• Kiiwii

BIM mars 2022

Klart jag joinar marstråden

Skönt att kunna ventilera tankar, funderingar och annat här då jag inte har någon i närheten som håller på att försöka baka en bebis. Spännande att följas åt. 

Min ÄL kommer ofta på olika dagar så vet inte BIM förrän jag känner att ÄL passerat, men ska jag gå på senaste cykelns längd så blir BIM första veckan i mars. 

Kom igen nu kroppen, dags att bli gravid. 

• Kiiwii

5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    3-6/3 Kiiwii (5:e försöket, 3:e barnet) 

• Kiiwii
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 16:37:46 följande:

Kul att så många är med redan!

vad tror ni om bidrottninggele och sånna saker? Jag började med det idag men nu blev jag lite osäker, tänk om det bara gör mer skada än nytta? 

Det där är ju svårt att veta i förväg. För vissa verkar det ju funka och för andra strular cykeln av det Obestämd

Jag själv äter Efamol (nattljusolja) sedan i höstas, började ta dem för att få ordning på min då oregelbundna och långa cykel och det verkade funka för det ändamålet iaf. Gravid har jag ju inte blivit av dom men iaf fått regelbunden normallång menscykel och känner tydligt ägglossningen igen. Hormonspiralen förstörde min cykel totalt. Kommer käka upp burken jag har men inte köpa igen. 
  • Kiiwii

Kul att många joinat tråden. Jag hoppas på många pluss i mars.

Påtal om det ni skrivit, jag lever rätt så vanligt. Tränar regelbundet, äter hyffsat hälsosamt men inte överdrivet. Tar ett glas rött och äter pizza också Så har jag alltid levt. Dock senaste två månaderna har jag slutat äta gluten och dragit ner mkt på sockret, äter mer lågkolhydratkost. Det beror på att jag vill ner i vikt lite, må bättre i magen och få kortare menscykel och starkare ÄL vilket helt otroligt nog påverkas väldigt mkt av min kost. Idag när mensen slog till blev det dock en chokladkaka :-P

Äter sedan några månader folsyra, D-vitamin och Efamol (nattljusolja) för att hjälpa hormonbalansen på traven sedan utplock av hormonspiral. Efamol slutar jag äta nu snart för burken är typ slut. Funderat många gånger på att ta zink, främst tvinga mannen att äta det, haha. 

Spännande att höra hur bidrottninggelé eventuellt påverkar för er andra

Vi ligger när vi har lust, ibland ofta, ibland sällan. Men alltid varje eller varannan dag kring ÄL. Jag har varit lite sen med att upptäcka ÄL tidigare cykler, nästan missat ÄL. Den här gången ska jag se till att vi får till det direkt jag känner flytningarna komma. Har också upptäckt att min ÄL sker snabbt efter att ÄL-testerna visar positivt, så jag tror vi måste försöka bli bättre på att få till det före testerna visar positivt så det redan finns simmare som väntar när ägget släpps Drömmer

• Kiiwii

Kul att många joinat tråden. Jag hoppas på många pluss i mars.

Påtal om det ni skrivit, jag lever rätt så vanligt. Tränar regelbundet, äter hyffsat hälsosamt men inte överdrivet. Tar ett glas rött och äter pizza också Så har jag alltid levt. Dock senaste två månaderna har jag slutat äta gluten och dragit ner mkt på sockret, äter mer lågkolhydratkost. Det beror på att jag vill ner i vikt lite, må bättre i magen och få kortare menscykel och starkare ÄL vilket helt otroligt nog påverkas väldigt mkt av min kost. Idag när mensen slog till blev det dock en chokladkaka :-P

Äter sedan några månader folsyra, D-vitamin och Efamol (nattljusolja) för att hjälpa hormonbalansen på traven sedan utplock av hormonspiral. Efamol slutar jag äta nu snart för burken är typ slut. Funderat många gånger på att ta zink, främst tvinga mannen att äta det, haha. 

