BIM mars 2022
hur blev din mens? Blev den sen eller kom den som vanligt?
hur blev din mens? Blev den sen eller kom den som vanligt?
Nä jag har tidigare gånger inte testat förrän mensen varit sen men är väldigt otålig den här gången, hahah. Kanske beror på att det är sista bebisen och jag känner att jag måste bli gravid snart.
Den här månaden har min cykel betett sig så konstigt. Kanske är på äl+12 eller så blev det senare äl eller ingen alls
Kunde inte låta bli så gjorde ett gravtest nu ikväll efter att ha hållit mig några timmar, får ett väldigt svagt streck typiskt nog. Så nu får man ju lite hopp om att man kanske är gravid, haha. Men jag har fått supersvaga streck förut utan att vara gravid så jag håller hoppet nere ;)
Blir att somna tidigt för mig med och kanske våga testa imorgon, har dock bara ett digitalt test som jag hade tänkt spara till den dagen jag får ett streck jag känner jag kan lita på.. jaja.
lycka till :)
idag kom mensen.. jag hoppar över till april tråden men hänger kvar här ändå och kollar hur det går för er
Nää jag är inte gravid än iaf ;) Negativt test imorse så säkert spökstreck igår, men aldrig fått ett spökstreck som blivit så tydligt sen efter utgången tid. Har ju som sagt ingen aning om var jag är i cykeln mer än cd 32. Fick säkert ingen ÄL eller väldigt sen och dålig ÄL så därför blir mensen sen.
Håller tummarna för oss alla :)
Men det låter ju lovande tycker jag :) Väntar spänt.
För mig blev strecket igår rejält starkare efter en stund och det har jag aldrig varit med om, så vill inte släppa hoppet riktigt än även om det säkert bara var spökstreck/torkstreck, men har aldrig varit med om det förr. Nåja. Blir att ha is i magen några dagar.
Lycka till imorgon :)
Ni som har fått plus, hur var er kropp innan? Hade ni molvärk? Ägglossningsliknande flytningar? Trötthet?
hur visste ni?
Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.
BIM. Och där dök mensen upp. Får hoppa in i april-tråden. Jag och min man är redo att söka hjälp. Någon som har erfarenhet av fertilitetsutredning? Får man hjälp trots man lyckats bli gravid naturligt en gång tidigare?
I de flesta regioner får man inte hjälp om man har barn sedan tidigare :/ Då får man bekosta det själv. Brukar inte vara allt för dyrt bara att göra undersökningen och lämna blodprover och så, blir rätt dyrt om man behöver gå vidare med ivf. Men kan ju räcka att äta ägglossningstimulerande exempelvis.
Tråkigt att mensen dök upp. Hoppas det vill sig snart.
Tror min mens är på gång då det drar och känns en hel del i tjejmagen. Hoppas mensen kommer snart så man kan börja om och få en ny chans.
Testade imorse med abblo tidigt test, det ska ju mäta från 5 mui (?), Men det var tokblankt får nog bara acceptera att mensen är sen för att jag så hemskt gärna vill vara gravid