BIM mars 2022
Jag fick positivt äl nu (glad gubbe). Förstår jag det rätt att ägget släpper inom 24-48 h+ att det kan överleva upp till ett dygn? Tro på fan att vi är bortresta till imorgon kväll?
Jag fick positivt äl nu (glad gubbe). Förstår jag det rätt att ägget släpper inom 24-48 h+ att det kan överleva upp till ett dygn? Tro på fan att vi är bortresta till imorgon kväll?
Gjorde ett predictor early test imorse och detta kom upp?! Jag har aldrig använt mig av dom testen innan så vet inte hur pålitliga dom är men ett positivt test borde vara positivt väl?!
Woho! Äntligen kom den där glada gubben på ÄL-testet! Känns så otroligt skönt att veta att man fungerar. Har ju haft spiral sedan senaste barnet, alltså i 9 år. Tog ut spiralen den 2/2. Fyllde 40 år i januari så är ju medveten om att det kanske inte kommer gå vägen. Nu får vi hoppas på att det är ett fint och dugligt ägg! Vilken underbar lördag det blev helt plötsligt!
Uppdaterar bim-listan.
1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
1/3 Grodan90 (1:a försöket, 3:e barnet)
2/3 Gurre94 (1:a försöket, 1:a barnet)
2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan)
3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet)
6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember)
7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet)
10/3 evelinagra1 (14e försöker, 1a barnet)
10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet)
12/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
14/3 tovikan (4:e försöket, andra barnet)
16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
19/3 Sophiee92 (6:e försöket, första barnet)
22/3 Loppster (2 försöket efter missfall, första barnet)
26/3 Sarah90 (4:e försöket, andra barnet)
Men äntligen på dag 18 så upptäcker jag ÄL-flytningar, äntligen verkar äl vara på g. Hoppas det blir en glad gubbe imorgon eller närmsta dagarna :)
Många som verka ha haft ÄL nyss eller ska ha nu snart, spännande!
Skulle önska lite hjälp, är mer brydd nu än nånsin :/
så: testade ett testa tidigt idag. 10 dagar efter ÄL, mens på onsdag. Kan dock vara en till två dagar senare pga oregelbunden cykel.
läste testet efter rekommenderade 3 minuter. Ser ingenting. En halv minut senare ska jag slänga det och ser då en SVAG skugga som inte var där förr. Det är absolut inte ett positivt resultat för det var så svagt att det inte gick att fånga på kameran. Ibland syntes det på skärmen men så fokuserade den och då försvann strecket. Detta var såklart med god marginal inom de 10 min som är maxgräns för avläsning.
är det ett sånt spökstreck man hör om? KAN det vara för låga nivåer såhär nära mens? Eller ska jag tänka att det bara är ett späkstreck och fokusera på nästa mens?
bifogar också en bild på mitt negativa test för att ja. jag har blivit knäpp tror jag haha.där ser man då den svaga svaga skuggan?