 följande:

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

Wohoooo, stort grattis Solig 
    Vilken lycka
  • Kiiwii
    FrökenCharlotte skrev 2022-03-11 16:56:06 följande:

BIM. Och där dök mensen upp. Får hoppa in i april-tråden. Jag och min man är redo att söka hjälp. Någon som har erfarenhet av fertilitetsutredning? Får man hjälp trots man lyckats bli gravid naturligt en gång tidigare? 

I de flesta regioner får man inte hjälp om man har barn sedan tidigare :/ Då får man bekosta det själv. Brukar inte vara allt för dyrt bara att göra undersökningen och lämna blodprover och så, blir rätt dyrt om man behöver gå vidare med ivf. Men kan ju räcka att äta ägglossningstimulerande exempelvis. 

Tråkigt att mensen dök upp. Hoppas det vill sig snart.

• Kiiwii
    MariaNathalie skrev 2022-03-13 17:22:37 följande:
    Idag på äl + 10 kom det bästa beskedet 
    Stort grattis Solig 
  • Kiiwii

Tror min mens är på gång då det drar och känns en hel del i tjejmagen. Hoppas mensen kommer snart så man kan börja om och få en ny chans. 

• Kiiwii
    Emzor1 skrev 2022-03-14 10:41:48 följande:

Testade imorse med abblo tidigt test, det ska ju mäta från 5 mui (?), Men det var tokblankt Rynkar på näsan får nog bara acceptera att mensen är sen för att jag så hemskt gärna vill vara gravid

Tråkigt, är lite i samma sits :/

Sen eller utebliven ÄL så mensen kommer aldrig och inte är man gravid. Nu vill man ju bara få mens så man får börja om. 
Svar på tråden BIM mars 2022