BIM mars 2022
Men äntligen på dag 18 så upptäcker jag ÄL-flytningar, äntligen verkar äl vara på g. Hoppas det blir en glad gubbe imorgon eller närmsta dagarna :)
Många som verka ha haft ÄL nyss eller ska ha nu snart, spännande!
Men äntligen på dag 18 så upptäcker jag ÄL-flytningar, äntligen verkar äl vara på g. Hoppas det blir en glad gubbe imorgon eller närmsta dagarna :)
Många som verka ha haft ÄL nyss eller ska ha nu snart, spännande!
Äntligen positivt äl test nu på kvällen!!
Kiiwii o evelinagra spännande! Kör ni på något speciellt även innan ÄL?
Jag vet ju ungefär när ÄL ska ske så försöker få till det några gånger under veckan jag tror att ÄL ska ske och sen när jag upptäcker fertila sekretet då blir det varje eller varannan dag ;)
Jag äter lite vitaminer som magnesium, folsyra, d-vitamin och har gjort några månader. Undviker kaffe, gluten och socker vilket har hjälp mig få betydligt mer regelbunden menscykel.
Hej på er alla
Jag har varit off några dagar, haft så fullt upp och nästan glömt av allt detta bebismakeri, haha. Har läst ikapp litegranna, följer er med spänning.
Vettetusan hur det går för mig helt ärligt, haha. Fick ju lite ÄL-flytningar förra veckan men testade inte alla dagar då testen tog slut och jag inte köpte nya, så jag kan ha missat stegringen. Brukar ju känna i magen när ÄL sker men känner mig mkt osäker denna gång då jag haft dessa ÄL-flytningar nån dag, sen har de varit borta, och kommit tillbaka igen. Haft lite värk i tjejmagen och nåt stick /hugg ibland men inte sådär riktigt ont kring ÄL som jag brukar. Knasig cykel helt klart. Kanske får skylla på Covid jag hade för typ 2-3 veckor sen eller nåt som stör den här ägglossningen. Känns lite som att kroppen försökt ÄL men inte riktigt lyckats.
Cd 23 idag, fick mens dag cd 26 sist men brukar oftast få mens kring dag 30-32 så tror mer på det. Om jag hade ÄL när jag hade lite värk och ÄL-flytningar förra veckan så är jag på ÄL+4 idag. Men som sagt, tycker jag har ÄL flytningar nu igen och har känt värk ibland. Inga tydliga tecken på att ÄL är förbi som jag brukar känna, därför tror jag att den inte skett än. Näää, jag avvaktar och ser vad som händer och hejar på er istället
ÄL+4 idag.
Känner mig hoppfull denna cykel ändå, har haft stickande dragande känsla i vänster sida av livmodern idag. I början av Januari när jag plussade men sedan fick missfall så hade jag likadant. Det behöver ju inte betyda något, men det känns ändå bra
Har beställt teststickor från testlagret så vi får se när de kommer och när jag börjar testa. Ska försöka hålla mig till helgen tänker jag :)
Hej!
Jag är helt ny i familjeliv och har följt denna typ av trådar under nått halvår.
Jag och min man blir 30 år i år och har påbörjat våra försök till en liten bebis, inga barn sedan innan.
Jag har tidigare ätit p-piller i 12 år och slutat med dessa sommaren 2021. Mensen var lite hit och dit de första månaderna men nu har den varit regelbunden i 4 månader med ca 29 dagar cykel. Mitt problem är dock ägglossningen, den verkar ske så otroligt sent i cykeln vilket gör mig fundersam. jag testar med clearblues ägglossningstest sedan december och får ett positivt ägglossningstest ca 4 dagar innan mens, vilket verkar problematiskt då ägg inte hinner fästa.
Är det någon som har liknande erfarenheter av sen ägglossning och ändå lyckats bli gravid alternativt sökt någon form av hjälp för detta?
Äl + 8 idag, 4 dagar till bim! Inga symtom ännu förutom inbillningssymtom Haha! Hur tidigt brukar ni börja testa? Två senaste cyklerna har jag väntat till bim men är otålig som tusan nu!!
Jag har som tidigast testat äl+10 men inte varit gravid än den här svängen. Med de äldre barnen testade jag efter BIM, var inte lika hypad då som nu, haha
Du närmar dig ju BIM iaf, spännande.
Jag har hela dagen av och till haft svag molvärk och nu under kvällen börjat få mer ont i tjejmagen? är ju jobbigt när man inte vet om det beror på ÄL eller pms eller nåt när kroppen jävlas med mig, haha. Tur snart går vi på sportlovsledigt och drar upp till stugan i fjälls. Då får jag annat att göra och kommer inte tänka på detta en massa
Äl +10 idag tror jag. Min app ändrade bim till 9/3 istället för att jag fick + på äl test senare. Men vet inte riktigt om jag ska gå efter det. Både vill och inte vill ta gravtest. Kanske är lite tidigt också. Hur hade ni andra gjort?
Jag räknar alltid ut BIM utefter när jag hade ÄL. Jag får alltid mens 12 dagar efter ÄL, när jag inte varit gravid förstås, haha.
Om du är på ÄL+10 idag skulle jag räkna BIM 7/3 om du har 14 dagars lutealfas (standard). Men det beror ju på vilken dag du fick ÄL?
Ooooh, spännande Hoppas det blir pluss snart. Är helt klart tidigt.
Är så avis på er som vet vad ni väntar på. Jag tror inte jag haft ÄL än men vet inte säkert. Kan ha haft ÄL men klena tecken på det den här gången. Sååå frustrerande, haha.
Men kul att följa er andra