Spännande att höra hur bidrottninggelé eventuellt påverkar för er andra

Vi ligger när vi har lust, ibland ofta, ibland sällan. Men alltid varje eller varannan dag kring ÄL. Jag har varit lite sen med att upptäcka ÄL tidigare cykler, nästan missat ÄL. Den här gången ska jag se till att vi får till det direkt jag känner flytningarna komma. Har också upptäckt att min ÄL sker snabbt efter att ÄL-testerna visar positivt, så jag tror vi måste försöka bli bättre på att få till det före testerna visar positivt så det redan finns simmare som väntar när ägget släpps Drömmer

• Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-02-09 07:28:03 följande:
    Ja vi håller tummar och tår <3 hur har ni andra gjort med kaffe om ni dricker det? Dragit ner på kaffedrickandet eller slutat helt? Morgonkoppen är ju så god ;)
    Jag har dragit ner avsevärt, men dricker en kopp nån gång då och då, men inte varje dag som förut då jag drack flera koppar om dagen! 
  • Kiiwii
    My871 skrev 2022-02-09 21:22:31 följande:

Efter några dagars streck på stickan så dök mensen upp idag. Konstiga känslor efter det. Först var man ledsen och besviken men sen blev man nästan lättad. nu slapp man gå och fundera på om det tagit sig, om testen skulle öka i styrka, var det spökstreck eller riktiga streck. Det är ju först nu som man vet att det verkligen sket sig. 

det där med att gå och fundera och känna efter symtom är ju helt utmattande. Det tar sån stor del av mitt liv dagarna innan BIM. Varför ska man stressa upp sig så mycket :( 

Näää så trist :( 

Förstår precis, jag måste försöka att inte låta veckan innan BIM ta upp all min tid och energi. Fattar inte hur jag hamnat i denna besatthet, tror att det kanske beror på att det inte gått så snabbt denna gång + att jag känner tidspress i och med åldern. Men ska verkligen försöka leva mer i verkligheten och inte fastna allt för mkt i det, lättare sagt än gjort ;)
  • Kiiwii
    Loppster skrev 2022-02-09 22:43:26 följande:

Såg att ni diskuterade kaffe längre upp i tråden. Ville bara tipsa om Zoegas Skånerost koffeinfritt. brukar finnas i butiker med lite större sortiment. man Känner typ ingen skillnad på det och vanligt kaffe Hjärta

Vilket bra tips. Ska jag kolla upp :)
  • Kiiwii
    Fagelfri skrev 2022-02-11 13:46:52 följande:

Är det bara för mig som familjeliv Plötsligt funkar skitdåligt!? Går ju inte citera något och sidan bara hakar sig när man försöker scrolla. Inte nog med att man inte blir grqvid, skitsidan funkar inte heller  // Obestämd

så nu fick jag nog ur mig all frustration efter den dumma mensen hehe.

ni som kämpat ett litet tag: hur gör ni för att hålla humöret uppe och inte bli besatta? Jag börjar bli knäpp. Vet att jag inte försökt så länge, detta är 6e försöket men är så nojig att jag och mannen kanske inte kan få barn ihop eller något annat hemskt haha. 

såg att du Kiiwii också stressade lite? Känne samma sak, åldern gör en nojig med?

Jag nojjar mest för att jag börjar bli äldre och hade egentligen velat ha detta barn tidigare, mina barn blir så stora snabbt också. Tanken var väl egentligen att denna sista bebis skulle kommit redan men valde att avvakta och starta bebisverkstad senare pga olika saker. Sen så har ju min cykel strulat länge så det tog tid att få ordning på den först innan vi kunde börja seriöst :) Kan ångra mig lite att vi skjutit så länge på att försöka denna sista gång och tror att jag blir lite stressad på grund av det. 

Försöker att inte tänka så mkt negativt, är i grunden en väldigt positiv person så jag tvingar mig att fortsätta så när det blir för mkt besatthet eller hets kring detta. Jag har ju två barn också och är väldigt nöjd med dem om det inte blir fler, längtar mkt efter ett till barn men tänker mkt på allt positivt som finns med livet som det är nu vi fyra och så mkt vi kan göra ihop bara vi om det inte blir nåt fler barn. Det hjälper mig :) Hade förstås inte kunnat använda mig av det om jag inte hade barn redan. 

• Kiiwii

Glad alla hjärtans dag Hjärta

Jag med tänkte nog börja testa för ÄL imorgon eller onsdag då det är dag 9-10. Hoppas ÄL kommer lika tidigt den här gången också för då är det ju bara några dagar bort

Svar på tråden BIM mars 2022