• MAKL

BIM mars 2022

Pepsin: ja du har helt rätt i det så det är inte kört än :)

• MAKL

Grodan90: Men grattis! Har väldigt svårt att tro att ett så starkt positivt är ett falskt positiv Glad

• MAKL
    Grodan90 skrev 2022-02-25 08:06:48 följande:
    Ja jag tänker också det. Är så chockad. Ska gå och köpa clearblue idag och testa imorgonbitti igen, lättare att förstå när man får en ?gravid? text framför sig haha Tungan ute
    Ja jag kan tänka mig att det känns mer på riktigt då Flört
  • MAKL

Grodan90: Yay! Det första plusset för den här tråden :) så mysig Hjärta Hoppas på så många fler!

• MAKL
    Laktrisens skrev 2022-02-26 10:25:52 följande:

En vecka till beräknad mens. Känner liksom ingenting alls så är inte så hoppfull. Även att jag hade tydliga äl flytningar (aldrig haft så pass vad jag minns?) hmm, hur känner ni andra som väntar på bim nu snart?! 

har ni några symptom?
    märker att mitt humör är svajigt men de brukar vara de dagarna innan mens.. 

Även om man inte känner nått så behöver väl inte det betyda att det inte blivit nått. Ägget har förhoppningsvis just fäst så du inte fått så mycket symtom änGlad 

Jag har också en vecka kvar till mens. Jag brukar vid det här laget få ont i högra bröstet pga PMS men tycker inte jag känner så mycket av det just nu så jag kanske vågar hoppas lite iaf. Men blir det mer smärta så tror jag det är kört då det alltid varit så innan för min del. Ligger just nu i covid också så svårt att veta vad allt man känner i kroppen är för något, så känningarna i bröstet kan lika gärna vara feber smärtor vem vet. Håller tummarna för oss båda {#emotions_dlg.flower}

• MAKL

Ems1991: (kan inte citera) när du får glad gubbe på ägglossnings testen så släpper ägget 24-36 timmar efter det så bara för att du har ett positivt test (glad gubbe) så betyder inte det att du har ägglossning just då utan som sagt några timmar framåt. Då har du säkerligen ännu kortare tid mellan ägglossning och mens än 11-12 dagar. Mellan 10-16 dagar från ägglossning till mens tror jag anses normalt, men är den kortare än det så kan det bli svårt att lyckas bli gravid då äggen inte har mycket tid på sig att hinna fästa.

• MAKL

Ems1991: Att cyklerna variera med någon dag hit eller dit som det verkar för dig räknas som en regelbunden menscykel. Min cykel är oftast på 27 dagar men det har hänt att den ibland är en dag tidigare eller senare. Så det är helt normalt.
    Det som då händer är att du har ägglossning någon dag tidigare eller senare vilket gör att det inte är tillförlitligt att gå efter en app för att veta när du har ägglossning, utan appen förmodar att din cykel är prick likadan varje cykel.

• MAKL
    ems1991 skrev 2022-02-28 11:18:31 följande:
    Tack för bra svar. Har nu lärt mig vad en lutealfas är för något. Har inte varit så insatt i cykel innan :) Men då stämmer cb digitala test då glad gubbe kom igår och nu känns det som lite mensvärk vilket då betyder att ägget släpper eller är på väg att släppa? När är bäst att ha samlag då? :)
    Ja den känslan kan bero på att ägget är på väg att släppa eller att den kommer släppa snart. Jag skulle säga det är bäst att redan haft sex innan glad gubbe på testen. Men har man inte fått till det innan så skulle jag säga att man bör ha det dagen man får glad gubbe och två dagar framåt är väl kanske det generella rådet. 
    Vet man på ett ungefär när man brukar ha ägglossning varje månad så kan man börja ha sex redan några dagar innan förmodad ägglossningen då spermier kan leva upp till 5 dagar inne i kvinnan. Ägget lever ca 12-24 timmar efter att man har haft ägglossning så det kan bli väldigt svårt att pricka in rätt om inte det redan finns spermier där inne som väntar på ägget.
  • MAKL

Kan tillägga att ?äggvitan? är fertiltsekret som man har när ägglossningen är på väg att ske fram tills ägget har släppt. Det gör det mer gästvänligt för spermierna så dom kan överleva i den sura miljön som finns i slidan.

• MAKL
    PelloBello skrev 2022-02-28 16:54:01 följande:

Äl+14 idag. Bim imorgon. 
    Får inget annat än spök på mina test. Erkänner mig besegrad. Lycka till alla andra! 

HjärtaHjärta
Svar på tråden BIM mars 2022